23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Çok çalışacağız, fark yaratacağız, ezber bozacağız’

AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, Antalya’da “Biz AXA’yız bir başkayız” konseptiyle düzenledikleri AXA Sigorta Acenteler Toplantısı’nda “Acentelerimizle birlikte çok büyük bir deneyime sahibiz. Çok çalışacağız, fark yaratacağız, ezber bozacağız” dedi. 

SİGORTA MEDYA / ÖZEL HABER / ANTALYA

AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, Antalya’da düzenledikleri acenteler toplantısında, hem sektörü değerlendirdi, hem de Axa’nın 2020 hedeflerini ortaya koydu. Antalya Susesi Luxury Resort Otel’de düzenlenen acenteler toplantısına 51 ilden gelen 370 AXA acentesi katıldı. Toplantıda acentelere de hitap eden Ölken, “Biz acentelerimiz ile birlikte çok büyük bir deneyime sahibiz. Çok çalışacağız, fark yaratacağız, ezber bozacağız” dedi.

Konuşmasında acentelere yönelik önerilerde de bulunan Ölken, öncelikle müşteriye dokunmaları gerektiğini belirterek, şunları söyledi: “Acentelerimiz çok teklif vermeli, çok müşteriye dokunmalı. Sahada olma kararlılığındayız, sizde olmalısınız. Yine acentelerimiz portföy çeşitliliğine dikkat etmeli. Özellikle son dönemde hasar maliyetlerinde büyük şişkinlik var. Acentelerimiz bunu sigortalılara anlatmalı. Sahte hasarlar artıyor. Görmeden veya sorgulamadan sigorta yapmayın. Masraf yönetimini bize bırakın. Eksik sigorta sıkıntısı küçük hasarlarda da karşımıza çıkıyor. Bunu sigortalılara sigortalattıkları ürünlerin değerlerinin azaldığını anlatmamız gerekiyor.”

“Umutsuz değiliz”

Acente toplantılarında şirket karşılaştırması yapmayacaklarını belirten Ölken, “Biz sektörü genel değerlendiriyoruz. Şirket karşılaştırmak isteyen TSB verilerine bakmalı. Dünyada ciddi bir ekonomik çalkantılar ve savaşlar var. Ekonomide ciddi daralma var. Açılan-kapanan şirketler, azalan otomobil ve konut satışları… Kredide büyüme durdu. Ama bütün bunlar olduğu için umutsuz mu olmalıyız? Hayır!” diye konuştu.

Müşteri odaklı yönetim şekli

Ölken, 2020 yılına kadar olan hedeflerini de şöyle açıkladı: “Müşterinin yanında olmak gerekiyor. Hayat yolculuklarında sigortalılarımızın yanında olacağız. Çözüm ortağı olacağız. ‘Önce müşteri’ diyoruz. Odaklanmak büyümeye odaklandık. Acentelerimiz de güçlü ve rekabetçi olmalı. Dönüşümcü olmamız lazım. Hedefimiz 2020… Sigorta 4.0 teknolojisi de bunun kaldıracı. Ama bu kültür farklılığı ile olacak. Müşteri odaklı yönetim şeklini benimsiyoruz. Farklılaşmamız gerekiyor. Kurum, dinlemeli ve dinlediğini anlamalı. Meraklı olmak istiyoruz. Canlı ve ön yargısız olacağız. Bunlar bize fırsat yaratır. Bu konuda dirayetliyiz. Alçak gönüllü bir organizasyonuz, çünkü insana dokunuyoruz. Çok ödül aldık… Bize değer katan herkese çok teşekkür ederim.”

Toplantıda, “Hızlı ama kontrollü büyümeliyiz” diyen Ölken, bugün AXA’nın 3 milyon müşterisi olduğuna ve dünya genelinde ise 105 milyon sigortalısı olduğuna dikkat çekti. Global araştırmalarda çok önemli ödülleri olduğuna da dikkat çeken Ölken, “AXA Sigorta 15 milyar dolarlık büyük bir satın alma yapıyor. Global araştırmalarda çok önemli ödüllerimiz var” dedi.

Sektör, raporlama yapmıyor

Kendi hesaplamalarına göre 2 yıl üst üste reel olarak büyüyemeyen bir sektör olduklarına dikkat çeken Ölken, “Sektör, raporlama yapmıyor. Bunu iyi ve farklı yönetmemiz gerekiyor. AXA Sigorta, trafik dışında büyüdü. Planlı ve bilinçliysek, küçülmek kötü değildir. Bu yolla büyümeye başladık. Bilinçli dağıtım kanalı ile seçici olduk. İlk 6 ayda trafik dışında büyüme yok. İlk altı ayımız organizasyonumuzu hazırlamak ile geçti.”

Yapamayacağımız şeyi söylemedik

AXA Sigorta’nın 2018’in ikinci 6 ayında her ay yüzde 25 büyüme kaydettiğine dikkat çeken Ölken, “Yapamayacağımız şeyi söylemedik. İlk altı ayda yüzde 14 büyümüşsek, yılsonunda yüzde 20-25 büyümeyi hedefliyoruz. Hayat ve BES’te gelinen noktada tıkanıklık yaşıyoruz. OKS’de Temmuz’da ekonomik çalkantıda çıkışlar hızlandı ve girişler olmadı. Sigortacılıktan para kazanma, teknik kârdan oluyor. Sektör her 100 TL’de 5 TL zarar ediyor. Kâra, yatırım gelirleri haricinde bakmak lazım. Yatırım kârı enflasyon karşısında eziliyor. Yatırım gelirleri bizim değil” değerlendirmesini yaptı.

2015’te yaşadıklarımızı tekrar yaşamayalım 

“Sağlıkta portföy yaşlanıyor ve medikal enflasyon artıyor” diyen Ölken, sektöre yönelik şunları söyledi: “Ödenmiş sermaye tarafında sigorta sektöründe sıkıntı var. Sermayesi düşük gruplar trafiğin yüzde 70’ini yapıyor. Bu noktada eksik rezerv sözkonusu. Bu durum, bahsettiğimiz şirketler için sıkıntılı olabilir. 2015’te yaşadıklarımızı tekrar yaşamayalım. Bu şirketlerin sermayeleri yetersiz.”

firuzan-iscan

İşcan: Sahada olmak istiyoruz

AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan da toplantıda Acente 4.0 ve Müşteri 4.0 hedefleri için AXA’da yapılan değişimleri anlattı.  Konuşmasında, sahada olmanın önemine dikkat çeken İşcan, “Teknik ve hasar süreçleri konusunda yüzde 20 kısalma sağladık. Daha da hızlandıracağız. Operasyonel işlemlerde yüzde 40 azalma oldu. Bu ‘daha az bekliyorsunuz’ demektir. Oysa biz sahaya daha fazla çıkmanıza neden olalım istiyoruz” dedi.

Fırsatları kaçırmamalıyız

Süreçleri hızlandırdıklarına dikkat çeken İşcan, “Bugünün işini yarına bırakmayacağız. Mevcudu korumamız lazım, fırsatları kaçırmamalıyız. Cep telefonları kur artışı ile çok değerli oldu. Cep telefonu sigortasında yeni bir ürünümüz var” dedi.

Aileden sigortacı olan acentelerine yönelik, “Gelecek Kuşak Programı”  uygulayacaklarını belirten İşcan, şöyle devam etti: “Aramızda aileden sigortacı olan acentelerimiz var. Sizlerin de bu işinizi diğer kuşaklara aktarmak için bizler size Gelecek Kuşak Programı ile yardımcı olacağız. İnovatif ürünlerimiz ve iş birlikteliklerimizi geliştiriyoruz. Telematiks sistem test ediliyor. Şu anda Türkiye’de kullanılabilen tek Telematix sistemi bizde. AXA GO, Hopi, Miles & Mile, Kadın Girişimciler ve Avon Kadınları Projeleri’miz devam ediyor.” En fazla tanınan sigorta markası olduklarının da altını çizen İşcan, “Reklamlarımız sosyal medyalarda 73 milyon kez izlendi. Web sitemizi güncelledik. Müşterilerimize dokunan bir sigorta markasıyız” diye konuştu.

Yeni sponsorluklar yolda

Türkiye Voleybol Federasyonu ile Kupa Voley Turnuvası’nın 2018-2019 sezonu isim sponsorluğu için anlaştıklarını dile getiren İşcan, “Bu maçların karnaval havasında gerçekleşmesini sağlayacağız. İngiltere’nin Liverpool takımı ve Türkiye’den Altınordu’ya da sponsor olacağız. Altınordu’yu altyapıya yatırım yaptığı için seçtik. Bu sponsorlukların detaylarını önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşacağız” diyerek konuşmasını tamamladı.

toplu

TOPLANTIDAN NOTLAR…

  • Toplantıya 51 ilden 370 AXA Sigorta Acentesi katılıyor.
  • Toplantının sunuculuğunu ünlü tiyatro ve sinema sanatçısı Toprak Sergen yapıyor.
  • AXA Sigorta CEO’su Ölken’in konuşmasının ardından AXA Global RE’nin CEO’su Guillaume Lejeune de bir konuşma yaptı. Aynı zamanda AXA Sigorta’nın eski CEO’su olan Lejeune, “Axa’ya bakınca devamlılık görüyorum. Harcadığımız eforun karşılığını görmek beni gururlandırıyor. Buradaki değişimleri yakından takip ediyorum” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER