Geçtiğimiz hafta SAP Türkiye Satış Direktörü Bülent Karal’ın basına yansıyan “sigorta acenteleri kapanacak, sigorta ucuzlayacak” demeci, acente dernekleri tarafından tepkiyle karşılandı. “Bahsi geçen haber, dijital sigortacılığın sektörde yaratacağı sıçramayı konu alan bir basın toplantımızı izleyen ve haberleştiren basın mensubunun ve gazete editörünün yorumunu ve başlık tercihini yansıtmakta olup SAP Türkiye’nin görüşünü temsil etmemektedir” diyen Bülent Karal, dünyada ve ülkemizde hem sigorta acentelerinin sayısının arttığını hem de diğer satış kanallarına yatırımların devam ettiğinin altını çizdi. Acenteliği sigortacılık mesleğinin kalbi olarak nitelendiren Karal, “Dağıtım yöntemlerinin hiçbirinin bir başkasının rakibi olmadığını, pazarının dünya ölçeğinde prim üretebilmesi için gerekli çeşitliliği sağlayacak kanallar olduğunu düşünüyorum” dedi.
Konuya SigortaHaber e-gazete aracılığıyla açıklık getiren ve sorularımızı yanıtlayan Karal, 6 Mart’ta düzenlenecek Sigortacılık Günü etkinliğinin içeriğini de bu doğrultuda oluşturduklarını belirtti.
SAP’nin sigorta sektörüne düzenleyeceği toplantı hakkında kısa bir bilgi verir misiniz?
6 Mart 2014 Perşembe günü düzenleyeceğimiz SAP Sigortacılık Günü’nde bu sene çok ilginç konuları tartışıyor olacağız. Toplantımızın ana teması ‘Daha İleriye’ yani daha rekabetçi, daha karlı ve dünya ile daha bütünleşmiş bir sigorta sektörünün altyapısının nasıl kurulacağı olacak. İçerikte önemli konu başlıkları ise kurumlarda etkin hasar yönetimi, suistimal çözümleri, yeni nesil insan kaynakları yaklaşımı, dijital sigortacılık, mobil teknolojiler, büyük veri yönetimi, veri madenciliği ve sigortacılık analitiği, geleceğin sigorta pazarı ve müşteri yönelimleri şeklinde belirlendi. Çok önemli bir başarı hikayemizi de bu etkinliğimizde paylaşmak istiyoruz. Dünyanın tek ve gerçek zamanlı veritabanı SAP HANA üzerinde çalışan Eureko Sigorta Finansal Dönüşüm Projesi bu seneki etkinliğe damgasını vuracak gibi görünüyor. Bununla birlikte etkinliğimizde Türkiye’nin saygın kurumlarından genel müdür, yurtdışı uzmanlar ve sektör liderlerinin buluşacağı bir panelimiz olacak. Kaçırılmaması gereken bir an olduğunu düşünüyorum.
Sigorta sektörünün teknolojiyi kullanımı hakkında görüşleriniz nedir?
Ülkemizde son yıllarda yabancı yatırımların artması, süregelen ekonomik büyüme ve internetle birlikte mobil cihazların hayatımızın bir parçası olması sebebiyle teknoloji kullanımı ve dönüşümü kurumlarda önemli bir başlık olarak değerlendirilmektedir. Ancak sigorta sektörünün teknoloji kullanımı ile en önemli sorunu ülkemizdeki yasal düzenlemeler ve iyileştirmelerin hızı karşısında altyapıların buna cevap verecek şekilde esnekliğe sahip olamamasıdır. Bununla birlikte sigorta kurumlarının karlılığına doğrudan etkisi olan hasar yazılımları ve suistimal çözümleri de son dönemin en önemli konulardır.
Dağıtım kanallarını değerlendirir misiniz?
Bildiğiniz gibi 2013 senesi sigortacılık sektörü için prim üretimin arttığı ve karlılığın yükseldiği bir sene oldu. Bu büyümenin içinde en büyük payın ise Türkiye’ye yayılmış 17 bin bin üzerindeki acenteden geldiğini söylemek yanlış olmaz. Elbette dağıtım kanalı olarak sadece acente değil banka şubeleri, internet ya da doğrudan satış kanalları da önemini korumakta ve bu alanlara yatırımlar devam etmektedir. Yukarıda bahsettiğim dağıtım yöntemlerinin hiçbirinin bir başkasının rakibi olmadığını, pazarının dünya ölçeğinde prim üretebilmesi için gerekli çeşitliliği sağlayacak kanallar olduğunu düşünüyorum. Örneğin sigorta şirketlerimizin 2014 hedeflerine baktığımızda sigorta acente sayısını artırma ve dijital alanda destekleme stratejisiyle birlikte diğer dağıtım kanallarını da geliştirmek için yatırımlar yaptıklarını gözlemliyoruz.
Geçtiğimiz hafta basına yansıyan bir demecinizde “Sigorta acenteleri kapanacak, sigorta ucuzlayacak” ile ne demek istediniz? Sigortanın pahalı olmasının sebebi sizce acenteler mi?
Kamu hizmetlerine yönelik düzenlediğimiz bir basın toplantımızda ülkemizde sigorta sektörüne ivme katacak dijital sigortacılık alanındaki gelişmelerden bahsedilmişti. Ancak bu açıklama bir habere “Acenteler Kapanacak Sigorta Ucuzlayacak” başlığıyla konu olmuştur. Söz konusu toplantıda dijital sigortacılık sayesinde sigorta hizmetlerinde yaşanacak olumlu sıçramaya değinirken, sigortacılık mesleğinin kalbinde yer alan acentelerin verimliliğini ve kârlılığını artıran teknolojik çözümler de geliştirdiğimizi paylaşmıştık. Bahsi geçen haber, toplantımızı izleyen ve haberleştiren basın mensubunun ve gazete editörünün yorumunu ve başlık tercihini yansıtmakta olup SAP Türkiye’nin görüşünü temsil etmemektedir. Özellikle sizin aracılığınızla da birçok defa aktarmaya çalıştığımız gibi dünyada ve ülkemizde hem sigorta acentelerinin sayısı artarken hem de diğer satış kanalları yatırımları devam etmektedir.
Teknoloji açısından bakıldığında sigortanın pahalı olmasının sebebini kurumlardaki operasyonel verimliliğin düşüklüğü, hasar süreçlerindeki aksamalar, suistimal vakaları ve sigortalının ve yasa yapıcıların talep ettiği hızda esnek hizmet sunamayan altyapıların olduğunu belirtmem gerekiyor. Açıkçası 6 Mart 2014 Perşembe günü düzenleyeceğimiz Sigortacılık Günü’nün içeriğini de bu çerçevede oluşturduğumuzu tekrar vurgulamak isterim. Bu vesileyle etkinliğimize tüm Sigorta şirketi yönetici ve çalışanlarını, değerli acente üyelerimizi ve sektör liderlerini davet etmek istiyorum.