InsurTech HUB Genel Müdürü Emre Kutlu, Sigorta Ekranı’nda sigorta sektörünün tüm paydaşlarının bu süreçte dijitalleşmenin ne kadar önemli olduğunu gördüğüne dikkat çekti.
Koronavirüs salgını bütün sektörlerde olduğu gibi sigorta sektöründe de dijitalleşmenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Bu kapsamda sigorta şirketlerine, acentelere yönelik ürünler geliştiren teknolojik girişimler her zamankinden daha önemli hale geldi.
Sigorta sektöründe şimdiye kadar konuşulan dijitalleşme, dijital dönüşüm ve inovasyon kelimelerinin biraz havada kaldığına dikkat çeken InsurTech HUB Genel Müdürü Emre Kutlu; “Bugün şunu gördük ki dijitalleşen ve halihazırda işlerini evlerinden görebilen, online mecralarda bütün işlerini yürütebilen şirketler çok fazla zarara uğramadan bu süreci daha kolay atlatabiliyor. Tabii işin saha ve satış tarafları ayrı değerlendirilmeli. Bu olay gösterdi ki sigorta sektöründe ciddi bir dijitalleşme isteği ve gerekliliği arz oldu” dedi. InsurTech Hub Genel Müdürü Emre Kutlu, Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu oldu.
Hazırlıksız yakalandık
Kutlu, bu süreçte herkesin işlerini tele konferanslarla da yürütebildiğini gördüğünü belirterek, “Hiçbirimizin aklına böyle bir kriz gelmemiş. Hazırlıksız yakalandık. Insurtech içerisindeki girişimlerle buradaki açığımızı çok hızlı bir şekilde kapattık. Sektörün kullanabileceği şekilde entegrasyonları bu hafta içerisinde belli bir takım yerlerle tamamlıyoruz ve önümüzdeki haftadan itibaren sahada bu uygulamaya tam olarak geçebileceğimizi söylemek istiyorum” dedi.
Bu dönemde Sigorta Pro girişimi ile birlikte acentelerde bir dijital dönüşüm hareketi başlatmak üzere çalışma yaptıklarını belirten Kutlu; “Müşterilerin acentelerdeki poliçelerini, primlerini ve benzeri tüm bilgilerini dijital ortamda yönetmesi gerekiyor. Bu bilgilerine de mekan bağımsız olmak üzere her yerden erişebilmesi gerekiyor. Acenteler tarafında yapılması gereken en önemli adım bu. Bunu gerçekleştirmek için yine bizim bünyemizde bulunan bir Sigorta pro girişimi ile birlikte acentelerde böyle bir dijital dönüşümü gerçekleştirme yönünde çalışma başlattık. Bu harekete de sigortada dijital dönüşüm hareketi adını verdik. Bu hareket sadece acenteleri ilgilendirmiyor tabi. Sigorta şirketlerine ve sahaya dokunan kısımları da var. Bu hareket içerisinde her kim nasıl katkı sunabilirse kapımız sonuna kadar açık” diye konuştu.
“Biz sektörün paydaşlarıyla ortak bir masadayız” diyen Kutlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bu dönüşümü şu anda Türkiye çapında gerçekleştirebiliriz Bu konuda bir inisiyatif almaya çalışıyoruz. Acenteler gerek müşterilerini takip ederken gerek teklif aşamasında bunu bir ürüne dönüştürürken bütün süreçleri telefon kullanarak değil ekranlarından bir tık ile yönetebileceği bir sürece doğru evrilmeli. Biz genelde acentelerin önce ürünü bir denemesi taraftarıyız.”
“Gerçi şu anda bulunduğumuz durum itibariyle çok deneme yanılma yöntemleri mümkün değil. Bu kapsamda acenteler müşterilerinin kayıtlarını tutabilecekleri, müşteri kayıtlarına göre çapraz satışlar yapabilecekleri ve aynı zamanda müşterilerine satış yaparken farklı sigorta primlerini mukayese ederek müşterilerine şeffaf bir satış fırsatı sunabilecekleri ve bunların hepsini tek bir Platform olarak kullanacakları yazılım öneriyoruz.”
Fiyatlandırma acenteleri zorlamayacak
Bu sistemin fiyatlandırma açısından da acenteler tarafından kabul edebilecekleri bir modelleme olduğunu belirten Kutlu, “Maliyetlerimiz acenteleri zor durumda bırakmayacak şekilde olacak. Burada amaç çok büyük gelirler elde etmek. Çok büyük bir pazar oluşturmak değil. Dolayısıyla öncelikle yangını söndürmek istiyoruz. Bu bilinç içerisindeyiz. Acentelere de buradan çağrımız olsun. Eğer ki bir acentenin hali hazırda dijitalleşme yönünde böyle bir ürüne ihtiyacı varsa ki olduklarını düşünüyorum. İsterlerse Insurtech Hub ile info@insurtech.org adresine mail atarak isterlerse sigorta şirketi ile direkt olarak iletişime geçip bilgi alabilirler” diye konuştu.
Biz aracıyız
Kendilerini sigorta şirketleri ile teknoloji şirketlerinin bir arada buluşturan bir hub olarak tanımlayan Kutlu, “Kendimizi teknoloji dönüşümlerini ve dijitalleşmeyi gerçekleştiren bir aracı olarak konumluyoruz. Bunu sadece Türkiye çapında yapmıyoruz. Global çapta yapmaya çalışıyoruz. Sigorta sektörünün özeline dönecek olursak ise her gün dükkanını açan acente artık dükkanını açamıyor. İşlerini evinden yürütmek zorunda kaldı. Müşterilerin takibinden tutun da sigorta primlerinin oluşturulmasına kadar hepsini evinden yapmak durumunda. Peki bu ne kadar mümkün olabilir? Acenteler ve sigorta sektörü şunu gördü ki işlerini her yerden online bir şekilde yapmamız şartmış. Bu bağlamda birçok acente ve broker ve sigorta şirketi ile görüşmelerimiz sürüyor.”
Ekspertiz hizmetleri de dijital hale gelecek
Kutlu, bu süreç olmadan önce hiç kimsenin aklına ekspertiz hizmetlerinin yerine getirilemeyeceğinin gelmediğini belirterek, “Ama bugün ekspertiz için dijital mecralarda online olarak yapılması ihtiyacı doğdu. Belirli oda ve derneklerle ya da sigorta şirketleri ile birlikte yürüttüğümüz proje ile ekspertiz hizmetlerini nasıl yüzde 100 dijital hale getirebiliriz bunun çalışmasını yaptık. Şu anda sahada hali hazırda bitmek üzere. Bunu Türkiye’den birlikte çalıştığımız bir girişimle beraber yürütüyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Sektörde gayet gazel projeler var
Sigorta sektöründeki dijitalleşmenin önce sigorta şirketlerinin içerisinden başlaması gerektiğini kaydeden Kutlu, “Sigorta şirketleri aslında müşterileri ile ciddi anlamda dijital kanallarda iletişim kurmanın yollarını geliştirmeli. Bu konuda çok iyi adımlar atılıyor. Çok başarılı projeler yapılıyor. Hem ekspertizin dijitalleşmesi, hem de müşteri kanallarının dijitalleşmesi noktasında çok güzel projeler gerçekleştiriliyor. Saha deyince bir de müşterinin tarafına geçtiğimizde müşterinin poliçelerini internetten görebilmesi, karşılaştırması ve bu poliçelere dair kendine en uygun olanı satın alabilmesi çok önemli. Tamamlayıcısağlık.com ilk başta aklıma gelen örneklerden bir tanesi. Gayet güzel sektörün ihtiyacını ve yükünü üzerine almış ve ciddi anlamda dijital bir ürün olarak pazarda ilerliyor” diye konuştu.
Araç hasarları için RS Servis ile çalışıyoruz
Kutlu, üzerinde çalıştıkları bir projeye de dikkat çekerek, şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye’de kaza geçirmiş bir aracın fotoğrafları üzerinden aracın markasını, modelini ve hangi parçasının hasarlı olduğuna, o parçasının değişmesi mi yoksa onarılması mı gerektiğine ve işin maliyet tutarı gibi tüm raporları bir fotoğraf veya bir video üzerinden oluşturulması üzerinde çalışıyoruz. Yine bu sayede gerekli mercilere ya da otoritelere raporlu olarak onay alınması noktasında bir pilot çalışmamız var. RS Servis ile bu çalışmayı ilerletmek ve yürütme adına ciddi bir emek harcıyoruz” dedi.
Global Insurtech Summit Ekim’e ertelendi
Insurtech Hub’un resmi olarak geçen sene kurulduğunu ve ilk icraat olarak Global Insurtech Summit’i İstanbul’da düzenlemek için yola çıktığını belirten Kutlu, şöyle devam etti:
“Geçen sene ilki düzenlenen bu senede ikincisi düzenlenecek olan Global Insurtech Summit ile adımızı duyurduk. 50’den fazla ülkeden 350- 400 civarında katılımcının olduğu bir zirveden bahsediyoruz. Bu seneki hedefimiz 500 kişinin üzerine çıkmak. 3 yıl içerisinde biz bu zirveyi Nasıl ki Londra’da Münih’te sigorta teknolojileri zirvesi varsa biz de İstanbul’da yine bu anlamda tanınır hale getirmek istiyoruz. Zirvemizi bu yıl 21-22 Ekim tarihine erteledik.”
“Global Insurtech Summit ile ismimizi daha farklı sektörlere de duyurmayı planlıyoruz. Bu noktada sigorta sektörünün yararına neler yapabiliriz diye düşünürken bir kuluçka merkezi oluşturmayı düşündük. Yıldız Teknik Üniversitesi ile birlikte ortaklaşa yürüttüğümüz projede kuluçka merkezini oluşturmak için sigorta sektöründeki lider şirketlerle görüşüyoruz. Yaklaşık 10 civarında girişimi orada hızlandırma programına tabi tutmak istiyoruz.”
Emre Kutlu’nun açıklamalarını izlemek için…