AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın ev sahipliğinde düzenlenen “Acentelerin Dijitalleşmesi, İş Yapış Şekli ve Yapay Zeka ile Tanışması” panelinde, sigorta sektöründe dijitalleşmenin stratejik önemine dikkat çekti. Ölken, acentelerin sürdürülebilir büyüme için müşteri verisini etkin kullanması ve dijital çözümlere yatırım yapmasının artık bir zorunluluk haline geldiğini vurguladı.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) 40. Grup (Sigortacılık) Meslek Komitesi’nin girişimiyle hayata geçirilen “Acentelerin Dijitalleşmesi, İş Yapış Şekli ve Yapay Zeka ile Tanışması” başlıklı bilgilendirme paneli, sigorta sektörünün önde gelen isimlerinden büyük ilgi gördü. Panel kapsamında düzenlenen “Acentelerin Geleceği ve Dijitalleşme” oturumunda söz alan AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken, dijitalleşmenin sigortacılıkta taşıdığı stratejik rolü vurgularken, acenteler için sunduğu yeni fırsatlara da dikkat çekti.

Akdeniz Bölgesi’nden çok sayıda acentenin dinleyici olarak katıldığı panel, Süleyman Özer’in moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Etkinlikte, Neova Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu ve AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken konuşmacı olarak yer aldı. Panelde konuşan Yavuz Ölken, veri odaklı dönüşümün artık sigorta sektöründeki tüm iş süreçlerinde kilit rol oynadığını belirtti. Ölken, acentelerin sürdürülebilir büyüme sağlayabilmeleri için sağlam bir müşteri veri tabanı oluşturmalarının ve bu verileri anlamlı içgörülerle iş stratejilerine dönüştürmelerinin hayati önem taşıdığını vurguladı.
“Büyüme için müşteriyi iyi tanımak gerekiyor”
Hızla dijitalleşen iş dünyasında müşteri beklentileri ve davranışlarını doğru yönetmenin başarının anahtarı olduğunu dile getiren AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken, “Müşteri beklentisi ve davranış ekonomisini yönetmek için dijital dönüşüm ve güçlü bir veri tabanı yaratmak zorundayız. Büyüme yolunda verimli portföy yönetimi dijital dönüşümden başlar. Müşteri başına düşen poliçe adeti büyümezse büyüme çok zorlu bir yolculuk olur. Müşteri odaklı bir anlayış ve dijitalleşmenin sağladığı güçlü veri altyapısı olmadan sürdürülebilir büyüme mümkün değil. Sadeleşme ve verimlilik ancak dijital çözümlerle yakalanabilir” dedi.
“Dijital çözümlere yatırım yapmak artık bir gereklilik”
Ölken, “Müşterinin ulaşmak istediği her kanalda olunması gerektiğinin altını çizerek maliyet optimizasyonu ve sürdürülebilirlik için dijital çözümlere yatırım yapmanın artık bir gereklilik olduğunu söyledi. Yapay zekanın bu dönüşümde hayatımıza değer katacağını belirten Ölken, “2030 ve ötesi dünden yakındır. Fırsatları, boş alanları keşfetmenin yolu büyük veri ve yapay zekadan geçer. Fırsatları görmezden gelemeyiz. Tehditlere odaklanmadan dijital dönüşüme uyumlanmak zorundayız” diye konuştu.


