23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Dijital sigortacılıktaki geleceğe inanıyoruz

Dijital sigortacılıktaki geleceğe inandıklarını söyleyen Sigortaladım.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, “Uzun soluklu bu işte başta trafik sigortası, daha sonra kasko, DASK, Seyahat Sağlık Sigortası gibi online olarak müşterilerimizin direkt kendilerinin satın alabileceği yapılar geliştirdik. Müşterilerimize ne aldıklarını doğru bir şekilde yansıtabilecek bir platformla hizmet vermeye çalışıyoruz” dedi.

SİGORTAMEDYA/ÖZEL

Dijitalleşme pandemi sonrası hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Bugün dünya genelinde her sektörde birçok şirket iş süreçlerini dijitalleştirerek ürün ve hizmetlerini bu çerçevede dönüştürüyor. Sigorta sektöründe de dijital sigortacılık öne çıkıyor. Sigorta Ekranı’nda Damla Özafşar’a konuk olan Sigortaladım.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, kişiselleştirilmiş sigorta ürünlerine dikkat çekerek bunların sektör açısından önemine değindi.

Programda Sigortaladım.com ile ilgili bilgiler veren Kızıltepe, Alman merkezli TÜV SÜD, Doğuş Grubu ve bir fon şirketi Bridgepoint ile beraber üçlü bir konsorsiyumun oluşturduğu bir ortaklık yapısına sahip olduklarını belirterek, “2020 yılında Sigortaladım.com’la alakalı relansman sürecine girerek yeni bir yatırım kararı aldık. Çünkü dijital sigortacılıktaki geleceğe inanıyoruz ve güveniyoruz. Uzun soluklu bir iş olduğunu da biliyoruz. Bu nedenle sistemimizi ve platformumuzu yeniden oluşturduk. Başta trafik sigortası, daha sonra kasko, DASK, seyahat sağlık sigortası gibi online olarak müşterilerimizin direkt kendilerinin satın alabileceği yapılar geliştirdik. Mottomuz “Sigortana iyi bak”. Biz müşterilerimize ne aldıklarını doğru bir şekilde yansıtabilecek bir platformla hizmet vermeye çalışıyoruz. Bunun dışında kurumsal müşterilerimize de hizmet verdiğimiz noktalar var. E- ticarette de dijital sigortacılıkta da pandemi öncesi ve sonrası diye ikiye ayrılan bir süreç yaşadık. Pandemi öncesinde müşteri taleplerinde farkına varamadığımız noktaları, pandemi sonrasında hem kendi sitemiz üzerinde hem de müşterilerin satın alma davranışları üzerinde çok hızlıca gördük” diye konuştu.

2022 dijital sigortacılık için başarılı bir yıldı

2022 yılının sigortacılık anlamında zor bir sene olduğunu hatırlatan Kızıltepe, “Emtia fiyatlarındaki yükselişler ve ekonomik çalkantılardan dolayı birtakım sıkıntılar yaşandı. Ancak sigorta bir ihtiyaç ve bu ihtiyacı iyi anlatıp müşterilere mevcutta sahip oldukları emtiaları korumaya yönelik sigorta ürünlerinin bizim platform üzerinden sunulması, satın almaya giden süreçte müşterileri memnun etti. Yaklaşık 120 kişilik bir ekiple hizmet veriyoruz. Önceliğimiz her müşterimize her noktada, her şekilde dokunabilmek ve onların ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılamak. Bu nedenle 2022 yılı dijital sigortacılık için de başarılı geçti diyebilirim. 2023 yılının ilk dört ayına genel olarak baktığımda bütün sektörlerde hızlı bir süreç yaşadık diyebilirim” şeklinde konuştu.

Dijital sigortacılıkta emekleme dönemindeyiz

Dijital sigortacılıkta henüz emekleme dönemi yaşandığına da dikkat çeken Kızıltepe, dijitalleşme ve dijital sigortacılığın tanımının iyi bir şekilde yapılması gerektiğini belirterek şunları söyledi: “Birçok aracı kurum operasyona bir web sitesi üzerinden talep toplama, sonrasında da müşterilerin aranması ve poliçeye ulaştırılması olarak bakıyorlardı. Dijitalleşmeyi müşteri hizmetlerinden operasyon tarafına, müşterilere verilen özel hizmetlere kadar uygulayabileceğiniz noktalar var. Yapay zekâ uygulamaları ve ChatGPT şu anda çok popüler. Artık birçok bilgiye tek bir noktadan birisiyle konuşurmuş gibi ulaşabildiğiniz bir dünyada dijitalleşmeyi biraz sıkıştırıyoruz. Yaptığımız hesaplamalarda Türkiye’de dijital sigortacılıkta yüzde 1-2 civarında dönen bir poliçe adedi ve primi görünüyor. Kıta Avrupası ile karşılaştırırsak işin daha çok başındayız. Özellikle İngiltere’de yüzde 60-65’e varan penetrasyon oranları var. Almanya’da bu yüzde 15-16’lara varıyor. Bunun bir noktadan başka bir noktaya kadar getirilmesi, sadece bir kurumun gücüyle olmaz. Sigorta şirketlerinin de dijital sigortacılığa bakış açısı önemli. Rakiplerimizin yatırım ve çalışmaları da bizi geliştiriyor. Burada temel amaç, insanların kolay ve hızlı bir şekilde doğru bilgiyle ve birden fazla sigorta şirketinden tekliflerini alarak ürüne ulaşabilmeleri.”

Kişiselleştirilmiş sigorta ürünleri penetrasyon artışında etkili olacak

Dijital sigortacılıkta Embedded Insurance (Gömülü Sigorta), yani müşterilerin en çok sigortaya ihtiyaç duydukları yerde ve zamanda, onların satın aldıkları ürünle ilişkili kişiselleştirilmiş sigorta ürünlerini satma sürecinin penetrasyon artışı konusunda çok anlamlı bir noktaya geleceğini vurgulayan Kızıltepe, “Bugün TOGG ve Tesla gibi akıllı araçlardan bahsediyoruz. Belki yarın hiç karşılaştırmaya dahi ihtiyaç duymadan insanlar arabalarının start tuşuna bastığında otomatik olarak arka tarafta kasko metre dediğimiz trafik metre de çalışıyor olacak. O dünya çok yakın. Dijital sigortacılıkta her şey veriyle, data’yla ve müşteriyle başlıyor. Biz yaptığımız her yenilikte ve teknolojik yaklaşımlarda hep müşterimizi ön plana koyuyoruz. Müşterinin istediği bilgiyi doğru ve en kısa yoldan ona nasıl aktarabiliriz diye bakıyoruz. Şu anda yaptığımız veri analizi çalışmalarında yaklaşık 1 milyon müşterimiz var. Bu 1 milyon kişi, birbirinden farklı, bağımsız, farklı emtialara, farklı araçlara ve farklı gelir seviyelerine sahip insanlar” diye konuştu.

Dijital müşteri iyi analiz edilmeli

Dijital müşterinin ihtiyacını iyi analiz edebilmenin önemli olduğunun altını çizen Kızıltepe, “İnsanlarla karşılıklı sohbet esnasında anlayabileceğiniz şeyleri dijital dünyada anlamanın farklı yöntemleri ve yolları var. Orada ürünlerin kişiselleştirilmesinden tutun da müşterinin alacağı herhangi bir hasar ya da danışmanlık hizmetine kadar kişiden bağımsız bir şekilde yürütülen daha sistematik operasyonlar oluyor. Biz bu yılın başından beri bir yapay zekâ uygulaması olan Whatsapp ile müşteri hizmetlerinde hizmet vermeye başladık. Sigorta, zeyil ve iptal taleplerinde tahminimden çok daha fazla kullanım var. Ne kadar iyi hizmet sunarsanız, müşterilerin ihtiyaçlarını ne kadar anlar ve cevap verebilir durumda olursanız bu artan oranlarda gidecek” dedi.

Böl-parçala tarzı poliçeler öne çıkacak

Müşteriler doğru bir şekilde analiz edilip, doğru ürünler ortaya konulduğunda müşterilerin o ürünlere ulaşabildiğini belirten Kızıltepe, “Ürünlerle ilgili teklif süreçlerine girip en azından neymiş diye bakıyor. Bunun sigortacılığın dijital anlamda gelişimine çok büyük etkisi olacak. Son iki yılın çok popüler ürünü olan ihtiyari mali mesuliyet limitlerini arttıracak ek bir ürün çıktı. Tüketiciler artık ek bir ürün alma ihtiyacı hissediyorlar. Bunlar artarak devam edecek. Biraz daha böl-parçala tarzında farklı teminat yapılarını, farklı poliçe yapılarında görüyor olacağız. Orada gidilecek mesafeler var ve sigorta şirketlerinin desteği çok önemli” ifadelerini kullandı.

Kişiselleştirilmiş hizmetleri arttırma hedefindeyiz

2023 yılında stratejik hedeflerinin dijital sigortacılık anlamında müşterilerine sundukları hizmet ve ürün çeşitlerini arttırmak olduğunu aktaran Kızıltepe, “Bunun üzerine çok çalışıyoruz. Müşterilerimize daha çok kişiselleştirilmiş hizmet ve ürünler sunmak için arka tarafta gerekli altyapı çalışmalarını yapıyoruz. Bununla beraber yapmış olduğumuz altyapıları iş ortaklıklarıyla daha fazla kitlelere ulaştırabilmek adına dijital mecralarda kullanmaya başlıyoruz” dedi.

Yayının tamamı Sigorta Ekranı’nda…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER