Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos, henüz birinci yıllarını doldurmalarına rağmen acentelerden işbirliği teklifleri aldıklarını söyledi
Yakup Sayar – DÜNYA
Sigorta sektörüne 1 yıl önce katılan yeni bir satış kanalı olarak tanıtılan ING Sigortacılık Grubu’nun yatırımı “Sigorta Cini” hızla büyüyor. 1 yıllık sürede yatırım tutarının 8 milyon dolara ulaştığını söyleyen Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos, “İlk mağazamızın faaliyete başladığı tarih olan 2013 yılı Ekim ayından bugüne 12 binden fazla poliçeye ve 7 binden fazla müşteri adedine ulaştık” dedi.
Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos, birinci yıllarını doldurmaları ile birlikte şirketin geldiği durumu ve hedeflerini DÜNYA ile paylaştı.
Sigorta Cini’ni her ailenin, hayatın beklenmedik olumsuzlukları karşısında, kendini güvencede hissetme hakkı olduğu inancıyla kurduklarını belirten Pieter-Bas Vos, “Sigorta Cini olarak, bir yıl gibi kısa bir zamanda, 8 milyon dolar civarında toplam yatırım tutarına ulaştık. İlk mağazamızın faaliyete başladığı tarih olan 2013 yılı Ekim ayından bugüne 12 binden fazla poliçeye ve 7 binden fazla müşteri adedine ulaştık” diye konuştu.
Yeni kampanyalara başlayacağız
Sigorta Cini’nin sigortayı hiç bilmeyen ve daha önce sigortaya sahip olmayan insanları sigorta konusunda bilinçlendirmeyi ve böylece sektöre yeni müşteriler kazandırmayı hedeflediğini belirten Pieter-Bas Vos, “Müşteri portföyümüzde ebeveynleri 30 – 50 yaşları arasındaki aileler ağırlıkta. Ürün bazında ise kasko, trafik, sağlık ve konut sigortaları lokomotif ürünler olarak oldukça fazla tercih ediliyor. Sigorta Cini olarak, yıl sonuna kadar tüketicilerin dönemsel ihtiyaçlarını karşılayacak ürün gruplarını satmakla ilgili kampanyalara başlayacağız. Halihazırda uyguladığımız kampanyalarımız da var. Biraz daha sesli şekilde iletişimini yapmayı planladığımız kasko ve trafik ürünü kampanyamızın yanı sıra her sigorta şirketinin arzu ettiği konut, sağlık ve ferdi kaza gibi ürünler içinde de yapacağımız ek iletişimler ile tüketicilerin dikkatini çekmeye çalışacağız” dedi.
İşbirliği teklifleri geliyor
Aksigorta, Axa Sigorta, Ergo, Groupama, HDI Sigorta, ING Emeklilik ve Mapfre Genel Sigorta ile birlikte çalıştıkları bilgisini veren Pieter-Bas Vos sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektörle ilgili bilincin artması, pastanın büyümesi anlamına geldiği için bu diğer acenteler için de avantaj yaratıyor. Aynı zamanda iş modelimizin ana kurgusu olan; potansiyeli olup da bu potansiyeli operasyonel ve finansal olanaksızlıklar sebebi ile ortaya çıkaramayan acenteler ile yaptığımız işbirliği çerçevesinde bu ihtiyaca sahip olan girişimci acenteler için büyüme ve daha fazla kazanma fırsatı yaratıyoruz. Bunun sonucunda henüz birinci yılımızı doldurmamıza rağmen acentelerden iş birliği teklifleri alıyoruz. Sigorta Cini olarak, acenteleri önemli bir parçamız olarak görüyoruz. Acentelerin piyasada edindikleri tecrübe bize yol gösterir, ışık tutar nitelikte. Acentelerin yaratacağı sinerji bizim için büyük önem taşıyor.”
Kâr için yoğun yatırım yapıyoruz
Birinci yıl sonunda yapılan yatırımların karşısında bilançolarını sorduğumuz Pieter-Bas Vos, “Kâr sağlamak için önce yatırım yapmanız gerekir; kâr sonradan gelecektir. Biz Sigorta Cini olarak, kârlı büyüme için yoğun bir şekilde yatırım yapmaya devam ediyoruz. Mağaza sayımızı arıttırma hedefimiz de bu anlayışımızı destekliyor” şeklinde konuştu.
Yıl sonu 17 mağazaya ulaşacağız
Mağazalarını bulundukları lokasyonlarda çekim merkezi haline getirmeyi ve ‘Mahallenin sigortacısı’
olmayı hedeflediklerini söyleyen Pieter-Bas Vos, “Müşterilerimizin Sigorta Cini’nden hizmet alırken, kendilerini ev rahatlığında hissetmesini istiyoruz. Mağazalarımızı da bu ihtiyaçları karşılayacak şekilde özenle seçiyoruz. Şu ana kadar 12 mağaza açtık, 2014 sonuna kadar 5 mağaza daha açmayı hedefliyoruz.”
Grubumuz, Cin’i umut verici iş modeli olarak görüyor
ING Sigortacılık Grubu’nun Cin’e bakışı sorduğumuz Pieter-Bas Vos, “ING Grubu, Sigorta Cini’ni birçok fırsat potansiyeli ile pazarda çok umut verici yeni bir iş modeli olarak görüyor. Sigorta Cini, Türk pazarı için özel olarak tasarlandı. Ancak tabii ki diğer ülkelerdeki piyasalardan da çok şey öğreniyor ve deneyimlerimizi pazarlara aktarıyoruz” diye konuştu.