Türk sigorta sektörü deneyimleri ile Azerbaycan’ın gelişimine liderlik edecek. SigortaMedya da bu deneyimin aktarılmasında köprü olacak.
SigortaMedya, Azerbaycan’a açılıyor. SigortaMedya, bünyesinde bulunan aylık dergiler ‘Hayatımız Sigortalı’, ‘Şemsiye’; Türkiye’nin ilk günlük sigorta gazetesi ‘GazeteSigorta’ ve sektörün sesi olan yayınlara yer veren ‘Sigorta Ekranı’ ile Azerbaycan pazarına giriyor. Hedef, ülkedeki sigorta bilincinin gelişimine katkıda bulunmak. Sigorta sektörünün henüz emekleme döneminde olduğu Azerbaycan, bu konuda önemli atılımların eşiğinde. Türk sigorta sektörü deneyimleri ile Azerbaycan’ın gelişimine liderlik edecek. SigortaMedya da bu deneyimin aktarılmasında köprü olacak. “Azerbaycan bizi çok heyecanlandıran bir proje” diyen SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar; “Azerbaycan’da sigorta sektörünün henüz Merkez Bankası’nca temsil ediliyor olmasına rağmen gelecek de aynı Türkiye’de olduğu gibi bir gelişim gösterecektir. SigortaMedya ailesi olarak biz de Azerbaycan sigorta sektörünün gelişmesine katkı sağlamak için harekete geçtik” açıklamasını yapıyor.
İlk olarak YouTube kanalı açıldı
Azerbaycan’daki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirten Kantar, şöyle devam etti: “Sigorta duayeni Alaattin Büyükkaya; YouTube kanalımızda program konuğumuz oldu. Programda Azerbaycan sigortacılığı ile ilgili kendisinden yardım istendiğini söyledi. Azerbaycan tarafında sigortacılığın gelişmesi anlamında bir çabanın olduğunun farkındaydık. Öte yandan TÜGAV Başkanı Abdülcelil Alkış ve arkadaşlarının, Zoom üzerinden acentelerin gelişimine ilişkin düzenledikleri eğitimlere; Azerbaycan’dan da yoğun katılım oluyordu. Abdülcelil Alkış, SigortaMedya olarak bizim de Azerbaycan’da olmamız gerektiğini söyledi. Bu konuda da girişimler yapmamız konusunda da yardımcı oldu ve harekete geçtik. İlk olarak da YouTube kanalımızı açtık.”
Önümüzdeki günlerde SigortaMedya Azerbaycan’ın devreye gireceğini vurgulayan Kantar; Hayatımız Sigortalı ve Şemsiye Dergisi’nin de dijital olarak bu sitede yer alacağını söyledi. Kantar, “Hayatımız Sigortalı dergisi sektöre yönelik yayın yapıyor. Şemsiye ise tüketiciye hitap ediyor. Hayatımız Sigortalı’ya ‘Sigortalı Azerbaycan’, Şemsiye’ye de ‘Yahşi ki Sigortalıyam’ ‘İyi ki sigortam var’ dedik. Günlük yayınladığımız Gazete Sigorta da yine aynı şekilde Azerbaycan’da olacak. Azerbaycanlı kardeşlerimiz bu yayınlarımızı Turkcell Dergilik üzerinden de okuyabilecek” dedi.
Özel içerikler hazırlanacak
Kantar, yayınlarda Azerbaycan’a özel içerikler de hazırlanacağına dikkat çekti. Kantar, “Azerbaycan YouTube kanalımızda Türkiye’de deneyimleri olan kişi ve kurumların yöneticilerini mutlaka konuk edeceğiz. Bilgi ve birikimimizi Azerbaycan’a aktaracak yöneticilerimizi sigorta Azerbaycan YouTube kanalımızda ağırlayacağız. Azerbaycan’da ki sigorta temsilcilerini de mutlaka konuk alacağız. SigortaMedya olarak kendi alanımızda bir ilke imza atıyoruz ve öncülük ediyoruz” dedi.
Türkiye, gelişim evrelerini hızlı geçmesine yardımcı olacak
Türkiye’deki sigorta sektörünün gelişiminde yaşadığı evrelerin Azerbaycan’da da yaşanacağını belirten Kantar, “Azerbaycan’ın bu evreleri hızlı geçmesi anlamında Türkiye örnek teşkil edecek. TARSİM ve Sigorta Bilgi Merkezi’nin bu anlamda girişimleri var. Türkiye Sigorta Birliği ile Azerbaycan arasında bir protokol de imzalandı. Sigorta bir gelişmişlik göstergesidir. Bir ülkede sigorta bilinci ne kadar fazlaysa o ülkede gelişmişlik o kadar fazladır. Türkiye’de sigortacılık alanında neler yapılmışsa aynısı Azerbaycan’da gerçekleştirilebilir. Azerbaycan bu konuda gelişime açık” diye konuştu.
Prensibimiz “Her yeni yıla bir yenilik”
SigortaMedya’nın her yeni yıla bir yenilik yaparak girmeyi prensip edindiğini ifade eden Can Kantar; “2020 yılının yeniliği Gazete Sigorta oldu. ‘Sigorta sektörünün günlük bir gazetesi neden olmasın?’ dedik. Bunun için bir hazırlık yaptık ve 2020 yılının başlarında Gazete Sigorta’yı yayınlamaya başladık. Gazetemiz, her iş günü dijital olarak yayınlanıyor. ‘Sigorta sektöründen her gün ne haber bulacaksınız da yayınlayacaksınız’ dendi. Bu eleştirilere ‘Sigorta sektörü çok dinamik bir sektör. Her gün mutlaka bir içerik buluruz. Olmazsa da biz kendimiz yaratırız’ yanıtını verdik. Çünkü biz bülten yayıncılığı yapmıyoruz. İçeriği biz kendimiz oluşturuyoruz. Hiçbir zorluk çekmeden gazeteyi günlük olarak çıkarmaya başladık. Çok tecrübeli ekip arkadaşlarımız var” açıklamasını yaptı.
Sigorta Ekranı, pandemide sektörün iletişim kanalı oldu
2020 yılında yapılan yeniliğin sadece günlük gazete olmadığını YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nı da devreye soktuklarını açıklayan Kantar, şöyle devam etti: “2020 yılının başında çok ciddi bir yatırım yaparak düğmeye bastık. Herkesin eve kapandığında dijital platformlar üzerinden iletişimin sağlandığı bir dönemde biz hazırdık. Sektörün tüm iletişimi neredeyse Sigorta Ekranı üzerinden yapıldı. Şirketler, acenteler ve eksperler birbirleri ile ilgili haberleri ve sektörde ne olup bittiğini bizim kanalımız üzerinden öğrendi. 2020 yılının sonunda ise Sigorta Ekranı’nda yayınlanan programlar araçlarda da dinlenebilmesi için podcast haline getirildi. Programları araçlarda dinlemek üzere Spotify üzerinden ‘Sigortanın Canı Can Kantar’ olarak yayınlamaya başladık. Tanıtımına yoğun bir ağırlık veremezsek de orada da ciddi bir dinleyici sayısı oluşmaya başladı. Kısa sürede ciddi bir dinleyiciye ulaştık.”
Quick Sigorta’nın yıl sonu toplantısını 5 binden fazla kişi izledi
Sigortamedya’nın tüm yayınlarının yakından takip edildiğini belirten Kantar, “Örneğin, sektörden bir yöneticimiz bir yerde çıkıyor ve söyleşi yapıyor. 150-200 kişi izliyor. Aynı yöneticinin bir bateri çalarken görüntüsünü biz yayınlıyoruz 2 bin kişi izliyor. Mesela Quick Sigorta’nın yıl sonu toplantısını 5 binden fazla kişi izledi. Oluşturduğumuz içeriklerle web sitemizde günlük 70 bin tıklanma oranına ulaştık. Sigortamedya.com.tr en yakın rakibine 2 bin sıra farkı atmış durumda. Sosyal medya hesaplarımız üzerinden anlık 50-60 bin tüketiciye ulaşma imkânımız var” dedi.