Sigorta şirketlerinin dijital sigortacılık enstrümanlarına yaptığı yatırımı artırdığını belirten ÖzserNeo Yönetim Kurulu Üyesi Oğuzhan Üze, “Dijitale ilgisi artan bireylerin, sunulan hizmetlerden beklentileri de değişiyor” dedi.
SİGORTAMEDYA-ÖZEL
Sigorta sektörü, dijitalleşmeyi giderek daha fazla benimsiyor. Şirketlerin dijital sigortacılık enstrümanlarına yatırımı artırırken, bireyler de dijital kanalları daha çok kullanmaya başladı. Bu noktada ‘dijipol.com’ gibi sektörü dijital sigortacılıkla tanıştıran platformların önemi artıyor. Sektördeki dijitalleşme dalgasını ve Dijipol’un bu alandaki katkılarını anlatan ÖzserNeo Yönetim Kurulu Üyesi Oğuzhan Üze, “Dijitale ilgisi artan bireylerin sunulan hizmetlerden beklentileri de değişiyor” dedi.
Bireyler aldıkları hizmetleri geliştirmek istiyor
Sektördeki dönüşümün hızla ilerlediğini ve Dijipol olarak bu alanda öncü hizmetler sağladıklarını vurgulayan Üze, “Pazar dönüşüyor. Kişiler dijital alanda aldıkları hizmetleri geliştirmek istiyor. Bu noktada binlerce insan, dijipol.com üzerinden bilgileniyor ve hizmet alıyor. Hâttâ satın alma oranları da her geçen gün artıyor. Sektöre yeni oyuncular girdikçe buradaki pazar payı da büyümeye devam edecektir” diye konuştu.
Dijipol hakkında da önemli bilgiler veren Üze; “Dijipol, ihtiyacına göre sigorta yaptırmak isteyenlere, farklı sigorta branşlarında, karşılaştırmalı online çözümler sunan bir platform. Zorunlu trafik sigortasından kaskoya, zorunlu deprem sigortasından tamamlayıcı sağlık ve konut sigortasına kadar çeşitli sigorta şirketlerinde birçok sigorta alternatifi bulunuyor. 190’nın üzerinde şubesi bulunan ÖzserNeo Sigorta ve Reasürans Brokerliği’nin markası olan dijipol.com, 35’ten fazla sigorta şirketinden 10 farklı bireysel sigorta branşında online olarak teklif alıp karşılaştırma ve anında satın alma işlemini gerçekleştirme olanağı sağlıyor” şeklinde konuştu.
Hibrit sigortacılıkta Türkiye’de bir ilkiz
“Pandeminin ilk zamanlarında başladığımız ve iki yıllık titiz bir çalışma sonunda sektörle buluşturduğumuz dijipol.com markası, Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor” diyen Üze; şu değerendirmelerde bulundu: “dijipol.com markası artık hem dijitalden hem şubelerinden hem de çağrı merkezlerinden satış yapan ve ulaşılması çok kolay olan bir platform haline geldi. Poliçe dijitalden alınmış olsa bile hasar anında hemen bir müşteri temsilcisine ulaşıp hizmet almak büyük kolaylık sağlıyor. Kurumsal işlerde, sağlık sigortalarında ve özellikli işlerde konusuna tam hakim teknik uzmanlardan hizmet almak mümkün. Ülkemizde yeni hayata geçen bu sistem dünyada birçok ülkede ‘Hibrit Sigortacılık’ adıyla uygulanmakta. ÖzserNeo olarak, bu sisteme daha önceden yatırım yaptığımız için altyapımızla fark ve katma değer yaratıyoruz. Diğer yandan hayat durmuyor, teknoloji sürekli ilerliyor, insan alışkanlıkları ve yaşam şekli değişiyor. Gelecekte sigorta sektörüyle ilgili olabilecek değişimleri ön görerek sektörün karşılaşabileceği durumlara yönelik çalışmalar ve yatırımlar yapıyoruz. Örneğin Dijipol yatırımını7-8 sene önceden beri planlıyorduk. Süreç, pandemi ile hızlandı. Bu anlamda Dijipol, rekabetin yaratılması, tek platformdan bütün ihtiyaçların karşılanabilmesi ve kıyaslanabilmesi anlamında sektöre önemli bir destek sağlıyor.”
Sigorta app’i olan ilk ve tek markayız
Dijipol olarak müşterilere en ileri teknolojik altyapıyla, en kolay, en hızlı ve en avantajlı deneyimi yaşattıklarını ifade eden Üze, sektördeki sigorta app’i yapan ilk ve tek marka olduklarının da altını çizdi. Kendi yazılım şirketleri olmasının bu işi geliştirmede büyük katkısı olduğunu da vurgulayan Üze, şunları söyledi: “Dijipol, kendi yazılım şirketimiz olan Megacode ekosisteminin bir ürünü. Sigorta app’leri, müşterilere daha hızlı ve kolay erişim sağlayarak sigorta işlemlerini basitleştiriyor ve hızlandırıyor. Aynı zamanda sigorta şirketlerinin daha verimli ve etkili bir şekilde iş yapmasına yardımcı oluyor. 35’ten fazla sigorta şirketinden anında sigorta teklifi alabileceğiniz, aldığınız teklifleri dilerseniz sigorta uzmanlarımız ile değerlendirebileceğiniz, hızlı teknolojik alt yapısı ile çok sevilen dijipol.com tüm bu özellikleriyle sektörde bir ilk. Markamızın iletişim faaliyetlerini ara vermeksizin sürdürmekle birlikte hizmetlerimizi de her geçen gün geliştirerek müşterilerimize kusursuz bir sigortacılık deneyimi sunmaya devam edeceğiz.”
Operasyon ve Müşteri Hizmetleri Birimlerini Mardin’de yapılandırıyoruz
Bölgesel gelişmişlik farklılıklarının azaltılmasına yönelik uygulanan yatırım teşvik sistemi kapsamında tüm operasyon ve müşteri hizmetleri birimlerini Mardin’de yapılandırmak üzere harekete geçtiklerini de vurgulayan Üze, “Devam eden hazırlık sürecimizi 2024 sonuna kadar tamamlamayı planlıyoruz. Bu çerçevede gerek istihdam sağlayarak gerekse yaptığımız diğer yatırımlarla bölgenin ekonomik büyümesine ve gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyoruz” dedi.