22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Devlet Destekli Alacak Sigortası KOBİ’lerin hayatını kurtarıyor”

Sigorta Ekranı ve Sigorta Brokerleri Derneği ortak yayınında Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası detaylı bir şekilde masaya yatırıldı. SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi’nden Ali Sertaç Canal’ın katıldığı programın moderatörlüğünü Marsh Sigorta ve Reasürans Brokerliği’nden Kağan Bulca yaptı.

Bulca, “Pazar olarak alacak sigortasına oldukça hakimiz. Uzun süredir Türkiye pazarında kullanılıyor. 2019 yılı itibariyle bir açık tespit edildi ve buna istinaden Devlet Destekli Alacak Sigortası, KOBİ’ler için hayata geçirildi. O dönemde kapsam biraz daha dardı ve Nisan 2020 itibariyle genişledi” diyerek Ali Sertaç Canal’dan süreci özetlemesini istedi.

Türk Reasürans yönetiminde

Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası’nın 2018 yılında kurulmuş bir sistem olduğuna vurgu yapan Canal, “Buradaki amaç uzun süredir Türkiye’de var olan bir ürün olmasına rağmen çok fazla penetrasyonu artmamıştı. Özellikle KOBİ’lerin bu ürüne ulaşmasını kolaylaştıracak bir sistem kuruldu. Bu sistem de Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi mantığında kurgulandı. Halk Sigorta, 2018 yılında bu konuda görevlendirildi. Nisan ayındaki tebliğ değişikliği ile kapsamının genişlemesi sonrasında bir başka karar daha alındı. Ve Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi ağırlıklı olarak Halk Sigorta’nın altında yer alan Merkez, yine Türkiye’de özellikle reasürans kapasitesinin yerli ve milli olması ve reasürans kapasitesine fayda sağlanması adına kurulan Türk Reasürans, Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi olarak görevlendirildi” dedi.

Kapsamı genişletidi

Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi’nin Türk Reasürans’a geçmesinin çok yeni bir gelişme olduğunu belirten Canal, “Türk Reasürans, Olağandışı Risk Yönetim Merkezi olarak Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası’nın yönetimini almış bulunmakta. Sistemin uygulanmasında ana amaç KOBİ’lerin sisteme kavuşması. İlk dönemde ‘mikro ve küçük işletmeler’ dediğimiz yıllık net satış hasılatı sıfır ile 25 milyon lira arasında olan KOBİ’ler sisteme dahil edildi. Bunun en önemli sebeplerinden bir tanesi bu segmentteki firmalar bu ürüne hiçbir zaman ulaşamamıştı. Dolayısıyla ilk etapta onların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla böyle bir yöntem izlendi. Ardından hem piyasadan gelen talepler hem de pandemi dönemindeki ihtiyaçlar neticesinde ürünü tüm KOBİ’lerimize açıldı. Yani 2. faz olarak değerlendirdiğimiz orta büyüklükteki işletmeler de bu sisteme dahil edilerek; KOBİ vasfını taşıyan tüm şirketlerin sigortalı olarak bu üründen yaralanmasının önü açıldı. 1 Nisan itibarıyla 125 milyon liraya kadar olan KOBİ’lerimiz bu sistemden faydalanabilecek” diye konuştu.

Kaan Bulca da bunun üzerine Ali Sertaç Canal’dan Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası’nda 1 Nisan sonrasındaki gelişmeleri de anlatmasını istedi. Canal da bir sigorta ürünü olmasına rağmen aslında Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası’nın 3 tane ürünün birleşmesinden oluşan bir paket ürün olduğunu söyledi. “Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası satın alan KOBİ’lerimize aslında risk yönetimi, tahsilat ve tazminattan oluşan üçlü paket sunuyoruz” diyen Canal şöyle konuştu:

Koruyucu hekimlikle başlıyor

“Mantık olarak normal sigortalarda hasar oluşana kadar poliçe uyur. Hasar olduğu zaman da poliçesinin karşılığında kişi veya kurum gider sigorta şirketinden tazminatını alır. Bu üründe ise aslında ürünün başlangıcı bir nevi koruyucu hekimlik ile başlıyor. Risk yönetimi dediğimiz, KOBİ’nin hem mevcuttaki müşterileri; hem de dönem içerisinde yeni çalışacağı müşterileriyle ilgili bir risk analizi sunuyoruz. Bu ürün analizi sonrasında kredi limiti tahsis ettiğimiz KOBİ’lerimizin müşterilerini de izliyoruz. Aslında KOBİ’nin alıcılarını risk analizine tabi tutup ardından bunun karşılığında rakamsal bir limit tavsiye edip; sonrasında da bu limitin izlenmesi gibi bir hizmet paketi; bu işin birinci adımı.”

120 gün süre veriyoruz

Canal sistemin ikinci adımını da “Bu risk yönetimi hizmetine rağmen yine de tahsilatda bir sıkıntı yaşarsa, KOBİ’mize bir tahsilat hizmeti veriyoruz. Tabii bugün baktığımızda her şirketin mutlaka çalıştığı bir avukat veya hukuk bürosu vardır ama burada bizim tahsilat hizmetini farklı kılan noktaların başında biliyorsunuz Türkiye’de bu tahsilat süreleri uzun sürebiliyor. Biz bunu 120 günle sınırlandırdık. Yani Türkiye’de ne kadar sürerse sürsün biz KOBİ’mize diyoruz ki ‘120 gün süre ver. Senin adına bu tahsilatı gerçekleştirelim.’ Bunu da suhlen, arabuluculukla veya hukuki işlemler ile KOBİ’miz adına gerçekleştiriyoruz. KOBİ’miz hukuki süreç ve masraflarla uğraşmak yerine bize sadece bilgilendirme yapıyor. Bu başvurunun ardından biz tahsilat işlemlerini KOBİ adına gerçekleştiriyoruz” şeklinde anlattı.

KOBİ’lerin can simidi

Canal, “Biz tahsilatı gerçekleştiremezsek de 3. adım olan tazminat yükümlülüğünü yerine getiriyoruz. Ardından biz hukuki işlemlerimizi sürdürüyoruz. Bu ürünün en büyük faydalarının başında KOBİ bir faturayı testinde eğer o faturayı kestiği alıcısı poliçe kapsamında teminat altında bir alıcı ise artık o faturanın en kötü şartlarda ne zaman ne kadarının kasasına gireceğini biliyor. KOBİ’miz bu ürünü satın alarak ilk önce bir koruyucu hekimlik; ardından bir tedavi imkanı ve tedaviye cevap verilmediği zamanda da o tedavinin masraflarını, zararını karşılıyoruz. Bu nedenle Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortaları’na KOBİ’lerin can simidi, KOBİ’lerin hayat sigortası diyoruz. KOBİ’miz hem bugünkü ekonomik koşullar altında hayatına sağlıklı devam etmek ve sağlıklı büyüme adına Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası olmazsa olmaz bir üründür” diye konuştu.

24 saat içerisinde ödeme

Bulca’nın “Herhangi bir sektör kısıtlaması var mı?” şeklindeki sorusunu da “Herhangi bir sektör kısıtlamamız yok. Hemen hemen her sektörde poliçe düzenliyoruz. Biz gelen bütün talepleri değerlendiriyoruz. Hepsine sistem üzerinden bir teklif veriyoruz. Bazısının kabul oranı iyi bazısının kötü. Bunu da müşterinin kabulüne bırakıyoruz. Biz baştan bir elemeye karşıyız” şeklinde cevaplayan Canal, “İkinci faz dediğimiz 125 milyon lira limitine geçmeden önce biz 24 saat içinde teklif sunabiliyorduk. Şu anda da 5 ile 7 iş günü içerisinde teklif hazırlıyoruz. Bu süreyi kısaltma anlamında çalışmalarımız devam ediyor. Alacak ödemelerinde ise 24 saat içerisinde dönüş sağlıyoruz” diye konuştu.

Programın tamamını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER