Kısa adı DASAD olan, Doğu Anadolu Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Serkan Daş, sektörün sorunlarını paylaştı.
Doğu Anadolu Sigorta Acenteleri Derneği (DASAD), üyeleri sektörün sorunlarını paylaşmak üzere bir araya geldi. Yapılan basın toplantısında konuşan DASAD Yönetim Kurulu başkanı Serkan Daş, Zorunlu Trafik Sigortası poliçesi kesmekte yaşadıkları zorlukları anlattı. Erzurum Ticaret ve Sanayi Odasıyla birlikte, sektörün sorunlarıyla ilgili hazırlanan raporunu paylaşan DASAD Başkanı Serkan Daş, Zorunlu Trafik Sigorta bedellerinin devlet tarafından sabit bir fiyat belirlenerek yapılması gerektiğini belirtti. Sigorta şirketlerinin zarar ettikleri gerekçesiyle türlü bahanelerle Zorunlu Trafik Sigortası yapmak istemediğine dikkat çeken Daş, şirketlerin Zorunlu Trafik Sigortası poliçesi kesmek için acentelerden ek hizmetler istediğini ve bu durumun fiyatlara yansıdığını belirterek, “Hem acenteler hem de vatandaş mağdur oluyor” dedi.
İtibarımız zedeleniyor
Acenteler uygulanan haksız rekabet karşısında müşterilerine, sigorta şirketlerinin uyguladığı tutarsız fiyat politikasından dolayı itibarlarını kaybetmektedir ve bu olay müşteri kaybına sebep olmaktadır” diyen Daş, sigorta şirketlerinin bu tavırlarının yanı sıra banka reasürans şirketlerinin de müşteriye dayatma yaparak poliçe kestiklerini belirtti. Daş, “Sigortalının sigortacıyı seçme hakkı, kanunla sabittir. Ancak bankalar mudilerinin kullandıkları kredilere göre sigorta poliçeleri tanzim etmekte, bu konuda kullandıracakları kredinin miktarı ve kredilendirme oranlarını bir silah gibi kullanıp poliçe tanzim etmeyi şart koşmaktadırlar. Ayrıca bankalar taban fiyattan taksitli bir şekilde poliçe üretmektedir. Kredi bedeli üzerinden yapılan poliçelerde sık sık “eksik sigorta“ uygulanıp, herhangi bir hasarda vatandaş mağdur olmaktadır. Biz Sigorta Acenteleri birçok eğitimden geçip, hem ilimizde Ticaret Sicil Müdürlüklerine, hem de TOBB’a aidat ödemekteyiz, SEGEM Sınavına girip belge almak zorundayız. Bankaların SEGEM belgesi alma zorunluluğu da yoktur. Bu durum haksız rekabete sebep olmaktadır” değerlendirmesinde bulundu.
Acentelerimiz trafik sigortasından geçiniyor
Türkiye genelinde 18 bin 500 ortalama acente sayısının olmasını dikkat çeken Daş, “Bu acentelerimizin büyük bir kısmının zorunlu trafik sigortasından geçindiği bir gerçektir. Bu gerçekler dikkate alınarak zorunlu sigortanın tek fiyat olarak tanzim edilmesi gerekmektedir. Şu an zorunlu trafik sigortası sigorta şirketleri tarafından adeta karaborsa olmuştur” dedi.



İyi Çalışmalar
Acenteler Sahipsiz, çaresiz!!!
Trafik sadece Doğu Bölgesinde değil tüm Türkiye’nin en büyük sorunu haline gelmiştir. Artık bıçak kemiğe dayanmış durumda!!! Sigorta Şirketlerinin uygulamaları çok çirkin bir durum alıyor. Ceza yememek için bin takla ararken biz acenteleri by-pass yaparak, bir çok kriterle yapmamak için engellemeye çalışıyorlar. Merkezden kendileri yapıyor yada sürekli korudukları keçileri, çobanları destekliyorlar, Kamu Otoritelerine duyurulur. Ne zamana kadar böyle devam edecek? Dask Kurumu gibi Tramer Kurumu devreye girmeli ve Şirketleri de Bankalar gibi Acente pozisyonunda işlem yapmaya biz Acenteleri de Şirketlerin şerrinden koruyacak Portföy Sahipliği için ivedi şekilde Yasal düzenlemeler yapmaya davet ediyorum.Çünkü doğru iletişim bilgileri ile poliçe düzenlenmesi için zorlanan Acentelerin portföyünü yenileme aşamasında erkenden teklif vermeleri ve kendi merkezi operasyon işlemlerine yönlendirme yapmaları suretiyle resmen portföy aşırma işlemi gerçekleştirdikten dolayı Acenteler diğer taraftan mağdur ediliyor. Saygılarımla
SEDDK DENEN KURUM NEDEN SİGORTA ŞİRKETLERİNE YAPTIRIM UYGULUYOR KANUN ÇIKARINCA ACENTELERE YETİŞTİREMİYOR MAİL ATMAYA FAKAT YAPTIRIMA GELİNCE HİÇBİRŞEY YAPMIYOR SN ADMİN SİZDE HABER YAPIYORSUNUZ FAKAT YORUMLARI YAYINLAMIYORSUNUZ
SEDDK , HAZİNE MÜŞTEŞARLIĞI , TOBB , TİCARET ODALARI GÖREVE BU SİGORTA ŞİRKETLERİNE KİM DUR DEYECEK ZORUNLU TRAFİK SİGORTASINI MİLLET NASIL BOYKOT ETSİN HİÇ KİMSE SİGORTA ŞİRKETLERİNE BİRŞEY YAPAMIYOR BU SİGORTA ŞİRKETLERİ DEVLETTEN ÜSTÜN MÜ