30 Ekim 2024, Çarşamba
spot_img

Elektrikli araç devi BYD Türkiye’de üretime başlıyor

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, Manisa’da kuracağı tesiste 150 bin araç kapasitesiyle üretime başlayacak. 2024 yılına kadar Türkiye’de 10 bin araç satmayı hedefleyen BYD, agresif büyüme planlarıyla dikkat çekiyor.

Çin’in elektrikli araç üreticisi BYD Türkiye’de yatırım kararı aldı. Söz konusu karara ilişkin BYD Türkiye tarafından, ALJ Türkiye ve Avrupa Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt ve BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun‘un katılımıyla basın toplantısı düzenlendi.

Toplantıda yaptığı konuşmada BYD’nin marka lansmanını geçen yıl Ekim ayında yaptıklarını hatırlatan BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, “Bugün geldiğimiz noktada ise BYD’nin yatırım kararı büyük önem taşıyor. BYD’nin devasa üretim tesisi, markanın Avrupa’da büyümesi için en önemli merkezlerden biri olacak. Manisa’da tesisin inşa edileceği ilgili alanın ziyaret ettik ve başlangıçta 150 bin araç kapasitesiyle yapılacak tesisin arsası genişleme müsait olarak planlandı. Buradaki tesiste, elektrikli ve plug-in hibrit modellerinin üretimi gerçekleştirilecek” dedi.

BYD Türkiye operasyonunun başladığı günden bugüne BYD Başkanı, Avrupa Başkanı ve Dünya Başkan Yardımcılarının birçok kez ziyarette bulunduklarını aktaran Ergun, “Her geldiklerinde Türkiye pazarına olan inançlarını çok kuvvetli dile getirdiler. BYD Başkanı Wang Chuanfu bayilerimize yaptığı ziyaretlerde bu niyetlerini kuvvetli söylemlerle dile getiriyordu. Biz ilk günden itibaren planlarımızı buna göre yaptık” açıklamalarında bulundu. 

“Türkiye pazarında dengeleri çok hızlı bir şekilde değiştireceğiz”

“BYD’nin bu yatırım kararı, markanın Türkiye’de yeni bir döneme girmesini sağlayacak” diyen Ergun, sözlerine şöyle devam etti: “Önümüzdeki dönemde BYD’nin çok agresif bir şekilde büyüyeceğini göreceğiz. Türkiye pazarında dengeleri çok hızlı bir şekilde değiştireceğiz. Tam elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellerimizle BYD çok hızlı bir büyüme elde edecek. Yatırım teşvik belgesi, resmi gazetede yayınlandıktan sonra Kasım-Aralık aylarında araçlarımızı daha ulaşılabilir bir şekilde sunmaya başlayacağız. Bu da BYD’nin 2024 yılını 10 bin adetler civarında tamamlamasını sağlayacak. Sonraki yıl ise bunun en az 3 katını satacak kadar potansiyele sahip olacağız. Model sayılarımız da hızla artacak. Aynı zamanda üretim planlamalarına bağlı olarak yıl sonunda BYD ATTO 3 ve SEAL U DM-i modeline ek olarak elektrikli bir modeli daha sunmayı planlıyoruz. Agresif büyümeyle birlikte markamız 3 yıl içerisinde binek otomobil pazarında Türkiye’de en çok tercih edilen ilk 3 marka arasında yer alacak.”

“Yıl sonunda bayi adedimizi 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz”

BYD’NİN çok hızlı hareket eden bir marka olarak 2026 yılının sonuna kadar üretim yatırımını tamamlamak üzere bir sözleşme imzaladığını söyleyen Ergun, “Bununla birlikte BYD bu üretimi çok daha erken bir süreçte başlatmak üzere çalışmalar yapıyor. Mevcut pazar dengelerinin değiştiği bir dönemde Türk tüketicisine uygun modelleri satışa sunacağız. Bizim bugün sınırlı sayıda sattığımız tüm modellerimizden tüketici çok mutlu. Pazarda memnuniyet açısından üst noktalarda yer alıyoruz. Diğer yandan bayilikle ilgili de çok fazla talep alıyoruz ve bayi adetlerimiz de hızlı bir şekilde artmaya devam edecek. Yıl sonunda bayi adedimizi 20’ye çıkarmayı ve önümüzdeki yıl ise 40’un üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

“BYD’nin üretim için Türkiye’yi seçmesi gurur verici”

“Öncelikle bir Türk vatandaşı olarak BYD gibi dünya devi bir markanın ülkemizde otomobil üretme kararı almasından dolayı çok mutlu olduğumu ifade etmeliyim” diyen ALJ Türkiye ve Avrupa Başkanı & CEO’su Ali Haydar Bozkurt, şöyle devam etti: “27 yıl sonra böylesine bir otomotiv yatırımının gelmesi ve BYD’nin üretim için Türkiye’yi seçmiş olması bizi çok gururlandırıyor. BYD’nin Türkiye fabrikası ciddi bir istihdam ve ihracat rakamı sağlayacak. Türkiye’de teknolojik bir üretimin, ismi teknolojiyle paralel anılan BYD gibi bir markayla olması heyecan verici. Biz ALJ Türkiye olarak bu konuda farklı bir mutluluk duyuyoruz.”

“Türkiye, yatırım için en doğru adres olarak öne çıkıyor”

Geçen yıl BYD ile distribütörlük anlaşması imzaladıklarını hatırlatan Bozkurt, “ALJ Türkiye olarak hangi işe imza attıysak, en başında eğer imkanı varsa ülkede o yatırımın gerçekleşmesi için çalışmalar yaptık. 1998 yılından beri Türkiye’deyiz ve farklı alanlarda yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. ALJ’nin en büyük pazarlarından biri Türkiye ve her zaman iş ortaklarımıza ülkemizin yatırım için doğru yer olduğunu anlattık. Türkiye gerçekten coğrafyası gereği çok stratejik bir konumda. Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve Rusya’nın ortasında bir noktadayız. Lojistik sistemimiz ve üretim kalitemiz kendini dünyaya kabul ettirmiş durumda. Hem mavi yaka hem da hem mühendislik olarak çok güzel işler ortaya koyuyoruz. Deneyimli bir tedarik sistemimiz var ve tüm bunlar bir araya geldiğinde Türkiye, yatırım için en doğru adres olarak öne çıkıyor” dedi.

“Tüm birimlerimiz bu yatırımla gelecek potansiyele hazır”

Son yıllarda Çinli markaların yeni teknolojiye sahip ürünlerle dünyaya açılmasının çok sık konuşulur hale geldiğini belirten Bozkurt, “Daha önce yaptığımız değerlendirmelerde de, ‘Çinli firmalar global pazarlara açılmak istiyorlarsa Türkiye’nin yerel avantajlarıyla en doğru lokasyon olduğunu’ ifade etmiştik. Böylesine büyük bir yatırımın yapılmasının resmi olarak gerçekleşmesi yıllar alabilecek bir süreç, ancak çok hızlı bir şekilde imzalar atıldı ve kendi alanında lider bir marka olan BYD’nin Türkiye’de yatırım yapması kesinleşti. Biz ALJ Türkiye olarak sahip olduğumuz muazzam deneyimle birlikte distribütörlük konusundaki yükümlülükleri yerine getiremeye devam edeceğiz. Tüm birimlerimiz bu yatırımla gelecek potansiyele hazır. Müşterilerimize onların hayatını kolaylaştıracak hizmetler sunarak tüm BYD ekibi tüm gayretiyle elinden geleni yapacaktır” diye konuştu.

Bozkurt, BYD’nin Türkiye’de gerçekleştirdiği yatırımın başka markaları da tetikleyeceğine dikkat çekerek “Bu yatırımın örnek olarak gösterileceğini düşünüyorum. Sadece Çinli markalar değil, diğer coğrafyalardan markalar da, Türkiye’nin yatırım için doğru yer olduğunu görerek, ülkemizi yatırım konusunda radarlarında tutacağına yürekten inanıyorum” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER