Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, müşteri ve acentelerine daha hızlı hizmet sunabilmek için donanım yatırımları, sigortacılık yazılımı ve internet uygulama çalışmalarını hızla sürdürdüklerini söyledi.
– Hayatımız Sigortalı
Dünyada bilgisayar, internet gibi alanlarda yaşanan teknolojik gelişmeler, son 10 yıllık dönemde oldukça büyük bir ivme kazandı. Sosyal ağların da devreye girmesiyle birlikte, teknoloji kullanımı toplumun tüm kesimlerine yayıldı. Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, teknolojinin sağladığı hız sayesinde gereken bilgilere kolay erişebilme imkanının özellikle acente, broker, banka ve diğer satış kanallarının yanı sıra, yetkili servis, sosyal ağlar, internet siteleri gibi birçok kanal vasıtasıyla müşterileriyle etkileşim içerisinde olan sigorta şirketleri açısından beklentileri oldukça artırdığını dile getirdi. Pamukçu, şirketlerin teknolojiyle birlikte değişen müşteri beklentilerine ayak uydurabilmek için teknolojideki gelişmeleri takip etmeye ve bu gelişmeleri iş akış süreçlerine hızlıca entegre etmeye başladığını söyledi.
“Şirketimizin ana altyapısını sanallaştırma üzerine kurduk”
Gelişen teknolojilerle birlikte, şirketlerin altyapılarında da yeni yatırımlara ihtiyaç duyulduğunu belirten Pamukçu, şirketlerinin ana altyapısını sanallaştırma üzerine kurduklarını söyledi. Pamukçu, “Şirketimiz, sanallaştırma platformunun üzerinde çalışan fiziksel sunucuları, gelişen teknoloji paralelinde periyodik olarak yenilemekte ve hızla gelişen bilgi teknolojileri uygulamalarını kendi sistem altyapısında devreye alıyor. Kurumsal sitemiz, acente portalımız ve sigortacılık yazılımımızla ilgili artan kapasite kullanımına paralel olarak, acentelerimizin sistemlerimize kolay erişim sağlamaları ve müşterilerine daha hızlı hizmet sunabilmeleri için donanım yatırımlarımız, sigortacılık yazılımı ve internet uygulama çalışmalarımız durmaksızın devam ediyor. Geliştirme aşamasında olan mobil uygulama ve sigortalılara yönelik internet sitesi projelerimizin yayına girmesiyle birlikte hem acentelerimizin hem de sigortalıların hayatını daha da kolaylaştıracağımızı düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.
Galaksi ile iletişim daha kolay
Pamukçu, şirketin acente portalı olan Galaksi sayesinde acentelerin Türk Nippon Sigorta ürünleriyle ilgili dokümanlara kolayca ulaşmalarını, e-posta alıp göndermelerini, şirketle daha kolay iletişime geçmelerini, acentelikleriyle ilgili raporlara, kampanya ve duyurulara erişmelerini ve kampanyalarla ilgili performanslarını takip etmelerini sağladıklarını ifade etti. Pamukçu, “Şirketimizin sunduğu ve sektörde fark yaratan kullanıcı dostu Jet Satış ekranlarıyla acentelerimiz; kasko, trafik, DASK, konut, ferdi kaza ve seyahat sağlık ürünlerinde en kolay ve hızlı şekilde poliçe üretebiliyorlar” dedi. Pamukçu, yenilenen kurumsal internet sitelerinin, sigortalıların internet üzerinden poliçeleriyle ilgili pek çok bilgiye kolayca ulaşmalarını sağladığını ve hasar durumunda internet üzerinden şirketle iletişime geçmelerine imkân verdiğini de sözlerine ekledi.
“Acentelerin iş süreçlerindeki sorunlarına hızlı çözüm sunuyoruz”
Acentelerin iş süreçlerinde sistemsel bir sorunla karşılaşması durumunda acentelere destek olduklarını belirten Pamukçu, süreci şöyle aktardı: “Acenteler, ilk aşama olarak yaşadıkları sorunu bağlı bulundukları bölgelerdeki ilgili müşteri temsilcisi, Genel Müdürlük bünyesinde hizmet veren ilgili departman yetkilisi ya da acente portalı üzerinden online destek servisi aracılığıyla Bilgi Teknolojileri Departmanı’na iletiyor. Karşılaşılan problemler Bilgi Teknolojileri Departmanı’na ulaştıktan hemen sonra sorunun içeriğine göre yazılım veya sistem uzmanlarımız tarafından uzaktan erişim yöntemi ile veya gerektiği durumlarda acentelerimize yapılan ofis ziyaretleri ile çözüme kavuşturuluyor.”
Sosyal medya verileri yol gösterici
Artık hayatımızın birer parçası haline gelmiş olan sosyal ağlara kayıtsız kalmanın da neredeyse imkânsız bir hal aldığını dile getiren Pamukçu, şunları söyledi: “Sosyal ağlar bugüne kadar internet üzerinde tek taraflı olan bilgi paylaşımının, çift taraflı ve eş zamanlı bir yapıya dönüşmesini sağladı. Ayrıca, pek çok ülkede insanların yaptıkları paylaşımlar kişisel olmaktan öteye geçip sosyal oluşumlara öncülük ederek şirketlerin ürünlerinde ve yapılarında değişikliklere gitmelerine sebep oldu.”
Türk Nippon Sigorta için sosyal medyada var olmanın, sadece birkaç farklı sosyal ağ hesabına sahip olmak ve bu hesaplar üzerinden insanlara fayda sağlamayan paylaşımlar yapmak anlamına gelmediğine dikkat çeken Pamukçu, “Sosyal medyayı, yaptığımız işlerde acentelerimize ve müşterilerimize daha fazla fayda sağlamak amacıyla yol gösterici birer veri olarak kullanıyoruz. Önümüzdeki dönemde sektöre ve sigortalılara fayda sağlayacak sosyal ağ projelerimizi devreye alacağız” dedi.