30 Mart 2025, Pazar
spot_img

Daha yolun başındayız, çalışmalarımızın meyvesini 2025’te toplayacağız

Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, şirketin 81 ildeki iş ortaklarıyla başarı dolu bir yolculuğa devam ettiğini belirterek, 2024 yılında sektör ortalamasının üzerinde büyüme elde ettiklerini söyledi. Hancıoğlu, “Hikâyemizin birinci yılında hedeflerimize çok şükür ulaştık. Koyduğumuz rakamların çok çok üzerinde bir performans sergiledik. Daha yolun başındayız. Çok çalıştık. 2025’te bunun meyvelerini toplayacağız ve karlılığımızı daha da artıracağız” diye konuştu.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Sigorta sektörü için zorlu ekonomik dalgalanmalara rağmen büyüme ve başarıyla geriden bırakılan 2024 yılının ardından sigorta şirketleri, bu yıl da hem mevcut rekabet ortamına uyum sağlamak hem de müşterilere daha kaliteli hizmet sunmak adına farklı stratejiler geliştiriyor. Bu bağlamda, her geçen yıl sektördeki şirketlerin daha inovatif ve sürdürülebilir büyüme hedeflerine odaklandığı görülüyor. Magdeburger Sigorta da bu süreçte elde ettiği başarılarla dikkat çekiyor. Şirket, 2024 yılı itibarıyla sektör ortalamasının çok üzerinde bir büyüme kaydederek yangın sigortası, mühendislik sigortaları ve nakliyat gibi branşlarda önemli bir ivme yakaladı. Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu şirketin tüm branşlarda büyük bir başarıya imza attığını ve büyüme hedeflerinin yıl boyunca devam edeceğini söyledi. 

Sektör iyi olursa hepimiz iyi oluruz

Sektör iyi olduğunda herkesin fayda sağlayacağını belirten Hancıoğlu, ‘Biz burada nasıl daha iyi olabiliriz diye düşünüyoruz. Hikâyemizin birinci yılında hedeflerimize çok şükür ulaştık. Koyduğumuz rakamların çok çok üzerinde bir performans sergiledik. Yüzde 260 büyüyen ve 501 milyon TL kar eden bir sigorta şirketimiz var’ dedi. Yolun başında olduklarını ve çok çalıştıklarını belirten Hancıoğlu, 2025’te bunun meyvelerini toplayacaklarını ve karlılıklarının daha da artacağına inandığını söyledi. Hancıoğlu, ‘Aralık ayında, bu rakamların ve sektörün üzerinde büyüyecek bir Magdeburger Sigorta sözü verebilirim’ diye konuştu.

Mottomuz kalıcı karlılık 

Şirkete geldiği ilk günden itibaren oldukça zorlu problemlerle karşılaştığını belirten Hancıoğlu, gelinen noktayı tahminlerinden çok daha iyi bulduğunu ifade etti. Organizasyonlarını kurmaya başladıklarını ve ekiplerini tamamlayarak güçlerini artırdıklarını söyledi. Piyasa rekabetine uyum sağlama noktasında eksikliklerini giderdiklerinin altını çizen Hancıoğlu, hedeflerine yönelik net bir vizyona sahip olduklarını söyledi. Ağustos ayında, tavan zararlardan sonra ilk kez kar açıkladıklarını vurgulayan Hancıoğlu, “Kalıcı bir karlılık hedefimiz var. Her ay üzerine koyarak ilerleyeceğiz dedik ve ekibimizin, sermayedarlarımızın, satış kanallarımız ve acentelerimizin katkılarıyla gerçekten beklediğimizden daha iyi sonuçlar elde ettik. Bugün 501 milyon TL karlılık açıklayan bir Magdeburger Sigorta var” dedi.

Oto sigortalarında karlılık zorluyor

2024’ün hem sektör hem de Magdeburger Sigorta açısından güzel geçtiğini söyleyen Hancıoğlu, ekonomik dalgalanmalara rağmen sektörün bir büyüme problemi yaşamadığına dikkat çekti. Hancıoğlu, teknik tarafa bakıldığında biraz daha kısıtlı gözüken marjların karlılık tarafında, özellikle oto sigortaları tarafında biraz zorlamaya başladığını dile getirdi. Özellikle kasko sigortaları için herkesin içinde bulunduğu bir rekabet ortamında, kasko teknik tarafında sektörün yeteri kadar iyileşmediğini belirten Hancıoğlu, trafikte sigorta ekosistemi genel olarak negatif bir seyir izlese de fiyat artışı açısından daha iyimser bir görünüm sergilenebileceğini ifade etti.

Arkamızdaki güç çok kıymetli

Şirket olarak arkalarındaki gücün çok değerli olduğuna dikkat çeken Hancıoğlu, bu başarıyı elde ederken sermayedar gücüne, vizyonuna ve niyetine güvenerek yola çıktıklarını belirtti. Sigortacılık yaparak bir hikâyenin altına imza attıklarını ve bunun tek taraflı olmadığını ifade eden Hancıoğlu, “Sonuçta, arkanızda sizi zor günlerde destekleyecek bir sermayedar vizyonu ve gücüne ihtiyacınız var. Bu şirkete gelirken Bor Holding’in bana verdiği güven gerçekten çok önemliydi” dedi. 2024 yılı itibarıyla ilk sürdürülebilir hikâyenin temellerini attıklarını belirten Hancıoğlu, Bor Holding’in gücünü göstererek 1 milyar TL’ye yakın nakit ve son dönemde 500 milyon TL’yi aşkın sermayeyi şirkete kazandırdığını söyledi. Hancıoğlu, “Güçler birleştiğinde hikâyeler anlam kazanıyor. Tek başına sermaye gücü veya tek başına yönetimden organizasyona etkinlik gerçekten bir şey ifade etmiyor. Biz hala yolun başındayız ve bunu yapmaya devam edeceğiz” diye ekledi.

Oyunu iyi oynarsanız sonuç kendiliğinden geliyor 

İş ortaklarıyla ilişkilerinin hem ticari hem de duygusal olduğuna dikkat çeken Hancıoğlu, ilk günden itibaren bine yakın eski iş ortaklarının ve dostlarının yanlarında olduğunu belirtti. Ayrıca, daha önce tanımadıkları ancak yeni hikâyelerinde yol almaya gönüllü olan 400’e yakın iş ortağı ve acente ile birlikte çalıştıklarını ekledi. Şirket olarak skora değil, dostluğa daha fazla değer verdiklerini ve bunun karşılığını daha iyi aldıklarını vurgulayan Hancıoğlu, “Skorlarla işimiz yok; oyunu iyi oynarsanız, topu iyi oynarsanız, sonuç zaten iyi gelir” dedi. Daha küçük bir reasürans kapasitesine sahip bir şirket olduklarını belirten Hancıoğlu, hızla gelişerek 18 ay gibi kısa bir sürede reasürans, iş kapasitesi ve organizasyon alanlarında önemli adımlar attıklarını, fiziksel olarak daha yakın olabilmek adına 4 yeni bölge açtıklarını ifade etti.

Markalaşmak zaman gerektirir

Tarife ve hasar yönetimini tecrübeleriyle doğru bir şekilde yaptıkları için başarıya ulaştıklarını vurgulayan Hancıoğlu, bazı kanalların şirkete duyduğu inanç sayesinde daha pahalı olsalar da poliçelerini sattıklarını belirtti. Hancıoğlu, “Geçmişte de yaşadık, markalaşmak için zaman gerekir. Sadece poliçe satmakla, ucuz ya da pahalı olmakla ilgili bir durum değil” dedi. Doğru iletişimle her işin daha kolay hale gelebileceğini belirten Hancıoğlu, bunun hem iş ortakları hem de kendileri için geçerli olduğunu söyledi.

Oto dışında da büyümeye devam ediyoruz

İş ortaklarını rahatlatacak şekilde, içerideki müşterilerinin trafik poliçelerini hızla çıkaracak bir yapıyı planladıklarını belirten Hancıoğlu, önümüzdeki birkaç hafta içinde müşterilerin trafik ihtiyacını tamamen karşılayacak bir yapıya döneceklerini aktardı. Oto dışı sigortalarda da başarılı olduklarını ve daha da iyi olmayı hedeflediklerini vurgulayan Hancıoğlu, “Küçük şirketlerin reasürans kapasiteleri, geçmişleri çok eski olmadığı için daha küçük kapasitelerle yönetilmek zorunda kalıyor. Yangın ve mühendislik sigortalarındaki kapasitemizi artırdık. Biz küçükken biraz daha büyüdük ve oto dışında da büyümeye devam ediyoruz” dedi. Şirketin geçen yıl yüzde 260 büyüdüğünü ve tüm branşlarda büyüme kaydettiğini belirten Hancıoğlu, kasko sigortasının diğer branşlardan daha fazla öne çıktığını bildirdi. Türkiye sigorta sektöründe kaskonun lokomotif bir branş olduğunu ifade eden Hancıoğlu, oto sigortalarında öz kaynaklarıyla, doğal afetler dışında reasürans korumasına ihtiyaç duymadıkları için çok daha hızlı bir büyüme sağladıklarını vurguladı. Para kazanmak için tarife ve hasar yönetimini çok iyi bir şekilde birlikte yürütmek gerektiğine dikkat çeken Hancıoğlu, özellikle kasko tarafındaki piyasa koşullarının zorlaştığını belirtti. Müşterinin hasar primini yönetmeye ve poliçenin doğru fiyatlarla sürdürülebilirliğine katkıda bulunduklarını söyleyen Hancıoğlu, “Bu nedenle müşteri, şirket değiştirmek zorunda kalmıyor. Bu yıl beklediğimiz kara ulaşmamızın ana sebeplerinden biri de doğru hasar yönetimi” diye sözlerine ekledi.

81 ildeki iş ortaklarımızla başarı hikayemiz devam ediyor 

Hancıoğlu, Magdeburger Sigorta’nın 81 ildeki değerli iş ortaklarıyla başarı hikayesine devam ettiğini belirterek, “Yangın sigortası tarafında Antep gibi endüstriyel rizikoların yoğun olduğu illerde, reasürans tarafında elimiz rahatladıkça her geçen gün üstüne koyuyoruz ve bu bölgelerdeki desteklerimizi artıracağız” dedi. Yangın sigortası, mühendislik sigortaları ve nakliyat branşlarında büyümeye devam ettiklerini ifade eden Hancıoğlu, 2024’te sektör ortalamasının üzerinde büyüme rakamlarına ulaştıklarını söyledi. Geçen yıl Magdeburger Sigorta’nın en az büyüdüğü branşın sağlık sigortası olduğunu vurguladı. Tüm branşlarda yüzde 250’lere varan büyümeler olduğunu belirten Hancıoğlu, “Magdeburger Sigorta her branşta büyümeye devam edecek. O yüzden oto dışı branşlara odaklanmadığımız anlamı çıkmasın; o alanlarda da büyümeye devam edeceğiz ve iş ortaklarımıza destek olmaya devam edeceğiz” diye ekledi.

Yeni ve niş ürünlerle sağlık portföyümüzü dönüştürüyoruz

Sektör yüzde 76 büyürken, şirketin yüzde 260 büyümesinin oldukça etkileyici bir büyüme olduğunu belirten Hancıoğlu, “En mütevazi büyümemiz bile yüzde 10.000 olan sağlık branşı. Bu büyüme, kötü bir durumdan kaynaklanmıyor; çünkü orada medikal enflasyon söz konusu. Ocak başında TÜİK, ayakta tedavi maliyetlerinin kabaca yüzde 190 arttığını açıkladı. Bu durumda teknik kârlılıktan bahsetmek pek mümkün değil” dedi. Magdeburger Sigorta’nın TSS alanında da büyüdüğünü ve bunun sebeplerinden birinin portföy dönüşümü yaratmak olduğunu vurgulayan Hancıoğlu, yeni ve niş ürünlerle sağlık portföylerini dönüştürmeye çalıştıklarını belirtti. Hem şirketin kârlılığının artacağı hem de müşteri ve iş ortakları için cazip olacak kritik hastalıklar ürünlerini revize ettiklerini söyleyen Hancıoğlu, “Anlaşmalı hastaneler tarafındaki maliyetleri de çok iyi yönetmemiz gerekiyor” diye ekledi.

Oyunda ciddi sermayesi olan kalacak

Sigorta şirketlerinin ruhsat tutarının 4 milyar TL’yi bulduğuna dikkat çeken Hancıoğlu, sektörde yalnızca ciddi sermayedarların oyunda kalacağını söyledi. “Son iki yılda lisans bedellerinin neredeyse 10 kat arttığı bir sürece girdik. Bundan sonra bu sisteme girecek tüm sermayedarların, bu vizyonu gerçekleştirebilecek mali güçte olmaları gerekecek” dedi.

Serbest tarifeden başka çare yok

Trafik tarife sisteminin sigorta şirketleri açısından kabul edilebilir ve sürdürülebilir olmadığını belirten Hancıoğlu, serbest tarifeye geçilmesinin doğru bir adım olacağını ifade etti. İyi ve kötülerin ayrıştırılmadan adaletin sağlanamayacağını vurgulayan Hancıoğlu, “TSB de bu konuda çalışmalar yürütüyor” dedi. Serbest tarifeye geçmenin de tek başına yeterli olmayacağını söyleyen Hancıoğlu, trafik sigortalarında hasar tarafı ve maliyetler konusunda birçok aksiyon alınması gerektiğini vurguladı. Sektör ile hukuk tarafının uyumlanması konusunda da bir dizi adım atılması gerektiğine dikkat çeken Hancıoğlu, özellikle bedeni hasarlarda hesaplama metodunun standartlaştırılması gerektiğini, sürprize açık olmayan metotlarla standartlara mutabık kalınmasının önemini belirtti. Hancıoğlu, bu düzenlemeler sağlandığında, serbest tarife ve trafik hasar maliyetlerine yönelik alınacak aksiyonlarla sigorta şirketlerinin yönettiği, kimsenin mağdur olmayacağı bir formatın ortaya çıkacağına inandığını söyledi. “Bundan başka da çaremiz yok” diyerek sözlerini tamamladı.

Teknolojiyle iş yapış biçimleri değişti 

Sektörde iş yapış biçimlerinin dijitalleşmeyle birlikte değiştiğine dikkat çeken Hancıoğlu, klasik olmayan tüm yeni iş metotlarına herkesin açık olması gerektiğini belirtti. Tek çıkış yolunun maliyetlerin iyi yönetilmesi olduğunu vurgulayan Hancıoğlu, bunun hem şirketler hem de acenteler için herkesin ayağını yorganına göre uzatması gereken bir dönem olduğunu ifade etti. Büyümenin kolay, ancak küçülmenin zor olduğunu söyleyen Hancıoğlu, temkinli büyümenin doğru yaklaşım olduğunu dile getirdi. Hancıoğlu, “Acentelerimiz ulaşılabilir olmak için projeler üretsin, her sokağın köşesinde olmaya çalışsınlar. Her sosyal ortamda görünür olmaya gayret etsinler. Bunları yaptıkları ve yaptıklarının kalitesini müşterilerine yansıttıkları zaman, o müşteri sizi er geç buluyor’ dedi. 

Sigorta Ekranı:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER