19 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

Can Kantar: “Nisan’da önümüzü daha rahat göreceğiz!”

Sigorta sektöründe şirketlerin en büyük sıkıntısı projeksiyon yapamamak, öngörememek. Öngörü yoksa, fiyatlamalar da sıkıntılı olabiliyor. Sigorta Ekranı‘na konuk olan şirket yöneticileri, son aylarda ekonomik konjonktürdeki gelişmelerin stabil olması, sigorta şirketlerinin de hesaplamalarında ellerini rahatladığını belirtiyorlardı. Üstüne üstlük faizlerin artmış olmasının, mali gelirlere pozitif bir yansıması olacak elbet. Diğer taraftan dövizdeki kontrollü artış hepimizin öngördüğü bir şeydi. Ama tüm bunların ötesinde seçim sonrası ekonomik gelişmeleri tahmin ederken, “Sigorta şirketlerinin yürekleri ağızlarında” diyebiliriz. O kadar çok söylenti var ki…Vergi artışları, dövizde hızlı bir artış korkusu vb. olası bu gelişmeler, iş dünyasını etkileyebileceği gibi, tüketicilerin de alım gücünün azalmasına paralel “tüketicinin sigortadan vazgeçmesi” gibi bir korkuyu da beraberinde yaşıyor sektör.

BES sağlam adımlarla gidiyor

Yaz aylarında özellikle tatil ihtiyacı için yollara düşecek vatandaşlar ve artan kaza risklerini de buna eklemek gerekiyor. Öngörülerin bu kısmı sanırım sigorta şirketlerince görülmüş ve primlere yansıtılmıştır. Diğer taraftan sektörün trafik sigortası özelinde en büyük kabusu “asgari ücret artışı” ise beklentilerde olmadığı için henüz endişe listelerinde yer almıyor. Bu arada BES doludizgin gidiyor, tüm olumsuz ekonomik koşullara rağmen birikimlerin vazgeçilemeyecek büyüklüğe eriştiği için sistemden çıkışlar çok az. Fakat ekonomik sıkıntılar nedeniyle sistemden çıkmayı düşünenlere nefes aldıracak “BES’de kısmi çekiş hakkının 1 Temmuz’a ertelenmesi BES katılımcıları nezdinde kuşkulara yol açtığı da bir gerçek. Ama bu arada BES’deki bu birikimlerin tam da bugünler için olduğuna da yöneticilerimiz vurgu yapıyor.

Sigortadan vazgeçilmeyecek dönemdeyiz

Sigorta yaptırmaktan vazgeçilemeyeceğini, son yıllarda yaşanan felaketler sanırım biz tüketicilerin kafasına kazıdı. Benim çevremde ekonomik zorluklarla boğuşup ama yine de kaskosunu yaptırmak için çaba sarf eden çok kişiye tanık oldum. Eskisi kadar kolay vazgeçilemeyecek bir durum söz konusu. Kasko, Trafik, Sağlık, Konut ve özellikle DASK bireyler için vazgeçilmez bir sigorta ürünü oldular. Ne yapıp edip sürdürmek istiyor herkes sigortalarını. Bu önemli… Fakat diğer taraftan bu tip ekonomik koşullarda artan suiistimallerden de söz etmeden olmaz. Bu zamanlarda ne yazık ki, sigortadan kazanç sağlamayı düşünenler de fazlalaşacaktır. İşte burada sigorta şirketlerine büyük görev düşüyor. Burada bu ince çizgiye dikkat etmeliler. Duyuyorum, son günlerde bazı şirketler için, gelene ret, gidene ret… Bu zor günlerde sigortalısının yanında olmadığında sigorta şirketlerine güvenin azalacağı da gerçek. Bu durum, bizim tek derdimiz olan sigortalılık oranındaki artış hayalimizin sonu demek. Ne olursa olsun hiçbir yerde hata yapmamamız gereken bir dönemdeyiz. Geçmişte pandemi, deprem, sel felaketlerinde tüketicinin yanında olarak çok önemli bir sınav veren şirketlerimiz, okyanusu bile geçmişken derede boğulmasınlar.

Olumsuz düşünmüyoruz

2023 yılı verileri açıklandı. Bir iki şirket dışında kâr yazmayanı yok. Ama az, ama çok. Trafikte fiyatların düzenli artışı, otoritenin şirketlerin elini rahatlatacak finansal düzenlemeleri ve en önemlisi kaskodaki karlılık ile bilançoların bir hayli memnun edici seviyede olduğu görüldü. Şimdi herkes mutlu, şirket genel müdürleri bu sene de yerlerini koruyacaklar elbet. İnşallah seçim sonrası beklenen olumsuz tablolar oluşmaz ve bu yılı da böyle bitiririz.

Tam da şirketlerin eli rahatlamışken, trafikte kademeli olarak serbest tarifeye geçilerek arz sorununın tamamen ortadan kalkması bekleniyor. Hemen sonrasında ki ‘biz biraz para kazanınca fiyatta rekabeti severiz’, bu da kasko da fiyatların biraz gerilemesine sebep olur ki bunu herkes bekliyor. Allah korusun, büyük felaketler yaşamayız da reasürans şirketleri karşısında da elimiz güçlenir.

Cenk Bey’e teşekkür ederiz

Bu sayımızda kapağımızda Cenk Ecevit var. Kendisine teşekkür ederiz. Sigorta ve Reasürans Brokerleri Derneği’ne (SBD) yeni Başkan seçilir seçilmez ilk röportajını bizlere verdi. Kendisine görevinde başarılar diliyorum. İyi ve güçlü bir de Yönetim Kurulu oluştu. Umarım sektörün, acentelerden sonra en önemli dağıtım kanalı olan brokerlerin daha çok gelişmesine ve sektöre katkısını artıracak icraatlarda bulunur.

Sigorta Ekranı ve Gazete Sigorta’nın rekorlarına yetişmek zor

Bu arada hep yazımın sonuna denk geliyor ama, sigorta sektör medyasının en çok takip edilen, en etkili yayın kuruluşu olan Sigortamedya da rekorlarına rekor katarak büyümeye devam ediyor. Amiral gemimiz Hayatımız Sigortalı ve Şemsiye Dergisi’nin yanı sıra Sigorta Ekranı ve Gazete Sigorta sektördeki hızlı iletişim mecraları oldular. Sigorta Ekranı’nın abone sayısı 9 bini geçerken, Günlük gazetemiz Gazete Sigorta’da 5’inci yılında 1100 sayı yayınlanarak sektörün en çok nüshası yayınlanan mecrası oldu. Bizi izlemeye devam edin…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER