23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Cebini seven sigorta yaptırıyor

Günlük hayatımızın önemli bir parçası haline gelen cep telefonlarımızın da güvenceye ihtiyacı var. Artan cihaz fiyatları ve yaşanabilecek küçük kazalar sonrası bile yüksek maliyetli onarım bedelleri karşısında cep telefonları için ‘koruma sigortası’ yaptırmak şart oldu.

Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de 51.4 milyon akıllı telefon kullanıcısı bulunuyor. Bu sayının 2022’de 53 milyon, 2025’te ise 55.9 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Dünya genelinde yapılan bir başka araştırmaya göre Türkiye akıllı telefon bağımlılığı konusunda 35 ülke içinde 8. sırada yer alıyor. Günlük hayatımızın önemli bir parçası haline gelen, eksikliğinde büyük sıkıntılar yaşadığımız cep telefonlarımızın da güvenceye ihtiyacı var. Artan cihaz fiyatları ve yaşanabilecek küçük kazalar sonrası bile yüksek maliyetli onarım bedelleri karşısında cep telefonları için ‘koruma sigortası’ yaptırmak şart oldu. Sigorta şirketleri hazırladığı ürünler ile ekran kırılmaları başta olmak üzere, hırsızlık ve suya düşme gibi birçok hasara karşı sigortalılara önemli güvenceler sağlıyor.

Cep telefonlarını koruma altına alan Cep Telefonu Sigortası’nın sağladığı avantajlar ve bilmeniz gereken tüm detaylar Sigorta Ekranı’nda ‘İyi ki Sigortalıyım’ yayınında!

Cep Telefonu Sigortası nedir? Neleri kapsar?

Cep Telefonu Sigortası, ani ve beklenmedik bir olay sonucunda telefonun kazayla zarara uğraması, arızalanması veya hırsızlık sonucu çalınması gibi durumlara karşı cihazı güvence altına alan bir sigorta ürünüdür. Cep telefonu sigortasıyla telefonunuzu kaza sonucu hasar görme, ekran kırılması, sıvı teması, hatalı aksesuar kullanımı, çalınma risklerine karşı güvence altına alabilir, sıfır ve ikinci el telefonunuzu sigortalatarak onarım, ikame telefon gibi değişen teminatlarla bütçenizi koruyabilirsiniz.

Gulf Sigorta Özel Ürünler Direktörü Volkan Emir

Gulf Sigorta Özel Ürünler Direktörü Volkan Emir: Cep telefonu alırken sigorta da talep edilmeli

Cep telefonlarının eskiye oranla çok daha kolay hasar aldığını söyleyen Gulf Sigorta Özel Ürünler Direktörü Volkan Emir, “Büyük, ince, katlanabilir olmak üzere çok farklı ekranlar var. Cebimizden telefonu çıkarırken düşürüp ekranı kırabiliyoruz veya ana kartına zarar verebiliyoruz. Üzerine kahve dökebiliyoruz, plajda fotoğraf çekerken denize düşürebiliyoruz. Ana kartları çok daha hassas. Özetle birçok farklı alanda cep telefonu kullanıyoruz ve ondan bir an bile ayrı kalmak istemiyoruz. İşte sigorta da tam bu noktada devreye giriyor” diyor. Değişen risk algısı ve teknolojik gelişmelerin yeni ürünlerin doğuşuna katkı sağladığına değinen Emir, “Kimlik koruma sigortaları, cep telefonu sigortası, akıllı ev gibi internetle iletişim halinde olan cihazların sigortalanması, evcil hayvan sigortası ve siber sigortaların yeni ürünlerden sadece birkaçı olduğunu ve yakın zamanda zenginleşmiş çok daha farklı ürünler göreceğiz.” Cep telefonu sigortacılığının oldukça meşakkatli ve çok fazla detaya hakim olunması gereken bir sigorta alanı olduğuna dikkat çeken Emir, “Burada müşterilere hızlı cevap vermeniz, onarımlarını acilen ve zaman kaybetmeden gerçekleştirmeniz ve kolay ulaşılabilir olmanız gerekiyor. Tüm bunların yanında yaptığınız işteki kalitenin de çok üst seviyede olmalı” açıklamasını yapıyor.

Techpoint Servis ve Destek Hizmetleri A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Sivrioğlu: En büyük risk ekran hasarı

Sektörde sigorta bilincinin artmasına çok önem verdiklerini dile getiren Techpoint Servis ve Destek Hizmetleri A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Sivrioğlu, cep telefonu sigortasının her yaş grubunun kullanabileceği bir ürün olduğunu ifade ediyor. Pandemiyle beraber cep telefonu kullanımı penetrasyonunun ciddi oranda arttığını söyleyen Sivrioğlu, Türkiye’de toplam nüfustan daha fazla akıllı cihaz olduğunu ve özellikle genç nüfusla beraber bu oranın iyiden iyiye yükseldiğine dikkat çekiyor. Sivrioğlu, bu yoğunlukta kullanılan bir ürünün başına gelebilecek arıza ve hasarlarda da artış olduğuna vurgu yapıyor ve devam ediyor: “Özellikle gelişen teknolojiyle birlikte ekranların büyümesi özellikle ekran kırılması hasarlarını artırdı. Bundan 15 sene önce dokunmatik ekranlı telefonumuz yoktu. Şimdi bütün telefonlar sadece bir ekrandan oluşuyor. Yeni teknolojilerle katlanabilir telefonlar da üretiliyor. Bu noktada ekran hasarı en büyük riskimiz. Her 3 kişiden 1’i hayatında en az bir kez telefonunu kırmış durumda. Bu oran da gittikçe artıyor. Bu sonuca bakınca insanların bu riski ortadan kaldırması gerekiyor.” Ürünlerin en kritik noktasının satış sonrası asistans hizmetleri olduğunu belirten Sivrioğlu, “Bu ürünler bir sigorta ürünü olmakla beraber arka tarafta yoğun bir hasar operasyonu ile yoğun bir asistans hizmeti ihtiyacı olan ürünler. İnsanlar sık kullandıkları cihazların herhangi bir hasar sonrasında acilen onarılmasını istiyorlar. Bu yüzden bu asistans kısmına çok önem veriyoruz” diye konuşuyor.

Boğaziçi Sigorta Reasürans Brokerliği A.Ş. Yönetici Direktörü Murat Güven

Boğaziçi Sigorta Reasürans Brokerliği A.Ş. Yönetici Direktörü Murat Güven: İkinci el telefonlara da teminat veriyoruz

Cep telefonu sigortasında dar ve geniş kapsamlı iki tür poliçeleri olduğunu söyleyen Boğaziçi Sigorta Reasürans Brokerliği A.Ş. Yönetici Direktörü Murat Güven, “Dar kapsamlı poliçemizde yılda iki defa ekran kırılmalarını karşılıyoruz. İstatistiklere ve elimizdeki bilgilere göre daha çok ekran kırılmaları gerçekleşiyor. Geniş kapsamlı üründe ekran kırılması ile birlikte yüksek voltaj, hatalı aksesuar kullanımı, pert dediğimiz yani teknik terimle tam ziya dediğimiz cihazın tamamen kullanılmaz hale gelmesi ve hırsızlık gibi teminatlar bulunuyor” diyor. Güven, kullanıcı hatalarına da dikkat çekiyor ve ekliyor: “Örneğin bazen iş yerinde çok yoğun ve dalgın olabiliriz. X bir telefonu kendi cep telefonunuzun şarj soketine zorlamayla hasar meydana gelebiliyor. Bu durum poliçe teminat kapsamında. Telefonun kazara yere düşmesi, üstüne su dökülmesi, farklı bir aksesuarla zorlanması sonucu oluşan hasarları poliçe teminatı kapsamında karşılıyoruz.”

Sami Saykal :Kırılan ekranımın onarımı orijinal parça ile yapıldı

“Kendi araç ve ev sigortamı yaptırdığım bir acentem var. Acentemle görüşürken telefon konusu açılınca daha önce telefonumu nasıl kırdığımı anlattım. Acentem bu tarz durumlar için cep telefonu sigortası olduğunu, teminatlarını ve kapsamını paylaştı benimle. Düşününce de bana mantıklı geldi ve yaptırmak istedim. Telefonumun ekranını kırdım. Eyvah diye düşünürken sigortam aklıma geldi. Hemen bu sigortayı kullandım ve sonucundan çok memnun kaldım. Telefonum yetkili servise gitti ve ekran onarımı orijinal parça ile yapıldı. Şimdi telefonumu ilk günkü gibi kullanmaya devam ediyorum.”

Burcu Yılmaz: İyi ki sigorta yaptırmışım!

“Tatildeyken havuz başında telefonumu kırdım. O süre zarfında sigorta şirketine ulaştım ve ne yapmam gerektiğini söylediler. Hızlı bir şekilde aksiyon aldık. Ücretsiz bir şekilde kargo yaptım ve istediğim adrese cihazımı geri gönderdiler. Sonuç olarak iyi ki sigorta yaptırmışım diyorum. Fiyatları araştırmıştım, öncelikle taksitlendirme olması en önemli artısıydı benim için. Bana birkaç paket verilmişti. Paketlere göre ihtiyacınız ne ise ona göre yönlendiriyorlar. Aldığım ürüne ek taksit olması çok uygundu ve ödemesi de bütçemi zorlamadı. Arkadaşım ve kardeşim de başıma gelen bu telefon hasarından sonra cep telefonu sigortası yaptırdılar.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER