22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Çoklu acenteler broker olarak sınıflandırılmalı”

SBDSigorta ve Reasürans Brokerleri Derneği (SBD) tarafından hazırlatılan 2023 Türkiye Sigorta Aracıları Sektör Araştırma Raporu’na göre, çoklu acentelerin broker olarak sınıflandırılması ve aracıların münhasır acentelik ve brokerlik olarak gruplandırılması, kısa vadede sektör ve sektör aracıları için kazanım yaratacak.

SİGORTAMEDIA / SEVAL ÖZKAP

Sigorta aracıları (acente ve brokerler) sigorta sektörünün bel kemiğini oluşturuyor. Bu özellikleriyle sigorta aracıları sektörün gelişiminde de büyük pay alıyor. Sigorta ve Reasürans Brokerleri Derneği (SBD), EY Araştırma şirketine 2023 Türkiye Aracıları Sektör Araştırma Raporu hazırlattı. Rapora göre, sigorta aracıları sektör tecrübeleri, müşteriyle doğrudan temas ederek ihtiyaçlarını anlama ve bu ihtiyaçlara uygun çözüm geliştirebilme yetkinlikleri ile oldukça önemli bir role sahip.

2023 vizyonu doğrultusunda hem sektörün hem de sigorta aracılarının kazanacağı önerilerin de yer aldığı raporda, birden fazla sigorta şirketini temsil eden acentelerin broker olarak sınıflandırılabileceği de ifade ediliyor.

Araştırmaya göre, sigorta aracılarının Türkiye sigorta pazarının gelişmiş pazarlar seviyesine gelme ve sigorta müşterisine değer yaratama perspektifinde 2023 hedeflerini başarması için gerçekleştirilmesi gereken 4 ana stratejik amacı bulunuyor. Raporda ana amaçların yanı sıra bu amaçları destekleyici mevzuat uygulamalarının önemine de dikkat çekiliyor.

Dört stratejik amaç

2023 vizyonu doğrultusunda aracıların dört ana stratejik amacı ise şöyle sıralanıyor:

  1. Mesleki uzmanlık oluşturarak farklılaşma ve müşteriye değer katma, değer yaratma,
  2. Etkin yönetilen pazar stratejisi ile sektörün ve kanalın büyümesine olumlu katkı oluşturma,
  3. Sürdürülebilir büyüme için yetkinliklerin ve altyapının geliştirilmesi,
  4. Sektörün sağlıklı gelişimini sağlamaya yönelik olarak diğer sektör paydaşları ile işbirliği içerisine girme.


Paydaşların işbirliği sektörü geliştirir

Sigorta sektörünün 2023 vizyonu doğrultusunda oluşturulan amaçlara ulaşmasında sigorta aracılarının sektör paydaşları ile uyumlu çalışmasının önemine dikkat çekilen raporda, bu işbirliğinin sektörün gelişimini ve prim üretiminde artış sağlayacağı belirtiliyor. İşbirliğinin, rekabet odaklı olmak yerine müşteriyi merkeze alan yaklaşımın benimsenmesi ve müşteri ihtiyaçlarının karşılanması konularında olması hususunun da altı çiziliyor.

acente rapor sigortaRaporda amaçlar doğrultusunda stratejik hedefler ve önemli paydaşlar konusunda da bilgiler yer alıyor. Mesleki uzmanlaşmayla farklılaşma amacını gerçekleştirebilmek için belirlenen hedefler; coğrafi ve sektörel odaklanmayla hizmette fark yaratma, satış temsilcilerinin branş bilgisini geliştirilmesiyle müşteri ihtiyaçlarına uygun çözümlerin geliştirilmesi ve çapraz satışın artırılması, risk mühendisliği yetkinliklerinin geliştirilmesi ve danışmanlık ve reasürans gelirlerinin artırılması olarak sıralanırken bu konuda SBD, Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) ve Sigorta Acenteleri icra Komitesi (SAİK) önemli paydaşlar olarak gösteriliyor.

Etkin yönetilen pazar stratejisi ile sektörün ve kanalın büyümesine olumlu katkı oluşturma amacıyla SBD, SAİK ve Türkiye Sigorta Birliği (TSB) ile işbirliği yapılabileceği belirtilen raporda bu amaç doğrultusunda atılacak adımlar ise şöyle sıralanıyor:

*Mevcut ve potansiyel müşterinin sigorta bilincini artırılması, sigortanın özendirilmesi,

*Alternatif satış kanallarının geliştirilmesi ile müşteri etkileşiminin ve pentrasyonun artırılması,

*Çeşitlendirilmiş müşteri ve ürün portföyü ile sigorta gelirlerini çeşitlendirme,

Sürdürülebilir büyümenin sağlanması için, pazarlama yeteneklerinin artırılması ve ara eleman ihtiyacını karşılamak ve mevcut personelin teknik yeteneklerini geliştirecek eğitimlerin uygulanması gerektiğinin belirtildiği raporda, bu adımlar için SBD, SAİK ve SEGEM’in işbirliğine ihtiyaç duyulduğu da ifade ediliyor.

Sektörün sağlıklı gelişimini sağlamak adına işbirliği sağlanacak paydaşların SBD, SAİK, SEGEM, TSB, Hazine Müsteşarlığı ve Maliye Bakanlığı olarak sıralandığı raporda bu amaca ulaşmak için yapılacak organizasyonlar ise şöyle sıralanıyor: Satış kanallarını yetkinlik düzeyini artırmak, risk bazlı fiyatlama sistemine geçilmesi, tüketicinin ihtiyacını karşılayacak basit ve anlaşılır ürünler geliştirmek, acente ve broker arasındkia proje işbirliğinden yararlanmak.

Coğrafi yaygınlık, kolay anlaşılır poliçe hem sektöre hem aracılara kazandırır

2023 yılında gelişmiş bir sigorta sektörü için aracıların kritik role sahip olduğu vurgulanan raporda, aynı zamanda aracıları zor ve uzun bir yol beklediği ifade ediliyor. Bu süreçte sigorta aracılarının etkinliğini artıracak organizasyonlarla hem sektörün hem de aracıların kazanacağı belirtiliyor. Bu doğrultuda birden fazla sigorta şirketini temsil eden çoklu acentelerin broker olarak sınıflandırılması veya yapılandırılması, münhasır acentelik ve brokerlik olarak aracıların gruplandırılması öneriliyor. Etkinliği artırarak amaçlara ulaşmanın kolaylaşacağı belirtilen raporda sigorta aracılarının coğrafi olarak daha geniş bir alana yayılması gerektiğinin de altı çiziliyor.

Müşteri ihtiyaçlarının doğru analiz edilerek doğru satışın gerçekleştirilmesinin önemine dikkat çekilen raporda, sigorta poliçelerinin daha kolay anlaşılabilecek bir formata getirilmesinin önemine de vurgu yapılıyor.

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER