2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Dijital tsunami geliyor

Pandemi dijital yatırımların en önemli hızlandırıcısı oldu. Gerek sigorta şirketleri gerek aracılar yatırımlarının büyük kısmını dijitale yaptı. Sigortaladım.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe; “Artık herkes dijital anlamda bir ‘tsunami’nin geldiğinin farkında. Dijitale herkes bir şekilde ayak uyduracak” dedi.

Sigorta sektörü son dönemde dijitalleşme anlamında önemli bir yol kat etti. Gerek sigorta şirketleri gerek acenteler özellikle pandeminin de etkisiyle dijital alana yaptıkları yatırımları artırırken, sigorta ürünlerinin dijital kanallardan satışında da önemli bir gelişme yaşandı. Sektörde yeni ürünlerle birlikte dijital anlamda önümüzdeki süreçte gelişmenin daha da hızlanması bekleniyor. Dijital alanda kendini geliştiren şirketlerden birisi de Sigortaladım.com oldu. 2015 yılında TDB Sigorta ve Reasürans Brokerliği unvanı ile kurulduklarını ve Sigortaladım.com markası ile hizmet verdiklerini belirten Sigortaladım.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, dijitalleşme için çok ciddi altyapı ve sermaye yatırımı gerektiğini açıkladı.

Kızıltepe, “Bu dönemde şirketlerin dijitale yatırım yapması bizi sevindiriyor. Artık herkes dijital anlamda bir ‘tsunami’nin geldiğinin farkında. Orta ve uzun vadede dijital ortamda müşteriye bütün ürün gamlarının sunulduğu bir yapıya sektör olarak geçeceğiz” dedi. Kızıltepe, şunları söyledi: “Dijitalleşme sigortacılık konusunda yeni ürünlerle kendini daha çok hissettirecektir. Bu nedenle dijitale herkes bir şekilde ayak uyduracak.”

Daha gidecek çok yol var

Sigorta Ekranı’nda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu oldu. Kızıltepe, programda sigorta sektöründe yaşanan dijital gelişmelerden yeni hedeflerine kadar birçok konuda Can Kantar’ın sorularını yanıtladı. Sigortaladım.com olarak şu an satışlarının yüzde 30’unu dijital kanallardan, yüzde 70’ini ise geleneksel kanallardan gerçekleştirdiklerinin altını çizen Kızıltepe, “İlk başta bireylere yönelik hizmet veriyorduk. Pandemi ile birlikte KOBİ’lerin de dijitalden sigorta aradığını gördük. Dijital de satışı yapılmayan yangın sigortaları başta olmak üzere daha gidilecek çok yolun olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.

Zorunlu sigortalar satışta ilk sırada

Kızıltepe, dijitalde zorunlu sigortaların satışının ilk sırada yer aldığına vurgu yaptı. “Teknolojinin gelişmesiyle birlikte oluşan risk sigortaları da dijitalden aranıyor” diyen Kızıltepe, şöyle devam etti: “Pandemi sürecinde tamamlayıcı sağlık sigortası branşında hızlı bir bilinçlenme var. Tamamlayıcı sağlığa yönelik kendi bünyemizde 7/24 saat hizmet veren bir danışmanlık servisi kurduk. Süreç biraz hibrit model de gidiyor. Yüz yüze ve telefonun yanı sıra kimsenin karşı karşıya gelmediği bir ortamda hizmet sunma ihtiyacı ve zorunluluğu doğdu. Kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında bizim felsefemiz müşterinin izni dışında hiçbir işlemi yapmama yönünde. Müşterilerimizin izin verdiği ölçüde her türlü hizmeti ve iletişimi müşterilerimizle kurabiliriz. KVKK’nın arkasını dolanıp getirdiği kuralları çiğnemek bizim gibi kurumsal yapılar için mümkün değil. Dijitalden satın alan müşterilerin dolandırılması ve statik IP’nin art niyetli kullanılması nedeniyle zorluklar yaşandı. İşte bu yeni düzen birtakım altyapıları ne kadar zorunlu olduğunu da ortaya koyuyor.”

Acentelerin büyük bir payı var ve o pay hep devam edecek

Programda brokerler ve acentelerin birbirleri ile rakip kurumlar olmadığının altını çizen Kızıltepe, “O yönde biraz algı olsa da bu sektörde herkesin payı kendine. Hayat şartları ile birlikte insanların alışkanlıkları da değişiyor. Artık telefona indireceğiniz bir aplikasyonla her şeyinizi karşılayabileceğiniz bir dünya oluştu. Ancak bu işin tamamı dijitale kaydı anlamı taşınıyor. Hem acentelerin hem de brokerlerin müşteriye daha iyi dokunabileceği bir pozisyon yakalayacaklarını düşünüyorum. Bireysel acentelerin dijital operasyona girmesi zor. Keşke imkân olsa da kurulan altyapıları paylaştırabilsek. Hem dijital hem fiziksel altyapı ile sunulabilecek hizmetlerde acentelerin payı göz ardı edilemez. Acentelerin büyük bir payı var ve o pay olmaya devam edecek.”

Aracı tanımı değişmeli

Sigorta Brokerleri Derneği olarak aracı tanımının değişmesi için birtakım çalışmalar yaptıklarını belirten Kızıltepe, “Bunları SEDDK ile de paylaşıyoruz. İç içe geçmiş bir yapıdan ziyade tanım ve terimlerin tekleştirildiği bir yapıda hizmet sunulmaya çalışılıyor. Bu hizmeti en iyi şekilde sunabilen aracı kurum bu işin sahipliğini üstleniyor. Çok tartışılan prodüktörlük sistemi ile dijital altyapıları harmanlayarak yeni bir düzene geçilmesinin gerekliği herkes tarafından konuşuluyor” değerlendirmesini yaptı.

Yeni projeler üzerinde çalışıyoruz

Sigortaladım.com’un bir yıl içerisinde beklediklerinden çok daha fazla yol kat ettiklerini belirten Kızıltepe, şöyle devam etti: “Fakat pandemi döneminde bazı zorluklarla da karşılaştık. Özellikle müşteriye dokunan çalışanlarımızın evden çalışma düzenine geçmiş olmaları nedeniyle problemlerle yaşadık. Müşterinin en ucuzu araması ve sigorta şirketlerinin farklı uygulamaları aracı kurumlar açısından zorluklar çıkardı. Otomotiv dünyası bu yıl ilk 4 ayda geçtiğimiz seneye göre büyüme kaydetti. Sigorta sektöründe de otomotiv ürünlerinin payı çok büyük. O nedenle beklentimizin üzerinde büyümeler gördük. Pandemi nedeniyle araçların üretiminde ve tedarikinde yaşanan sıkıntılardan dolayı ikinci el hareketlendi. İkinci el araç satışlarında son dönemlerin en yüksek satış oranlarına ulaşıldı. Sigortaladim.com olarak ikinci el araç konusunda yeni ürünler ve yeni aksiyonlar alınması için çalışıyoruz. Geliştirdiğimiz projelerle müşterilerimize sadece zorunlu poliçelerde değil kurumsal müşterilerimizin ve bireylerin ihtiyaçlarını karşılayacak teknik altyapıları sunmayı planlıyoruz. Müşteri memnuniyeti anketlerimize düzenli olarak yaptırıyoruz. Müşterilerimizden aldığımız geri dönüşler bizi bir noktadan başka bir noktaya taşıyor. Gelen şikâyetlerde eksiklerimizi görüp müşterilerimize daha iyi hizmet sunmak için çalışıyoruz.”

Sigorta ürünü promosyon olarak kullanılmamalı

Programda sigortanın promosyon ürünü olarak kullanılmaması gerektiğine de dikkat çeken Kızıltepe, “Sigorta çok ciddiye alınması gereken bir hizmet. Ancak müşterilerin kanal seçiminde farklılık yaratma adına promosyon aktivitelerini olmazsa olmaz olarak düşünüyorum. Çünkü alışkanlıkları bir noktadan başka bir noktaya çekmek kolay olmuyor. Müşterilerin ürüne ulaşmakta kullandıkları kanalların değiştirilmesi ile ilgili sunulan promosyonları bir hizmet olarak düşünüyorum. Bu anlamda sektörde olmayan bir ürünün hazırlanıp müşteriye sunulması yine sektöre olumlu katkı yapacaktır” diye konuştu.

Sektörde genç arkadaşlara ihtiyaç var

Kızıltepe’ye göre sigorta sektörü hala çok bakir. 10-15 yıl önce bankacıların yaşadığı değişim ve dönüşümün sigorta sektörüne de hızlı bir şekilde geldiğini belirten Kızıltepe, gün geçtikçe sistemin daha da oturacağını söyledi ve ekledi: “Bu nedenle genç arkadaşlara tavsiyem bankacılık kadar sigortacılık da önemli bir sektör. Ekonomiye ve kişilerin kendisine olan katkısı yadsınamaz. Bu sektörde alınacak çok yol var. Bu süreçte şirket, acente ve brokerlerle omuz omuza bu mücadeleyi verecek arkadaşlara ihtiyaç duyuyoruz.”

“Sigorta aracıları olarak hiç çekinmeden birbirimizle iş ortaklıklarına girmeliyiz” diyen Kızıltepe, artık büyük ölçekli global kuruluşların da kendi ana hizmet konularını dışında sigorta gibi ürünler de sunmaya başladığına dikkat çekti. Kızıltepe, sektörde yaşanacak gelişmelere ise şöyle dikkat çekti: “Bu durum Türkiye’deki yerel şirketler için de geçerli. Hepimiz için markalaşma, dijitalleşme gibi hizmetler önümüzdeki süreçte birleşmeleri de beraberinde getirecektir. Oyuncu sayısı azalacak ve daha büyük yapılarla karşılaşacağız.”

5 yılda zorlu süreçler geçirdik

TDB Sigorta ve Reasürans Brokerliği, 2015 yılında kuruldu. Aradan geçen süreçte ekonomik çalkantılar başta olmak üzere çok zorlu süreçler geçirdiklerini kaydeden Kızıltepe, “En son da kendimizi pandeminin içinde bulduk. Geçen yılın Mart ayında yeni markamızın lansmanını yaptık. Fakat pandemi nedeniyle istediğimiz bir tanıtım olmadı bu. Yine de önümüze koyduğumuz rakamlara çok kısa sürede ulaştık” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER