Geçtiğimiz hafta içerisinde MHP Ordu Milletvekili Naci Şanlıtürk, TBMM’de sigorta sektörünün sorunlarını dile getiren bir konuşma yaptı. Sigorta sektörünün sıkıntıları var. Ve bu sıkıntılar son günlerde tüketicilere kadar uzandı. Sigorta sektörü iş dünyasına trilyon dolarlarla ifade edilen teminatlar veriyor. Sektör her gün 100 milyonlarca lira hasar ödüyor. Daha iyisini yapabilir mi? Daha uygun şartlarda poliçe satabilir mi? Hasarlar hemen bir günde ödenir mi? Bu soruların hepsine evet demek mümkün. Ama sigorta sektörü dışında, tüketicinin yanındaymış gibi yaparak nemalanan bir kesim de türedi. Sistem bu nemalanan kesimin önüne geçme konusunda ise çok zorlanıyor.
Tüketici memnun değil, sigorta şirketleri memnun değil. Peki kim memnun? İşte bu aracılar memnun. Geçtiğimiz günlerde İçişleri Bakanlığı bir genelge yayınlayarak buradan nemalanan aracılar ile kişisel bilgilerin paylaşmasına önlem alacağını açıklamıştı. Nitekim geçen günlerde bir aracı yakalandı ve ciddi bir para cezası verildi. Önümüzdeki günlerde bu haberlerin çoğalacağını göreceğiz.
Sigortacılık Kanunu’nun diğer kanunlarla çelişen birçok bölümleri var. Bunlar hep yargıya taşınıyor. İşler arap saçına dönmüş durumda. SEDDK bunlara tek tek çözüm üretmeye çalışıyor ama hangi biriyle uğraşsın. Sektördeki bu belirsiz ortam yabancı sermayeyi de ülkemizden kaçırdı. Son olarak Generali Sigorta çoğunluk hisselerini Kiler Holding’e devredip pazardan çıktı. Sayın Şanlıtürk’ün de belirttiği gibi bir “çatı kanun” hazırlanarak önce siyasi partileri ikna edip sonra da Yargı organlarına bu izah edilebilmeli. Bunun taslağını bildiğim kadarıyla Türkiye Sigorta Birliği hazırlıyor. Tabii ki bu taslak kamu menfaatini koruma önceliğiyle SEDDK’ın onayına sunulacak ve sonrası malum. Daha çok işimiz var. Sistemin tıkır tıkır işlediği günlerin özlemi ile bekliyoruz.