Özellikle oto alım-satımlarında anlık saatlik trafik poliçesi ihtiyaçları acenteler tarafından karşılanıyor. Mevzuat gereği yapılması gerekli olan Trafik poliçeleri ile ilgili acente dostlarımın şikayetleri var. Çünkü bir acente düşünün ki müşterisi için en iyi fiyatı bulabilmek için ciddi bir zaman ve emek harcıyor. Sigortalı veya aracı kişi işi bitince “abi bizim poliçeyi iptal eder misin?” diyor. O da bir zaman ve emek tabii ki. Bu işlem için Hazine 10 TL bir kesinti yapmalarına izin veriyor acentelerin. Dolmuş minibüs indi-bindi, taksi açılış tarifesi kısa mesafe aşağı yukarı 10 TL. Yani taksiye bindin 100 metre sonra indin 10 TL. Ama acente 10 TL için en az 1-2 saat uğraşıyor gerektiğinde. Tabii ki bu adil bir şey değil.
KONU ÇALIŞTAY’DA GÜNDEME GELDİ
Sigorta acentesi, emek harcayarak yaptığı poliçe karşılığında bir komisyon elde ediyor. Ama iptal etmek için harcadığı emek için 10 TL veriliyor kendisine. Bu konu geçtiğimiz günlerde TÜSAF’ın düzenlediği Çalıştay’da Hazine Müsteşarı Ahmet Genç’e iletildi. Ahmet Genç ise “Evet haklısınız biz poliçe iptalinde acente için yapılacak kesintiyi 10 TL olarak belirlemiştik. Üzerinden 4-5 yıl geçti bu kesinti ücretinin de en azından enflasyon oranında artırılması gerekirdi. İyi oldu hatırlattığınız. Ankara’ya döndüğümde konu ile hemen ilgileneceğim” dedi. O sırada poliçe bedeli üzerinden bir bedel ya da 50 TL’ye kadar bir kesinti talebi Sayın Müsteşarımıza iletildi. Bu konunun takipçisi TÜSAF zaten olacaktır. Ben de bankadan kredi aldığınızda erken geri ödeme yapıldığında nasıl bir işlem ücreti alınıyorsa burada da poliçe iptalinde acenteye emeğinin karşılığı bir ücret tespit edilip verilmesinin doğru olduğunu düşünüyorum.
TÜKETİCİDEN PARA KESİLECEK, İMZA KAMPANYASI TÜKETİCİYE YAPILIYOR !
Bu kesinti kimden yapılacak tüketiciden, sigortalıdan yani. Bunu bir kenara koyalım. Çalıştay öncesi bunu sosyal medyada gördüm. Hatta bana laf atıldığını da gördüm “Hani acente dostu gazeteciler, her konuda ahkam kesiyorsunuz. Şimdi neredesiniz neden imza kampanyamıza destek vermiyorsunuz.?” dediler. Lafın bana geldiğini biliyorum tabii…Şimdi bu yazıları yazan acente dostlarıma iki çift lafım olacak. Şimdi sizin bir sorununuz var değil mi? Bir hafta sonra Çalıştay var. Acenteleri Çalıştay’a katılmaya sorunları ve çözüm önerilerini sunmaya davet ederken, bu konsantrasyonu bozmak niye? Nitekim öyle de oldu. Çalıştay’da konuşuldu en üst yetkiliye sunuldu daha ne olacak! Bu arada “sigorta acenteden alınmalı” diye imza kampanyası yapabilirsin buna tüketiciler sigortalılar bile destek verebilir. Ama sigortalılardan poliçe iptalinde alınacak işlem ücretinin artırılmasına kamuoyundan nasıl bir destek bekleniyordu ki? Merak ettim. Vatandaş cebinden çıkacak bir para için bu imza kampanyasına neden katılsın. Hadi tüketici hedeflenmedi diyebilirsiniz bu imza kampanyası için. Acenteler arasında imza kampanyası ise konu, o zaman çok daha saçma. Çünkü burada toplanılacak imzalar randevu alınacak, gidip Hazine yetkililerini sunulacak. İyi de o hafta sonu tüm bu aradaki işlemleri aradan çıkarıp Hazine’nin en üst yetkilisine bu sunulacakken neden bu enerji kaybı. Acentelerin bir kısmı ne yazık ki, sosyal medya da ona buna laf yetiştirip, imza kampanyaları gibi şeylerle enerji kaybı yaşıyorlar.
SOSYAL MEDYA MUTLAKA KULLANILMALI
Biz sosyal medyayı kullanarak dijitalleşin dediğimizde arkadaşlar sanırım bizi yanlış anlıyorlar. Böyle çok arkadaş var sosyal medyada. İşleri güçleri yok ya da tuzları kuru arkada elemanlar var para kazanılıyor ki bu işlere koşuşturuyorlar. Eleştirim sadece bu imza kampanyası ile sınırlıdır. Tabii ki hak aramak için başka konularda sosyal medya mutlaka kullanılmalıdır.
yapılan 10 tl lik kesinti yıllardır acentelere ödenmiyor. bu paralar nerede kimin cebine gidiyor. bir acente olarak bunu ısrarla soruyorum. bizim hakkımız olan parayı şirketler neden ödemiyor bizlere.
Merhaba
Kesinlikle bu konu biz acenteler için gerçekten çok can sıkıcı bir durum bir para kazandığımızı düşünüyoruz birde bakıyoruz aynı gün veya 1 ay 2 ay sonra iptale geliyorlar, harcadığımız emeğimize mi yanalım, kazandığımızı sandığımız ve ihtiyaçlarımız için harcadığımız komisyonu geri vereceğimize mi ? Her halükarda bizim için gerçekten can sıkıcı ve moral bozucu bir durum. ( Tam bu konuda yazı yazarken 2 tane iptal poliçesi geldi bile ) şahsen benim düşüncem de iptallerde kesinlikle komisyon iadesi yapılmaması, bu konuda bir düzenleme yapılıp yılbaşından itibaren yürürlüğe konulması sıkıntılarımızı hafifletmekte bir nebze olsun katkı sağlayacağını düşünüyorum. Herkese iyi çalışmalar az iptal li günler diliyorum. Hoşça kalın.
imza kampanyası tamda doğru buldugum bir konu
imza topayanlara laf edeceginize destek verip iptallerde komusyon iadesine dur demelisiniz
Malesef acentenin yarina hiçbir açıklama
Sigorta şirketinin cebini dolduracak açıklama ve girişim var yaziniz da
Yazık diyorum
Bir acenteleri nenfaatlerini düşünmeyen biri olarak görüyorum sizi derhal istifa etmeniz gereken bir durum.
Süleyman bey, ilginiz için teşekkür ederim. Vakit ayırıp yorum da yazmışsınız. Ben sizin yorumunuza saygı duyarak yayınlıyoruum. Siz de benim yorumuma saygı duyun lütfen. Bu arada beni istifaya davet etmişsiniz. Edeyim de… nereden ? Ben Can Kantar yazıyı yazan benim, SAİK Başkanı veya dernek başkanı falan zannetmediniz değil mi? Ben gazeteciyim yayın kuruluşunun sahibiyim aynı zamanda:::)))