Sigorta şirketlerine verdikleri hizmeti artıran SolarGlass’ın Sigortalar Direktörü İlhan Öztürk, cam tamirinin önemine dikkat çekerek; “Camları değiştirmektense tamir yönüne gidilmesi ülke ekonomisine de katkı sağlayacak” diyor.
SİGORTAMEDYA
Evlerimizin önündeki ya da otoparklardaki araçlarımız pandemi döneminde artan fiyatlarla artık servet değerinde. Bazen trafikte kaza anında, bazen de sadece basit bir taş parçasının gelip çarpmasıyla milyonlarca lira değerindeki araçlarımızın camları hasar görebiliyor. Tüm Türkiye’de cam konusunda ihtisaslaşmış SolarGlass da mobil (yerinde) onarım hizmetiyle, camı zarar görmüş aracınızın camını bulunduğu yerde tamir ediyor. Yeni yapılanma içine giren şirket, son zamanlarda sigorta sektörüne yönelik hizmetleri ile de dikkat çekiyor. SolarGlass Sigorta Direktörü İlhan Öztürk, cam tamirinin önemine dikkat çekerek, “Camları değiştirmektense tamir yönüne gidilmesi ülke ekonomisine katkı sağlayacak” diyor.
Sigorta tarafına kayıyor
Öztürk’ün verdiği bilgilere göre SolarGlass, aslında 4 kardeşten oluşan bir aile şirketi. 2014 yılı itibarıyla üretime başlamış. Ailenin en küçük ferdi olan İlhan Öztürk de sigorta işleriyle ilgileniyor. Son zamanlarda sigorta sektöründe atılım yaparak birçok şirketle anlaşma imzaladıklarını belirten Öztürk, üretimlerini daha önce üzerinde fazla durmadıkları sigorta kısmına kaydırmaya çalıştıklarını söylüyor. Öztürk, sigorta şirketlerinin neden SolarGlass’ı tercih etmesi gerektiği konusunda şunları söylüyor: “38 yıldır sektörün içerisinde olduğumuz için birçok tecrübemiz var. Sigorta şirketleri hızlı servis, cam çeşitliliği ve kaliteli hizmet istiyor. En iyi lokasyonlarda, en iyi şekilde servisler kurmaya çalışıyoruz. Maliyet anlamında da sigorta şirketlerine birçok katkı sağlıyoruz.”
3-4 saatte işlem tamam
Sigorta şirketleri ile çalışmaya başladıktan sonra daha hızlı bir şekilde hizmet verebilmek için Türkiye’nin belli noktalarında kendi depolarını oluşturduklarını ifade eden Öztürk, “İhtiyaç duyulan camları, ufak ticari araçlarla istenilen noktaya 1 gün içerisinde ulaştırıyoruz” diyor. Türkiye genelinde 81 ilde hizmet verdiklerini belirten Öztürk, “Müşterilerimiz bizi çağrı merkezlerimiz üzerinden aradığında yerinde hizmet istiyorsa yerinde, serviste hizmet istiyorsa servislerimizde hizmet veriyoruz. Hasar ekibimiz çok fazlasıyla tecrübe sahibi. İstenilen adreste ‘mobil cam’ değişimi yapıyoruz. Bazı hasarları camı değiştirmeden gideriyoruz. Müşterilerimiz servise geldikten sonra ortalama üç-dört saat içinde işi halledilmiş oluyor” diye konuşuyor.
Acenteleri bilgilendireceğiz
Sigorta acenteleri ile de çalıştıklarını belirten Öztürk, şunları söylüyor: “Bir pandemi sürecinin içerisindeyiz. İnsanlar daha çok home-office çalışıyor. Önümüzdeki dönemde acentelere ithal cam, yerli cam ve tamir edilebilir cam konusunda bilgilendirmeler yapacağız. Bu anlamda acente toplantılarımız olacak. Cam değişiminin nasıl yapılması ve hangi firmada yapılması gerektiğini acentelerimize de anlatmamız gerekiyor. Sektörde çok değerli rakiplerimiz var. Bizler gibi üretici firmalar ne kadar çoğalırsa verdiğimiz hizmetin de o kadar iyileşeceğini düşünüyoruz. Çünkü bir yerde rekabet varsa başarı ve kalite de mutlaka vardır. Hedefimizi bu şekilde belirleyip projelerimizi hayata geçiriyoruz.”
Özellikler arttı
Öztürk’ten aldığımız bilgiye göre, SolarGlass aynı zamanda dünyaca ünlü ve 79 ülkede faaliyet gösteren Saint-Gobain firmasının da Türkiye distribütörü. Saint-Gobain ile işbirliğiyle sigorta şirketlerinin orijinal cam taleplerini de karşıladıklarını belirten Öztürk, “Camlarda özellikler artınca distribütörlüğünü yaptığımız firmanın camları ön plana çıkmaya başladı. Günümüzde cam kalınlığı normalde 4.96 iken distribütörlüğünü yaptığımız firma bunu 3.96’ya indirdi. Henüz bunu üretemiyoruz. Dolayısıyla bazı durumlarda yurtdışından cam kullanmak durumundayız. Bu hem müşteri sağlığı hem de sigorta şirketi-müşteri ilişkileri için önemli bir detay” diyor.
Sigorta şirketleri ile aralarındaki uyuma dikkat çeken Öztürk, şunları söylüyor: “Bizimle çalışmayan şirketlerden de bizi mutlaka denemelerini istiyoruz. Çünkü verdiğimiz hizmetlerin sigorta şirketlerinin faydasına olduğunu düşünüyoruz. Bir noktada kendimize güveniyoruz: Eğer biz bir cama yok diyorsak; o cam gerçekten Türkiye sınırları içerisinde yoktur. Böyle bir iddiamız var. Cam çeşitliliği ve stok anlamında Türkiye’nin en önde gelen firmasıyız. Bunu hem ithal hem yerli camlar için söylüyorum. Şirketlere, ‘Bizi bir deneyin, uygun bulmazsanız, bizimle çalışmayı bırakın’ diyoruz.” Pandemi döneminde işyerinde çok fazla sıkıntı yaşamamak için ellerinden gelen titizliği ve özeni gösterdiklerini belirten Öztürk, “Çalışanlarımıza sağlık açısından destek veriyoruz ve pandemiyi en az hasarla atlatarak süreci geride bırakmayı istiyoruz.”
Tamirde sorun olursa, sigorta şirketine ücret iadesi yapıyoruz
Cam tamirinin püf noktalarını anlatan Öztürk, şu bilgileri veriyor: “Cam tamirinde öncelikle çatlak oluşan yerin şeffaf bantla kapatılması gerekiyor. Maksimum 1 liralık madeni para büyüklüğünde ve 10 santim uzunluğunda bir cam çatlağı tamir edilebilir. Hasarın önceden olmaması gerekli. Yapılan tamir, yüzde 80 oranında garantili bir şekilde oluyor ve camın orijinaline yakın bir halde teslim ediliyor. Müşterimiz sigortalı ise yaptığımız tamir de bir sorun oluşursa, aldığımız ücreti sigorta şirketine geri iade ediyoruz.”
Videoyu izleyip rahatça cam değiştirmek mümkün
SolarGlass Sigortalar Direktörü İlhan Öztürk, 2021 yılında hayata geçirecekleri yeni uygulamayı da SigortaMedya’ya anlattı: “Araçlar artık çok üst segment araçlar oldu. Kısa bir süre sonra kendi bayilerimiz üzerinden devreye alacağımız videolu yeni uygulamamız var. Yapmış olduğumuz bu uygulama ile hangi araç olursa olsun linkimizi tıkladıklarında o videodan izleyip cam değişikliğini gerçekleştirebilirler. İşçiliğin bazı durumlarda, parçadan daha pahalı olduğunu düşünürsek bu videolar, işçilik ücretlerini düşürüyor. Sigorta şirketleri de kendi özel servislerine bu linkleri vererek servislerinin faydalanmasını sağlayabilecek.”