5 Aralık 2025, Cuma
spot_img

Ekonomiye Fayda Endeksi (EFE) 2025 sonuçları belli oldu

Türkiye İtibar Akademisi (TİA) tarafından, Bursa Teknik Üniversitesi raportörlüğü ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliği ile bu yıl yedinci kez gerçekleştirilen Ekonomiye Fayda Endeksi (EFE) 2025 sonuçları açıklandı. Ürün ve hizmet performansı, yönetim başarısı ve topluma sağladıkları sosyal fayda kriterleriyle değerlendirilen markalar Elmas, Platin ve Altın Lig’de yer alma hakkı kazandı.

Türkiye İtibar Akademisi (TİA), Bursa Teknik Üniversitesi raportörlüğünde ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliğiyle gerçekleştirilen Ekonomiye Fayda Endeksi (EFE) 2025 sonuçlarını açıkladı. Çalışma kapsamında, şirketler ürün ve hizmet kalitesi, yönetim performansı ve topluma sağladıkları sosyal fayda kriterlerine göre değerlendirildi ve Elmas, Platin ile Altın Lig’de yer alma hakkı kazanan markalar belirlendi.

TİA Başkan Yardımcısı Özüm Acar, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Her yıl endekslerimizi geliştiriyor ve yeni araştırmaları çalışmalarımıza dahil ediyoruz. EFE, şirketlerin topluma sağladığı katkı, ürün-hizmet niteliği ve yönetim başarısını kapsamlı bir biçimde değerlendiriyor. 2025 sonuçları da oldukça dikkat çekici veriler içeriyor” dedi.

Bu yılki araştırmada 40 sektör mercek altına alındı. CATI (Bilgisayar Destekli Telefonla Anket) yöntemiyle yaklaşık 14 bin katılımcıyla görüşüldü ve TÜİK’in belirlediği Türkiye örneklemi üzerinden 26 bölge ve 72 ilde saha çalışması tamamlandı. Katılımcılardan hatırlatmasız olarak alınan yanıtlar akademisyenler tarafından analiz edilerek marka sıralamaları oluşturuldu.

“Araştırma markalar için stratejik bir yol haritası niteliğinde”

Özüm Acar, araştırmanın markalar için stratejik bir yol haritası niteliği taşıdığını belirterek “Markalar raporu satın alarak yalnızca iletişim çalışmalarında kullanma hakkı elde etmiyor; aynı zamanda kendi performanslarını üç farklı alanda görebiliyor, rakipleriyle kıyaslama yapabiliyor ve sektör algısını detaylı şekilde inceleyebiliyorlar. Rapor, yönetim, pazarlama ve sosyal sorumluluk stratejilerine yön verecek veriler de sunuyor. Ekonomiye Fayda Endeksi Raporu ve Başarı Tescil Belgesi’ni edinen markalar, başarılarını iletişim çalışmalarında telif haklarıyla duyurma imkanına sahip oluyor. Rapor, satın alınmadan herhangi bir platformda paylaşılmıyor” ifadelerini kullandı.

Alfabetik sıralamaya göre EFE 2025’in Elmas, Platin ve Altın markalar şöyle…

Elmas Ligde Yer Alan Markalar: Acıbadem Hastanesi, Adidas, Ağaoğlu, Arçelik, Axa Sigorta, Banvit, Bellona, Binance Türkiye, Burger King, Coca Cola, Elidor, Enerjisa, Etibeyaz, Gratis, Kiğılı, Koç Holding, Kütahya Porselen, Kütahya Seramik, MediaMarkt, Mercedes Benz, Migros, Opet, Orkid, Özdilek, Pasaport Pizza, Penti, Sefamerve, Selpak, Sütaş, Trendyol, Turkcell, Türk Hava Yolları, Ülker, Yurtiçi Kargo, Zara, Zen Pırlanta, Ziraat Bankası

Platin Ligde Yer Alan Markalar: Aksa Doğalgaz, Altınyıldız, Anadolu Sigorta, Apple, Atasay, Avon, Beko, Bim, BMW, Eti, Etstur, Halkbank, Hepsiburada, İçim, İstikbal, Karaca, Koton, LC Waikiki, Little Caesars, Madame Coco, Maydonoz Döner, McDonalds, Medical Park, Modanisa, Molped, Nike, Pantene, Papara, Rönesans İnşaat, Sabancı Holding, Sarıyer İçecek, Shell, Solo, Sürat Kargo, Şenpiliç, Teknosa, Vodafone

Altın Ligde Yer Alan Markalar: A101, Acar Home, Akbank, Apple, Aras Kargo, Armine Giyim, Arzum, Aytemiz, Bambi, Beko, BTC Türk, Blue Diamond, Çiçeksepeti, Defacto, Domino’s Pizza, ENKA, Ergo Sigorta, Erpiliç, Fanta, Flormar, Gratis, Güral Seramik, Head & Shoulders, Jolly Tur, Medical Point, Papia, Pınar, Profilo, Puma, Şölen, Süvari, Taç, Tatlıpınar Enerji, Terra Pizza, Türk Telekom, Volkswagen, Yeni İnci, Yıldız Holding

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER