23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

“Portföyünüzü çeşitlendirin, kendi politikanızı üretin”

Yönetim Danışmanı ve Hayatımız Sigortalı Dergisi Yazarı Devrim Ersöz; bu kriz döneminde acentelerin ve şirketlerin neler yapması gerektiğini Sigorta Ekranı’nda açıkladı.


Türkiye ve tüm dünya bir Pandemi krizi ile uğraşıyor. Bu dönemde birçok sektör ve işletme krizin olumsuz etkilerinden nasibini alıyor. Sigorta sektörüne yönelik verdiği eğitimler ve danışmanlık hizmetleri ile tanınan Yönetim Danışmanı ve Yazar Devrim Ersöz, Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtladı. Ersöz, canlı yayında böyle bir kriz döneminde sigorta sektöründeki acentelerin, şirketlerin ve tüm paydaşların neler yapmaları gerektiği konusunda oldukça faydalı bilgiler verdi.

Profesyonel Gelişim Çözümleri Yönetim Danışmanı ve Yazar Devrim Ersöz, konuşmasında her şeyden önce krizi tanıyabilmenin ve nasıl geldiğini görmenin önemli olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Bir acentenin veya bir şirketin bu kriz döneminde genleri zayıfsa yani farklı müşteri portföyleri yoksa sıkıntıya girebilir. Bunun için öncelikle portföylerini çeşitlendirsinler. İkinci önerim politika üretsinler. Çünkü böyle bir durumda neler yapabileceklerini biliyor olmalılar. Bir kriz komitesi toplanması önemli. Bu aile üyeleri ya da yetkili kişilerin oluşturduğu bir kriz politikası üretilmeli. Bu sayede müşteri iletişiminin nasıl olacağına karar versinler. Bu noktada olumlu mesajlar paylaşmak önemli. Özellikle sosyal medyada verdikleri mesajlar sağduyulu ve sahiplenen mesajlar olmalı. Ne yazacaklarını bilmiyorlarsa da sessiz kalsınlar. Ama olumsuz konuşmasınlar.”

Yeni ürünlere yönelsinler

Ersöz, insanlar bugünlerde evlerinde olduğunu ve her şeyden daha çok sağlıklarını düşündüklerini belirterek, önerilerine şöyle devam etti: “Örneğin sigorta sektörü en çok kaza konusunda prim üretiyor. Ama artık acenteler başka ürünler olduğunu da keşfetmeli. Mesela tamamlayıcı sağlık gibi. Bunun yanında önümüzdeki günlerde kredilerde bir artış olacak. Bu da sektör açısından Hayat sigortaları açısından farklı açılımların olması demek. Yine Türev ürünler dediğimiz ferdi kaza, işsizlik sigortası gibi beklenmeyen riskleri  teminat altına alarak portföylerini genişletsinler. Elemanlarını eğitsinler. Kriz kelimesini kullanmasınlar. Özellikle satış ekibini eğitmek ve onların işlere pozitif açıdan bakmalarını sağlamak çok önemli. Sık iletişim kursunlar.”

Ersöz, ekonominin med cezir gibi olduğunu ve bu tarz krizlerde bazı sektörlerin düşüşe geçerken bazı sektörlerinde yükselişe geçtiğine de dikkat çekti. Sigorta sektörünün bu gelişimlere de dikkat ederek yeni sektörlere yönelmeleri gerektiğini kaydeden Ersöz, “Örneğin dağıtım sektöre giderek büyüyor. Gıda yükseliyor. Bir acente böyle zamanlarda müşteri çeşitliliği yapmalı ve kendine yeni sektörler belirlemeli. Ne kadar geniş müşteri portföyünüz olursa işletmenizin genleri de o kadar kuvvetli olacaktır” dedi.

Sosyal medyayı farkındalık yaratmak için kullanın

Devrim Ersöz’e göre sosyal medya günümüzün bir gerçeği. Fakat bunu kullanmak bir o kadar da önemli. Özellikle şirketlerin ve acentelerin sosyal medyayı satış olarak değil ama farkındalık yaratmak için kullanmaları gerektiğini altını çizen Ersöz, “Burada yayınlayacağımız mesajları sağduyulu, bilgilendirme amaçlı olmalı. Kriz lafını kullanmayın” dedi

Sigorta şirketleri hassasiyet gösterdi

Koronavirüs salgını nedeniyle yaşanan bu kriz ortamına kendisinin farklı açıdan yaklaştığına dikkat çeken Ersöz, “COVID 19 denmesinin sebebi biliyorsunuz daha önce bilinen bir virüsün şekil değiştirmesi. Aslında bildiğimiz bir kriz yeni bir yüzüyle karşımıza çıktı. Bu benim için şunu ifade ediyor. Krizler her zaman var. Bazen değişiklikler yaparak karşımıza çıkabiliyor. Sonuçları da ekonomik ve sosyal olabiliyor. Ülke olarak dünya olarak ikinci dünya savaşından bu yana birçok kriz yaşadık. Önemli olan bu krize sektör nasıl tepki veriyor. Bunu yakından izliyorum. Özellikle özel şartlarında yer almamasına rağmen pandemi ile ilgili teminatları açıkladılar. Sigorta şirketleri büyük hassasiyet gösterdi. Kendilerini tebrik ediyorum” diye konuştu.

Sektör krizi sağduyulu bir şekilde yönetiyor

Ersöz, öncelikli olarak tüm sektörün ve kendilerinin krizin bizlere neler öğrettiğine bakmak gerektiğine dikkat çeken Ersöz, “Örneğin tüm şirketler evden çalışmaya geçti. Eğitim konusunda da uzaktan destek vermeler başladı. Acenteler eve taşındı. Statik ıp sorunu çözüldü. Sigorta şirketleri her türlü önlemini almış durumda. Zaten şirketler teknolojiye çok hâkim. Tüm sektörün bu süreci sağduyulu bir şekilde yönettiğini görebiliyorum” dedi.

Acentelere öneriler

Acenteler açısından da durumu değerlendiren Ersöz, yeni iş üretme konusunda sıkıntı yaşadıklarını söyledi. Bu dönemde acentelerin özellikle satış elamanlarına yönelik uzaktan satış eğitimlerine daha fazla ilgi gösterdiğini ifade eden Ersöz, acentelere bu krizde nasıl davranmaları ile ilgili bazı ipuçları da verdi.

Ersöz, konuyla ilgili şunları söyledi: “Öncelikle böyle bir krize nasıl hazır olmalıyız ona bakmalıyız. Mesela bir kalp krizi örneği ile bunu açıklayayım. Bir insan nasıl kalp krizi geçirir. Bu beslenme ile ilgili olabilir. Acente açısından aynı durumu değerlendirirsek müşteri bakımından yeterli beslenme yapamıyorlarsa sıkıntı yaşayabilir. Kalp krizinin diğer sebebi genetik olabilir. Yani acenteler portföyleri açısından belli bir rutini tutturamamışlarsa sıkıntı olabilir.”

“Çok sigara ve içki içiyorsanız damarlar tıkanabilir. Aynı şekilde acenteler böyle zamanlara kendilerine hazırlayacak aktiviteler ve yenilemeler yapmamışsa krize kapı açmışlardır. İşte biz eğitimlerimizde bu tarz krizlere sizleri hazırlamak için önerilerde bulunuyoruz. Yani krize hazırlanmadan önce bunun olacağını da öngörmek gerekiyor. Bu krizde böyle oldu ve göstere göstere geldi. Bunu ben kendi şirketim adına öngördüm ve kendi iş konumla ilgili video eğitimlerine yatırım yaptım.”

Teknoloji bu krizde sınıfı geçti

Sigorta sektörünün tüm paydaşlarının dijital sistemlere aşikâr olduğunun altını çizen Ersöz, şunları söyledi: “Hepsi evden çalışıyor. Birçok sektör yöneticisi çalışanlarına yönelik teşvik paketleri açıklıyor. Acentelere nasıl destek olacaklarını belirtiyorlar. Acenteleri bu süreçte küçük bir KOBİ olarak ele almak lazım. Aile acentesi olan ve daha çok eleman çalıştıran acenteler var. Bunlar uzaktan bağlanarak koordinasyonu sağlıyorlar. Teknoloji burada sınıfı geçti diyebilirim.”

Şimdi eğitimin tam zamanı

Ersöz, bu salgın nedeniyle özellikle sınıf eğitimlerinin ertelendiğini belirterek, şunları söyledi: “Onun dışındaki diğer yöntemler ile yapılan eğitimlerimiz devam ediyor. Şu anda sektörden çok talep alıyoruz. Canlı video eğitimleri ile ilgili ciddi talep var. Bunla ilgili yatırımlarımızı zaten önceden yapmıştık. Aslında eğitimin tam zamanı. Çünkü insanların çok vakti var. Bu vakti kendimizi geliştirmek için kullanabiliriz. TSEV’in bu konuda güzel çalışmaları var. Bizler devam ediyoruz. Ücretli, ücretsiz eğitimlerimiz You Tube’den yayınlanıyor. Bu fırsatlar değerlendirilmeli.”

Ersöz’ün açıklamalarını izlemek için…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER