21 Kasım 2024, Perşembe
spot_img

Can Kantar: “Sigortacıların kulağı sigortalılarda!”

Asrın deprem felaketi, pandemi ve ardından iklim değişikliğine bağlı olarak yaşanan felaketlerle dolu yılları alnının akıyla geride bırakan sigorta sektörü, bu felaketler sonrası kendi içlerinde yeni organizasyon yapıları kurarak, ürünlerinde değişiklikler yaparak farklılaşmayı hedeflediler. Bu arada ülkemizdeki ekonomik gelişmeler ve reasürans piyasalarındaki fiyat artışları da bu döneme denk geldi. Şimdi sektör yeniden yapılanma sürecini geride bırakarak geleceğe çok daha umutla bakıyor.

Evet fiyatlar bir miktar attı. Kabul ediyorum poliçe fiyatları çok yükseldi. Neyin fiyatı artmadı ki bu dönemde? Araçların değeri 2-3 kart artınca doğal olarak kasko fiyatları da arttı. Bu dönemde sigortalılıktan vazgeçenler de oldu mu? Elbet oldu. Fakat onlar şimdi sisteme geri dönmeye başladılar. Çünkü ekonomide çalkantı yaşanan dönemlerde sigortasızlık çok daha büyük risk. Belki fiyat artışları ekonominin stabil hale gelmesi sonucu yavaşlamışa benziyor. Fakat gelirlerdeki artış gerçekleşmediği için en azından orta ve dar gelirli vatandaşlarımızın alım gücü hala zayıf. Yani kaybedeceği bir değerini tekrar yerine koyması bu şartlarda imkansız… Bu nedenle ne yapıp edip sigortasını tekrar yaptırmaya başladı.

Sigortalılara anlaşılır bir dille yaklaşıyorlar

Sigortacılar ne yapıyor derseniz. Özellikle enflasyon oranının altında artış yaparak sigortalı sayısını artırmaya çalışıyorlar. Ve bu arada da sadeleşip tüm vatandaşlarımızın anlayacağı basit dile dönmeye çalışıyorlar. Bu arada en büyük dağıtım kanalı olan acenteler de artık potansiyel sigorta yaptıracaklara ve halen poliçesini devam ettiren sigortalılarına daha anlaşılır bir dille yaklaşmaya çalışıyorlar.

Bu arada şirketlerin müşteri memnuniyetine yaklaşımları da değişti. Her kanaldan şikâyet bildirimi almaya çalışıyorlar. Suistimal görmedikleri her hasarı da hemen ödemeye çalışıyorlar. Artık eskisi gibi şikâyet sitesine yazıp ya da şirket sitesine veya sektörün en üst kurumu SEDDK’ya yazmaya gerek duyulmuyor. Geçenlerde gördüm. Şikâyetini sosyal medyanın bir kanalından düzgün bir şekilde yazan sigortalıya 5 dk içerisinde ulaşılıp sorununun çözüldüğünü ve sigortalının teşekkür ettiğine tanık oldum.

Sigorta sektörü güveni en üst düzeye taşımak istiyorsa kulağı sigortalılarında olmalı!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER