5 Aralık 2025, Cuma
spot_img

Can Kantar: “Ağzı ile kuş tutan sigorta şirketi ödülü!”

Her sene benzer bir yazı yazıyorum. Bu yılın yazısını da yazmanın tam zamanı. Çünkü sahibi olduğum “sigortamedya.com.tr” sitesine baktım. Son bir ay içerisinde şirketlerden gelen bültenlerin yüzde 70’i alınan ödül haberi. “Yok en iyi sıçrayan”, “en az elektrik kullanan” “en iyi uçan” “en hızlı koşan”! Tabii ki dalga geçiyorum ama gerçekten bu saçmalıkta ödüller ve plaketler veriliyor. Koca koca şirketler de bunları bir tanıtım unsuru olarak görüyor bizlere yayınlamamız için gönderiyorlar. Ciddi bir seçici kurulu olmadan, bir veriye dayanmadan belirlenen yarışmacılar ve sonunda ödül törenine küçük bir para katkısı yapan 1’inci oluyor :::))) Ödül isimlerine de İngilizce kelimeler katılıyor ki ciddi sanılsın.

Artık bu ödüllerin tüketici nezdinde bir karşılığı yok. Şirketlerin her yıl bu ödülleri alabilmek için bir bütçe oluşturmaya başladıklarını duyuyorum. Çok yazık. Mesela, “doğaya, çevreye en saygılı şirket” veya “en iyi dijitalleşen şirket” !!! Gerçekten anlamakta zorlanıyorum. Bunlar nasıl ölçümlenebiliyor. Ölçümlenme falan da yok, böyle bir ödül verileceğini duyuruyorlar, bir şirket çıkıyor “ben çevreye en duyarlı şirketim, yeşil enerji kullanıyorum” diyor. Ödül töreninin masrafları! konusunda da anlaşılınca ödül bu şirkete veriliyor. Bu iş, bir çevre tarafından gelir kapısı oldu artık.

Tüketici bunları ciddiye almıyor

Ciddi bir kurum herkesin kabul ettiği isimlerden bir akademik kurul oluştursa, gerçekten ölçülebilir başlıklarda bu ödülleri dağıtsa da bu iş bir ciddiyete kavuşsa. Bu ödül töreni de “sigorta sektörünün “En’ leri gibi bir başlıkta yapılabilse. Bu işin gerçekten cılkı çıktı, ayrılan bütçelere yazık. Bu bütçeler tüketiciye ulaşacak başka eylemlerde kullanılsa. Bundan 10-12 yıl önceydi, İngiltere’de finans haberleri yapan bir site Türkiye’nin en iyi sigorta ve BES şirketini seçiyordu. Nedense hep aynı grup, her iki kategoride de her yıl Türkiye’nin en iyi şirketlerini seçiyordu ::)) Ardından ödülü ilanlarla duyuruyorlardı. Şirketten bunu eleştirdiğim için çok tepki görmüştüm. Hala eleştiriyorum. Sektöre çağrımdır; ‘Bu saçmalıklara artık bir son verin, paranızı daha faydalı işlerde, yatırımlarınızda kullanın lütfen. Yaptığınızın tüketici tarafında bir karşılığı yooooook.’

1 Yorum

  1. Ben ödül verecek olsaydım tek kriter arardım. Türkçeyi okuyup anlayabiliyor mu? Bu varsa yeterli. Artık en büyük sorunumuz bu. Türkçe metni okuyup, anlayabilen, algılayabilen neredeyse yok denecek kadar az, isminin önünde koca koca unvanlar yazan kişilerle iş yapmaya çalışıyoruz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER