23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

“Cardata, sigorta şirketlerine rekabet avantajı sağlıyor”

Sigorta sektörüne marka model model tipi datası, teknik data, ekipman datası, sıfır kilometre araç fiyatları, ikinci el marka model model tipi ve “ikinci el rayiç bedel datası setleri ile destek veren Cardata’nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Datanın doğru, güvenilir ve kurumsal platformlardan elde edilmesi şart. Bu kapsamda sunduğumuz hizmetlerle sigorta sektörüne katma değer sağlıyoruz” dedi.

Otomotiv dünyasına data analizi hizmeti veren Cardata, sigorta sektörüne de katma değer sağlıyor. Sigorta sektöründeki 20’ye yakın şirketin hizmet sağlayıcısı olan Cardata; hazırladığı data setleri ile sektöre yardımcı oluyor. Türkiye’de altı farklı data setini söz konusu şirketlerle paylaşabilecek yetkinlikteki tek firma olduklarını anlatan Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Sigorta şirketleri bu data setlerini fiyatlandırma, tarifelendirme ve analiz çalışmalarında kullanıyor. Datanın doğru, güvenilir ve kurumsal platformlardan elde edilmesi şart. Bu kapsamda sunduğumuz hizmetlerle sigorta sektörüne katma değer sağlıyoruz ve şirketlere rekabet avantajı sunuyoruz” dedi. Yalçın, hizmet verdikleri şirket sayısını yıl sonuna kadar 30’a çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Yoğun emek isteyen bir süreç

Yalçın, sigorta sektörü için “marka model model tipi yapı ağacı datası (katalog bilgisi)”, “teknik data”, “donanım yani ekipman datası”, “sıfır kilometre araç fiyatları”, “ikinci el marka model model tipi yapı ağacı datası” ve “ikinci el rayiç bedel değerleri datası” olmak üzere altı farklı veri seti hazırladıklarını anlattı.

“Sigorta şirketleri sunduğumuz data setlerini alıp; fiyatlandırma ve tarifelendirme çalışmalarında önemli bir belirleyici faktör olarak kullanıyor” diyen Yalçın, şöyle devam etti: “İkinci el rayiç bedel konusundaki fiyat dataları ise sahadan,yani otomobil satıcılarından elde edilmesi gereken veriler. Kesinlikle internetten data alınmamalı, çünkü internet bir dilek kutusu.Bu kapsamda ekibimiz sahadan otomobil satıcılarında gerçekleşen ikinci el araç rayiç değerleri topluyor. Daha sonra da bu toplanan dataları anlamlı hale getirerek uygulama veya aplikasyon olarak sigorta şirketlerine sunuyoruz. Bu yoğun emek isteyen bir süreç.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER