22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Biz söylüyorduk, bir de rapor söylesin istedik”

Geçtiğimiz hafta içerisinde aylardır üzerinde çalışılan “Sigorta Acentelerinin 2023 Vizyonu Belirleme Raporu” gerçekleştirilen bir toplantı ile tanıtıldı.  TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun katılımıyla düzenlenen toplantının acenteler için büyük moral olduğunu söyleyebiliriz.

Kendilerine sahip çıkıldığını görmek acenteleri mutlu etti. Ayrıca bu rapor ile acentelerin dünyadaki konumlarını ülkemizdekilerle kıyaslamak da mümkün oldu.

can-kantar-boostTürkiye sigorta pazarının yüzde 80’i yabancıların kontrolündeyken bunların şirket yöneticileri tarafından bilinmediğini düşünmek sanırım biraz saflık olur. Ama raporun tüm sigorta endüstrisine bir başucu kitabı olduğu da bir gerçek.

Benim bu konudaki görüşüm, her iki tarafın aslında çok iyi bildiği doğruları farklı koşulların oluşması ve geçmişten günümüze gelen alışkanlıkların kolay kolay değiştirilememesi nedeniyle yanlış yaptığı şeklinde. Sektör içerisinde tarafların birbirlerine olan güven probleminin gerçek sorun olduğu inancındayım. Bir de Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu’nun dediği gibi ‘tarafların birinin mutsuz olduğu ortamda diğer tarafın mutlu olması mümkün değil’. Bu sözün gerçekten çok anlamlı ve iki tarafa da mesaj verdiğini düşünüyorum.

Acentelerin birleşmeleri zor

Toplantıda acente birleşmelerine de atıfta bulunuldu. Fakat bu gerçekten çok zor bir durum. Hele hele bir araya gelen 4-5 acenteye KOSGEB’in de para verme ihtimali zor geliyor bana. Bu sadece benim fikrim değil, sektördeki genel görüş bu yönde. Söz konusu durumun gerçekleşmesi için önce acentelerin KOBİ statüsünde değerlendirmeleri gerekiyor. Bunun acilen çözümlenmesi gerekiyor ki sadece birleşmek için değil, işlerini geliştirebilmeleri için KOBİ’lere sunulan kredi olanaklarından faydalanılsın. Çünkü sigorta acentelerinin çağın gerekleri yani dijitalleşme konusunda bir şeyler yapmaları gerekiyor. Bunun için de para lazım.

Sonuç olarak önce bu araştırmayı finanse ettiği için TOBB’a teşekkür etmek gerekir. Bir sektör ilgilisi toplantı sonrası beni arayarak “Araştırma raporuna acentelerin tüm istekleri teker teker yazdırılmış gibi” diyerek espri yaptı. Araştırmayı yapan şirket dünyanın en prestijli ve en güvenilir ismidir.

Şimdi ne değişecek?

Bir şeylerin değişmesini hemen beklemek doğru değil. Şirket ve acenteler rapordaki konuları geçmişte çok müzakere etti. Şimdi bunu bir araştırma ile ortaya koydular. Bunların ne kadarı ülkemizde uygulanabilir göreceğiz.

Çünkü sektör bir karsızlık problemi ile uğraşıyor. Benim tahminim sektör düze çıkmadan bir gelişme olmaz. Mapfre Genel Sigorta CEO’su KKTC’deki acente toplantısında, “Sektör şirketleri 4 milyar dolar zarar etmişken acentelerin özellikle komisyonlarının yükseltilmesi konusunu sürekli gündemde tutmalarını anlamıyorum. Şirketler bu zararı sıfırlasınlar, acentelere o zaman değil yüzde 15, yüzde 20-30 komisyon verelim” dedi.

Acentelerin de şirketlerin de sorunlarını araya bir üçüncü tarafı araya sokmadan çözmeleri tercih edilen yöntem olmalı diye düşünüyorum.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER