18 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Ceyhan Hancıoğlu: Mola bitti büyümeye odaklandık

HDI Sigorta 2021 yılında yeni branşlarda büyümesini sürdürecek. Hedefleri arasına ‘sağlık’ı ilk sıraya koyan şirket, özel sağlık konusunda önemli bir işbirliği gerçekleştirdi. Kefalet sigortalarına da girmek için hazırlık yapan şirket bir yandan da katılım sigortacılığı alanında yeni bir şirket kurma veya satın alma yapmak için çalışmalarını sürdürüyor.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Sigorta sektöründe 2020 yılında en hızlı büyüme gösteren branşlardan biri sağlık sigortaları oldu. Aynı ilgi 2021’de de sürüyor. Bu durum sigorta şirketlerinin hedeflerini yeniden belirlemesine neden oldu. 3 yıldır Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları (TSS) alanında faaliyet gösteren HDI Sigorta, ERGO Sigorta’yı satın alarak özel sağlık sigortalarında da (ÖSS) faaliyete başlamıştı. Bu branşta yeni poliçe satışı yapmayan fakat ÖSS müşterilerinin poliçelerini yenileyen HDI Sigorta, şimdi bu alandaki iddiasını artırdı.

Bu kapsamda önemli bir işbirliği yapan HDI Sigorta, çok kısa bir süre içerisinde ÖSS ürünlerini hem tüketicilerin, hem de acente ve brokerlerin önüne çıkarmaya hazırlanıyor. Şirketin bu yıl içinde yapacağı bir diğer yenilik ise katılım sigortacılığı alanında olacak. Bu alanda ‘pencere’ sistemi ile faaliyetlerini sürdüren şirket, 2021’de ya yeni bir şirket kuracak ya da ya da fırsatları değerlendirerek satın alma yapacak.

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, bu müjdelerin hepsini YouTube’da yayın yapan Sigorta Ekranı’nda verdi. Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Hancıoğlu, programda 2020 yılının çok zor geçtiğini belirterek, “Belki 100 yılda olacak bir olayı hep birlikte yaşıyoruz. Çok çok zorlandığımız, ne yapacağımızı bilemediğimiz günler geçirdik. Çok şükür bunlar geride kaldı. Her şeye rağmen işlerin daha iyiye gittiğini düşünüyorum” dedi.

ÖSS’de rekabetçi bir anlayışla ürün hazırlıyoruz

Sektör olarak özel sağlık sigortalarında geçen yıl önemli bir ivme yaşadıklarını kaydeden Hancıoğlu, programda, şirket olarak bu yıl hedeflerinde sağlığı ilk sıraya koyduklarını da söyledi. Hancıoğlu, “Geçen yıl flaş bir sağlık krizi yaşadığımız için özellikle sağlık sigortası olmayan vatandaşlarımızın sağlık sigortasına ilgisi mükemmeldi. Bu ilgi hâlâ devam ediyor. Özellikle tamamlayıcı sağlık sigortası tarafında müthiş bir teveccüh var. Bu nedenle hedeflerimizde sağlığı ilk sıraya koyuyoruz” dedi.

Hancıoğlu, bu konudaki müjdesini ise şöyle açıkladı: “Önümüze bir hedef koyduk. Mayıs-Haziran aylarında özel sağlık sigortacılığında çok ciddi bir iş ortaklığına gireceğiz. Yeni satışlarda büyük hamle yapacağız. Bunu rahatlıkla açıklayabilirim. Çünkü iş ortaklığı imzalarımızı attık. Bu işbirliği sayesinde birkaç ay içerisinde özel sağlık tarafında yeni ürünlerimizi rekabetçi bir anlayışla müşterilerimizi mutlu edecek teminatlarımızla poliçelerimizi hazırladık. Özel sağlık sigortası ürünlerimizle acente ve brokerlerimizin önüne çıkmaya hazırız. Bunu da ilk defa resmi olarak herkes buradan duyuyor.”

Finansal sigortalarda beklenen hamleyi yapacağız

HDI Sigorta’nın 2021 yılında hedefine aldığı konulardan birisi de finansal sigortalar. Bu noktada acente ve brokerlerin kendilerinden uzun süredir bu konuda ürün beklediğinin altını çizen Hancıoğlu, “Acentelerimiz bunu merakla bekliyordu. Maksimum birkaç ay içerisinde finansal sigortalarda da beklenen hamleyi yapacağız. Bunu da şimdiden iş ortaklarımıza müjdelemek isterim” dedi.

Grubumuz bizden sigorta işlemleri üzerinden kâr etmemizi bekliyor

“Pandemi döneminde hasar olmadı, sigorta şirketleri de çok para kazandı” şeklinde yanlış bir algının oluştuğuna dikkat çeken Hancıoğlu, bu dönemde sektörün yaşadığı sıkıntılı süreç hakkında şu bilgileri verdi: “Sektör olarak geçmişte yüzde 25’lere yaklaşan faiz dönemlerinde teknik zararı fazlasıyla kompoze etmiştik. Faizler yüzde 17 seviyelerine indiği dönemde ise biz sektör yöneticileri 2020’ye girerken mali kâr üzerinden teknik zararları daha fazla kompoze edemeyeceğimizi söylemiştik. Ama pandemi ile birlikte işimiz daha zorlaştı. Kamuoyuna belki kendimizi yanlış ifade etme nedeniyle pandeminin ilk dönemlerinde hasar payları düştü ama hasarın bir de maliyet kısmı var. Bu çok daha önemli.”

“Yaşanan döviz dalgalanması, hasar frekansının azalma etkisini ortadan kaldırdı. Özellikle otomotiv tarafında otomobil yedek parçalarının yüzde 35’lik döviz artışıyla hasar prim oranı geçen seneye oranla en az yüzde 10 arttı. Yani hasar priminde olumlu değil olumsuz bir gelişme var. Sigortacılık yapıyorsanız bu işi mali kârlarla değil, teknik kâr ile yürütmeniz lazım. Böyle baktığınızda hâlâ hedeflenen noktada değiliz. Her sene biraz daha zor geçiyor. Grubumuz bizden sigorta işlemlere üzerinden kâr etmeyi bekliyor.”

Talanx Grubu Türkiye’de daha fazla büyümek istiyor

Hancıoğlu, bağlı oldukları Talanx Grubu’nun Türkiye’de daha da fazla büyüme hedefi olduğunu söyledi. Bunun için karşılarına çıkan fırsatları değerlendireceklerini belirten Hancıoğlu, “Pandemi bu fırsatları biraz daha hızlandırdı. Talanx Grubu için Türkiye, hedef pazarlardan bir tanesi. Geçen sene bunun karşılığını verdik. Son 3 senede bünyemize 2 sigorta şirketi kattık. Talanx Grubu Türkiye’de daha fazla büyümek istiyor. Fırsatlar çıkarsa bunları değerlendireceğimiz bir ortam var. Pandemi bu ortamı bunu biraz daha hızlandırdı. HDI Sigorta açısından önümüzdeki sürecin heyecanlı geçeceğini düşünüyorum” dedi.

Gruptan mola istemiştik

Hancıoğlu, programda üst üste iki sigorta şirketinin bünyeye kattıktan sonra bağlı oldukları Talanx Grubu’ndan bir mola istediklerine vurgu yapan Hancıoğlu, “Talanx Grubu da bize bu molayı verdi. Şimdi bu molanın ardından daha iştahlı bir şekilde ekip olarak kolları sıvadık. Organik ve inorganik olarak büyümeye hazırız” diye konuştu. Pandeminin sigorta sektörüne ve HDI Sigorta’ya etkilerini de değerlendiren Hancıoğlu,  2020 yılında gerçekleşen büyüme rakamları ile ilgili de şu bilgileri verdi: “HDI Sigorta’nın da içinde olduğu Talanx Grubu geçen yıl yüzde 4.1 büyüme gerçekleştirdi ve 1 milyar Euro ciroya ulaştı. 670 milyon Euro net kâr etmiş bir grubu konuşuyoruz. HDI sigorta olarak da rakamlarımızın bir tık daha iyi olduğunu söyleyebiliriz. Sektör yüzde 17.70 seviyelerinde büyürken, HDI Sigorta yüzde 18.5 civarında büyüdü. Üretim bazında baktığımızda şirket olarak sektörün 3-4 puan üzerinde şirketiz.”

Pandemide dijitalleşmenin ağababalığını yaşadık

Hancıoğlu’na göre 2020 yılında ülke olarak yokluğun farkına vardık. Ama tüm bunlara rağmen ülke olarak krizleri çok iyi yönettiğimizi de vurgulayan Hancıoğlu, şöyle devam etti: “Pandemide dijitalleşmenin ağababasını yaşadık. Son dört-beş yıldır dijitalleşmeden bahsediyorduk ama pat diye karşımıza çıktı. Bütün süreçlerimiz de topyekûn dijitalleşmek zorundayız. Belki 3 senede yapacağımız işi 6 ayda yaptık.”

Katılım sigorta şirketi kurma veya alma niyetimiz var

Hancıoğlu, programda son iki buçuk yıldır ‘pencere’ sistemi ile katılım sigortacılığı yaptıklarını söyledi. Yeni mevzuat gereği bu yılsonuna kadar konuyla ilgili bir karar vermeleri gerektiğini ifade eden Hancıoğlu, “Yeni mevzuat pencere sistemi ile devam edemeyeceğimizi söylüyor. Bu nedenle mevzuatın da getirdiği zorunlulukla katılım tarafında bir şirket kurma niyetindeyiz. Gündemimizde olağanüstü bir değişiklik olmadığı sürece bu sene içerisinde bir katılım şirketi kurma veya alma niyetindeyiz. Çünkü bu alanda ciddi bir büyüme potansiyeli var. Devletimiz teşvikler getiriyor. 3200 acente ve 200’e yakın brokerimizle bu potansiyeli rahatlıkla değerlendirebiliriz” diye konuştu.

Cep telefonu sigortası satışından memnun değilim

Pandemi döneminde cep telefonunun hepimizin hayatının bir parçası olduğunu vurgulayan Hancıoğlu, bu noktada HDI Sigorta olarak geçen yıl çıkardıkları cep telefonu sigortasının satışlarını şu şekilde değerlendirdi: “Her ihtiyacımızı cep telefonu üzerinden karşılamaya başladık. Biz de dedik ki cep telefonu sigorta açısından çok önemli. Sürekli elimizde olduğu için kırdığımız, suya düşürdüğümüz veya çaldırdığımız bir cihaz. Biz de bu noktadan yola çıkarak yoğun kampanyalarla hatta bu kampanyalarda sponsor olduğumuz spor kulüplerinin de desteğini alarak cep telefonu sigortası satışına başladık. Ama mutlu musunuz derseniz ben cep telefonu sigortası satışından mutlu değilim. Acentelerimiz çok destek verdi ama başta koyduğumuz satış rakamlarını yakalayamadık. Benim gönlümden geçen cep telefonu satış sigortası adedi on binlerce idi. Ama itiraf edeyim ki binlerde kaldık. Heyecanımızı kaybetmedik yeni anlaşmalarımız var.”

8 branşta 48 kulübe sponsorluk desteği veriyor

HDI Sigorta, 8 branşta 48 kulübe sponsorluk desteği veriyor. Bu noktada keyifli bir iş birliği içerisinde olduklarını kaydeden Hancıoğlu, şöyle devam etti: “Spor kulüplerinin içinde bulunduğu ekonomik sıkıntıyı göz önüne aldığımız zaman HDI Sigorta olarak çok iyi bir iş yapıyoruz. HDI Sigorta, Türk spor ve sporcusunun yanında olduğunu gösteriyor. Pandemi döneminde bile 10 ilave kulüple anlaşma yapan sigorta şirketiyiz. Türk sporunu olan desteğimizi sürdüreceğiz.”

Sigortasız kalma lüksünüz yok

Hancıoğlu’na göre ‘Sigortasızlık’ çok tehlikeli. Programda zorunlu sigortalar da bile penetrasyonun istenildiği düzeyde olmadığı bir ülke olduğumuz vurgusu yapan Hancıoğlu, “Dolayısıyla poliçe sayısını ve sigortalı sayısını hep beraber arttırmalıyız. Bu konuda problemler neyse oturup konuşmalıyız. Dağıtım kanalları panelinde herkes görüşünü ifade etti. Yine bu tip toplantılar düzenleyerek gündemimizdeki maddeleri görüşmeyi sürdürmeliyiz. Vatandaşlarımıza da ‘sağlıkla kalın, hayatta kalın ama sigortasız kalmayın’ diyoruz. Sigortacılık yaparak çok helal bir iş yapıyoruz. Sigortaya verilen primin çok helal olduğunu söylüyorum. O kadar çok faydalı iş yapıyoruz ki insanların mağdur olduğu dönemlerde yanındayız.”

Sigorta satışına yardımcı olacak yüzbinlerce kişiye ihtiyaç var

Hancıoğlu, programda ‘Dağıtım paneli’nde bahsettiği ‘sigortacı ordusu’na da açıklık getirdi. “Ben sigortacılığın ana damarı olan acentelere saygısızlık edecek bir yönetici değilim” diyen Hancıoğlu, şunları söyledi: “Her yerde sigortacılığın lokomotifinin acenteler olduğunu dile getiririm. Nüfusumuzun yüzde 70’ine hâlâ ulaşmış değiliz. Sigortacı ordusu lazım derken benim yaklaşımım, ulaşamadığımız kesime sigortayı ulaştırmaktı. Yine söylüyorum bizim sigorta satışına yardımcı olacak yüz binlerce insana ihtiyacımız var. Bu konuda gerekli eğitimleri verip, kalabalık bir ordu olmamız lazım. Vatandaşa sigortayı iyi anlattığımız zaman poliçe satışımız da artacaktır.”

Doğru satış yapacak sistemler kurmalıyız

Sektörde çok katlı pazarlamayı konuşmak gerektiğini de belirten Hancıoğlu, konuyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz dedik ki kadınlar gününe gidip sigorta anlatalım. Başka sektörler bunu yapıyorsa biz niye yapmayalım. İmkânsız değil bu. Benim söylediğim doğru satış yapacak sistemleri kurmaktı. Bunu da acente diye karşı bir söylem olarak dile getirmedim. Acentelerin altında bir sistem olarak kurulabilir. Doğrusu da odur. Yani acentelere bağlı prodüktörlük sistemi. Ordu kuralım derken tek başına bir satış kanalı kuralım demek istemiyorum. Beni bilenler bilir. Direkt satıştan yana olan bir yönetici değilim. Bu sigortacı ordusunu acentelerimizin altında kuralım. Ne kadar kaliteli kalabalık olursak o kadar güçlü oluruz.”

Serbest tarifeden yanayım

Hancıoğlu’na göre sektör açısından mali disiplin çok önemli. SEDDK’nın bu konuda hazırlık yaptığını ve tedbirler aldığını belirten Hancıoğlu, “Bunu destekliyorum. Trafik sigortaları veya zorunlu sigortalar çok önemli. Serbest tarife tartışması çok önemli. Yine sloganı aşacak bir cümle sarf edeceğim. Diyorum ki ben serbest tarifeden yanayım. Hatta bütün tarifeler serbest olsun sadece trafik değil zorunlu olanların hepsi serbest olsun. Ama tek şartla; mali yeterlilik kriterleri çok net olmalı. Mali bünye denetimleri de çok daha keskin olmalı” dedi.

Trafik branşında çok dikkatli olmalıyız

Hancıoğlu, sektör olarak gerçekleşen zararlara bakıldığında trafik branşında para kazanılmadığını da söyledi. “Gerçek hesapları, gerçek rezervleme yöntemini kullandığınız zaman biz trafikte para kazanıyoruz diyemeyiz” diyen Hancıoğlu, fiyatların ummadığı şekilde bir garip hâl aldığını belirtti. Hancıoğlu, bu konuda sektöre de mesaj vererek, “Biraz daha dikkatli olmamız gerekiyor. Sonuçta trafik uzun soluklu bir branş. Trafik branşında çok dikkatli olmalıyız” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER