Sigorta sektörü engelli bireylerin yanında… Engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmak için harekete geçen Katılım Emeklilik ve AgeSA, ‘engelsiz iletişim’ projelerini hayata geçirdi. Bu sayede engelli bireyler tüm sigortacılık işlemlerini yardım almadan yapma imkanına kavuştu.
SİGORTAMEDYA / ÖZEL
Sigorta sektörü engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmak için harekete geçti. Sektörün önde gelen oyuncuları engelli bireylerin tüm hak ve imkanlardan eşit biçimde yararlanabilmeleri için ‘engelsiz iletişim’ projelerini hayata geçirdi.
Katılım Emeklilik, sigorta sektöründe bir ilki hayata geçirerek Whatsapp üzerinden görüntülü ve işaret diliyle işitme engelli müşterilerinin tüm sigorta ve BES işlemlerine destek olmak üzere Engel Tanımayan İletişim Hattı’nı devreye aldı.AgeSA ise BlindLook ile yaptığı iş birliği çerçevesinde görme engelli müşterilerine dijital uygulamalarında sesli yönlendirme hizmeti sunarak tüm sigortacılık işlemlerini yardım almadan kendi başlarına yapabilmelerini sağlıyor.
Türkiye’de 1 milyon kişi görme engelli
Dünya Sağlık Örgütü’nün açıkladığı rapora göre dünyada şu anda 285 milyon insan görme engelli. Dünyada durum böyleyken Türkiye’de ise Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın yaptığı açıklamaya göre 1.039.000 kişi sayısı görme engelli. İşitme de dünyada en yaygın duyusal engellerden biri. Türkiye’de yaklaşık 2,2 milyon kişinin bu engele sahip olduğunu belirtiliyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) raporuna göre de insanlar yaşlandıkça işitme engeli riski artıyor. 65 yaşını geçen her 3 kişiden biri yani yaklaşık 165 milyon insan duyma güçlüğü yaşıyor.
AgeSA, internet ve dijitalde ‘Engelsiz Sigortacılık’ deneyimi yaşatıyor
AgeSA, görme engelli bireylerin sigortacılık işlemlerini kendi başına yapabilmesi için BlindLook ile geliştirdiği sesli simülasyon teknolojisini hizmete aldı. Hem AgeSA Mobil’de hem de internet sitesinde görme engelli müşterilerine sesli yönlendirme hizmeti sunan AgeSA, bu sayede görme engelli müşteriler tüm sigortacılık işlemlerini yardıma ihtiyaç duymadan yapabilmelerine imkan tanıyor.
Olumlu dönüşler alıyoruz
AgeSA Pazarlama ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Roşan Dilek, “Tüm müşterilerimize ‘İyi ki’ dedirtmek en büyük isteğimiz. Bu çerçevede görme engelli müşterilerimizin dijital kanallarımızı kullanabilmesi için BlindLook ile iş birliği yaptık. Yaklaşık bir ay süren projemizde önce uygulamanın haritalanması, ardından da seslendirmesini tamamlayarak devreye aldık. Kullanıcılardan olumlu dönüşler almaya başladık, işlemlerini yardıma ihtiyaç duymadan yapabilmek onları motive etti. Önümüzdeki dönemde de müşterilerimize “İyi ki” dedirtmek için çalışmalarımızı geliştirmeye devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.
Katılım Emeklilik’ten “Engelsiz” iletişim
Katılım Emeklilik, ‘Engel Tanımayan İletişim Hattı’nı hizmete açtı. ‘Engel Tanımayan İletişim Hattı’, Whatsapp üzerinden görüntülü ve işaret diliyle işitme engelli müşterilerinin tüm sigorta ve BES işlemlerine destek oluyor.
Toplumun tüm kesimleri için fırsat eşitliğini desteklediklerini söyleyen Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, “Bu bakış açısı, tüm iş yapış şeklimizin de merkezinde yer alıyor. Katılım Emeklilik olarak halkımıza sunduğumuz ürün ve hizmetlerden herkesin kolaylıkla yararlanmasını hedefliyoruz.Engel Tanımayan İletişim Hattı da bunun bir yönü ve sektörde ilk olan çok önemli bir parçasını oluşturuyor” diye konuştu.
Örnek olmasını istiyoruz
Katılım Emeklilik Engel Tanımayan İletişim Hattı’nı görüntülü arayan işitme engelli müşterilerin iletişim engeline takılmadan özel eğitim almış uzman çevirmenlerle işaret diliyle konuşabildiklerini aktaran Sincek, “BES ve sigorta işlemlerine destek alabiliyorlar. Daha önce de SİM (Sağlıkta İletişim Merkezi) Projesi’yle yaptığımız gibi katılımcılarımızın sadece geleceklerini güvence altına almak, sağlıklarına ve diğer yaşama dair tüm ihtiyaçlarını karşılamak için çalışıyoruz. Bunu yaparken hiçbir engelin aramıza girmesine izin vermiyoruz. Uygulamalarımızın sektöre örnek olmasını diliyoruz. Toplumdaki fırsat eşitliğine yönelik çalışmaların, bu tip uygulamaların daha da artırılmasını ve geliştirilmesini istiyoruz. Katılım Emeklilik olarak bu anlayışla çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.Katılım Emeklilik Engel Tanımayan İletişim hattı, 0530 915 65 65 numarası üzerinden işitme engelli müşterilere hizmet veriyor.
Sporda da en büyük destek sigorta sektöründen
Sigorta sektörü‘engelsiz iletişim’ yatırımlarının yanı sıra engelli bireylerin spor organizasyonlarının da en büyük destekçisi durumunda. Metlife Türkiye de bu konuda önemli çalışmalara imza atan firmalardan biri… MetLife Türkiye, ‘topluma yarar sağlamak ve iyiliğe elçi olmak’ amacıyla Türkiye’de özel olimpiyat programlarına destek veriyor. Gönüllülük aktiviteleri kapsamında 2021 yılında 100’den fazla MetLife Türkiye çalışanı, Özel Olimpiyatlar projesinde engelli çocukları hayata katılmaya teşvik etmek, çocukların ve ailelerin sağlıklarını, hayat kalitelerini geliştirmelerine yardımcı olmak için spor malzemeleri temin etti. 2006 yılından bu yana Uluslararası Paralimpik Komitesi ile iş birliği yapan
Allianz ise 2021-2028 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları Global Sigorta Ana Ortağı oldu. Paralimpik Hareket ile yürütülen iş birliği doğrultusunda 200’den fazla ülkede sporcuları, takımları, gönüllüleri ve sporseverleri bir araya getirmeyi amaçlıyor. Allianz ayrıca, amaca özel sigorta çözümleri ve hizmetleriyle de Olimpik ve Paralimpik Hareket’i destekliyor.
HDI Sigorta, Tekerlekli Sandalye Basketbol Süper Ligi’nin resmi isim sponsoru olarak önemli bir destek sağlıyor. Lig isim sponsorluğunun beraberinde şirket, aynı ligde mücadele eden dört farklı takımın da sponsorluğunu üstleniyor.
Türkiye Sigorta da Ampute Millî Futbol Takımı‘na sponsor oldu.
Türkiye Sigorta, iki kez Avrupa Şampiyonluğu’na uzanan ve Dünya Kupası‘nda da ikinci olarak ülkemize büyük bir gurur yaşatan Ampute Futbol Milli Takımı ve sporcularının, yeni başarılara imza atma yolunda yanlarında oluyor.