Sigorta Cini, İstanbul Fintech Week’te ‘Perakende Sigortacılığı Dijitalleştirmek’ panelinin sponsoru oldu. Panele katılan Sigorta Cini Genel Müdürü Erdem Aydınlı; gelecekte sigortacıların riski doğru analiz ederek sigortacılara duyulan güveni artıracağını vurguladı.
Finansal inovasyon platformu KOOPHub tarafından 2-5 Nisan tarihleri arasında Beşiktaş Stadyumu’nda gerçekleştirilen İstanbul Fintech Week’te bankacılık; sigortacılık, sermaye piyasası ve ödemeler dünyasında 4.0 döneminin yanı sıra; Yapay Zekâ, Blockchain, Nesnelerin İnterneti ve Kuantum Teknolojileri gibi finans dünyasını ilgilendiren yenilikçi teknolojiler tartışıldı. Üç gün süren etkinliğin ikinci gününde Sigorta Cini’nin oturum sponsorluğunda gerçekleştirilen ‘Perakende Sigortacılığı Dijitalleştirmek’ konulu panele katılan Sigorta Cini Genel Müdürü Erdem Aydınlı; daha iyi bir sigorta penetrasyonu için dijital ve fizikî kanalların nasıl entegre edilebileceğini üzerine 1 saatlik oturum gerçekleştirdi. Agito CEO’su Emre Omacan moderatörlüğünde gerçekleştirilen panele İrlanda merkezli Piprate şirketinin CEO’su Stan Nazarenko da katıldı.
Teknolojinin sigorta sektörüne verimlilik ve müşteri memnuniyeti anlamında çok büyük katkılar sağlayacağının altını çizen Aydınlı; müşteri verilerinin gelecekte çok daha değerli olacağını söyledi. Aydınlı, gelecekte sigortacıların riski doğru analiz ederek sigortacılara duyulan güveni artıracağını vurguladı.
Hibrit dağıtım modelleri yaygınlaşacak
Türk pazarında şirketlerin yüksek katma değerli hizmetler üretmesini sağlayacak Insurtech projelerinin önemine değinilen oturumda teknoloji açısından sigortacıların bankacıların izinde olduğunu belirtildi. Son yıllarda dijitalleşme ve inovasyona önemli yatırımlar yapan sigorta sektörü, hibrit dağıtım modelleri ile önümüzdeki 10 yıl ciddi bir ivme kazanmayı hedefliyor. Şirketlerin neredeyse tamamının gündeminde dijital dönüşüm olduğuna dikkat çeken Sigorta Cini Genel Müdürü Erdem Aydınlı; “Sektörün dijitale ayrı bir önem vermesi, yakın zamanda yenilikçi online kanallar ile geleneksel offline kanalların birlikte çalıştığı hibrit dağıtım modellerinin yaygınlaşacağı anlamına geliyor. Ülkemizdeki müşteri beklentilerine baktığımızda; dijital platformların yanında illa ki; bir fiziki yer ya da konuşulabilecek bir muhatap koymanın gerekliliği belirmiş durumda. Dolayısıyla dijital platform ve fiziki ortamın aynı anda çalışabileceği hibrit modellerinin ülkemizde çok iyi çalışacağını düşünüyoruz” dedi.
Sigorta şirketlerinin dijital yol haritalarını belirledikleri ve regülasyonların izin verdiği temel sigortacılık sistemlerini; dış dünyaya açmalarına olanak sağlayacak teknoloji yatırımlarını yapmaya başladıklarını belirten Aydınlı; “Mevcut durumda sigorta sektöründe teknoloji kullanımı, ağırlıklı olarak online ve mobil platformlardan satışa odaklanmış olarak görünüyor. Fakat bu çalışmaların yanı sıra şirketlerin ajandalarında birçok Insurtech projesi de yer alıyor. Insurtech projeleri, şirketlerin yüksek katma değer ve birbirlerinden ayrışacak hizmetler üretmelerine imkân sağlayacak” diye sözlerini sürdürdü.