18 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Chatbot’lar sayesinde memnun müşteri sayısı artıyor

Pandemi ile birlikte her sektörde olduğu gibi sigorta sektöründe de dijital bir devrim yaşanıyor. Müşterilerin ihtiyaç ve beklentileri artık tamamen dijital konfora dayanırken, ‘chatbot’lar kişisel asistan olarak konumlanmaya başladı.

Pandemi, son bir senedir tüm yaşam formlarını, iş yapış biçimlerini dönüştürerek adeta dijital bir devrimin yaşanmasına neden oldu. Müşterilerin ihtiyaç ve beklentileri tamamen dijitalleşme ile yeniden şekil buluyor.  

Chatbotların artık müşterilerin kişisel asistanı olarak konumlandığını dile getiren Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel; “Chatbotlar artık müşteri profiline ve taleplerine bağlı olarak optimum poliçeyi önerebilir ve karşılaştırabilir bir noktaya geldi. Ayrıca chatbotlar müşterilerimizi yaklaşan ödemeler için yönlendirebilmenin yanı sıra; müşterinin tercih ettiği kanalda ödeme sürecini basitleştirebiliyorlar. Günümüzde dijitalleşmeden uzak kalmak, oyunun dışında kalmak demek. Araştırmalar, bir müşteri sorgusuna 5 dakika içinde yanıt verilmezse; onları bir müşteriye dönüştürme olasılığının yüzde 80’in üzerinde azaldığını gösteriyor” diye konuştu.

Hasar sorgulamalarının yüzde 48’ini gerçekleştiriyor

Bir sigorta chatbotunun varlığının, sadece potansiyel müşteri dönüştürme şansını artırmanın yanında kullanıcıyı hızlı cevapla memnun da ettiğini ifade eden Metin Demirel; “Araştırmalar müşterilerin yüzde 73’ünün e-postaya göre canlı sohbet üzerinden yanıt verme olasılığının; daha yüksek olduğunu ve kullanıcıların yüzde 56’sının işletmeyle arama yerine mesaj yoluyla iletişim kurma olasılığının daha yüksek olduğunu gösteriyor. Dijital ortamda gerçekleşen her türlü etkileşim mükemmel müşteri deneyimi sağlıyor. Hasar dosya durumları hakkında da müşterilere anlık bilgi verebilen chatbotlar; tüm kanallardan yapılan hasar sorgulamalarının yüzde 48’ini oluşturuyor. Gelen dönüşler de istenilen başarının yakalandığını gösteriyor. Bu anketlerin sonucunda hedef puan 5 üzerinden alınan puanlar 4.3 seviyelerine ulaştı’’ diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER