Uluslararası Sigorta Fuarı’nın ikinci gününde düzenlenen Insurtech Dijital Paneli düzenlendi. Panelde Dijital Zoomin Genel Müdürü Yılmaz Sonışık, Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gönen, Insurtech Hub Koordinatörü Birol Güleç ve Sigortex Sigorta Kurucusu Uğur Sağın, dijitalleşmenin ve yapay zekânın sektöre etkilerini değerlendirdi.
Yapay zeka sigorta sektörüne de hâkim olmaya başladı
Teknolojinin son dönemde hayatımıza çok hızlı giriş yaptığına dikkat çeken Dijital Zoomin Genel Müdürü Yılmaz Sonışık, yapay zekânın en çok konuştuğumuz konu olduğunu söyledi. Sonışık, “Yapay zeka artık öyle ki benim yerime geçer mi? işimi elimden alır mı? diye düşünmeden edemiyoruz. Aslında yapay zeka bir araçtır. Teknoloji birçok sektörde olduğu gibi sigorta sektörüne de hakim olmaya başladı. Bizi ileride yapay zeka değil de bunu en iyi şekilde kullanan firmalar yenecek diyebiliriz. Sigortacılıkta da en hissedilir şekilde oto sigortalarda önümüze çıkıyor. Mobilite yani otomobil sektörünün dijitalleşmesi hayatımızı oldukça değiştirdi. Sigortalılığın %46 sının kasko ve trafik olduğunu düşünürsek hayli yüksek bir rakam olduğunu görüyoruz. Akıllı otomobillerle hasar frekansı azalıyor. Fakat bu da başka sigorta kollarının ortaya çıkmasına neden oluyor ve olacak” değerlendirmesini yaptı.
Gelecekte var olmak için değişime de ayak uydurmalıyız
Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gönen, panellerde iki gündür sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konusunun sürekli konuşulduğunu belirterek, “Bu konular önemli olunca da bu nüansları göz önünde tutarak müşteriyi memnun etmenin peşinde olmak lazım. Dolayısıyla gelecekte var olmak için bu değişime de ayak uydurabilmeliyiz. Acente, broker ve aracı firmalar ne kadar dijitalleşirse biz de o kadar dijitalleşmiş oluruz. Bunlarda biri değil tümü dijitalleşiyor olmalı. Anadolu Sigorta olarak Ofisim Cepte ile tüm hizmetlerimizi bir cebe sığdırmaya çalışıyoruz. Esas problem bunu daha fazla tabana yaymak. Bu noktada eğitime çok önem veriyoruz ve bu nedenle acentelerimize dijitalleşme eğitimlerini sürdürüyoruz. Çünkü işin iletişim uzmanları acenteler. Biz desteğimizi bütüne yayıyoruz” diye konuştu.
Acentelerin dijitalleşmesinin önündeki en büyük engel psikolojik
Yıldız Teknik Üniversitesi bünyesinde kurulmuş bir platform olduklarını belirten Insurtech Hub Koordinatörü Birol Güleç, şu ana kadar 30 a yakın sturtup’a destek verdiklerini söyledi. Güleç, “Acenteler de dijitalleşmek istiyor ama buna nereden başlayacaklarını bilemiyorlar. Asıl sorun bu. Bu nedenle şirketlerin kesinlikle destek olmaları gerekiyor. Acentelerin dijitalleşmesinin önündeki en büyük engel psikolojik. Acenteler ucuza kaçıp IT’yi ucuza getirme derdinde oluyor. Bu da çok daha büyük hem güvenlik hem de sistemsel sıkıntılara yol açıyor. Bu noktada maliyet azaltmak için şirketlerin acentelerin giderlerini bölüşmesi iki tarafı da çok rahatlatacaktır” dedi.
Acenteler olarak dijitalleşmeden korkmayın
Dijitalleşme konusunda eğitimler alarak kendini geliştirdiğini belirten Sigortex Sigorta Kurucusu Uğur Sağın, şimdi başka firmalara da ön ayak olduğunu söyledi. Sağın, “Kalifiye elemanlar yetiştirerek sektöre dijitalleşme konusunda yardımcı oluyorum. Ekibiniz harika olmalı ve kendinize güvenmelisiniz. Böyle düşündüğünüz sürece yapamayacağınız şey yok. Acenteler olarak dijitalleşmeden korkmayın” dedi.