24 Kasım 2024, Pazar
spot_img

‘Bu dönemde sigortanın önemini yaşayarak anladık’

Sigorta Ekranı’na katılan Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Genel Sekreteri Timur Selçuk Turan; “Bu dönemde, sigortanın ne kadar önemli olduğunu yaşayarak anladık. Bu süreç, umarım sigorta bilincinin toplumumuzda yaygınlaşmasına ve yerleşmesine neden olur”  dedi.

YouTube kanalı Sigorta Ekranı’na katılan, Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Genel Sekreteri Timur Selçuk Turan; Koranavirüs’le birlikte yaşanan sürecin sigortanın önemini bir kez daha ortaya koyduğunu söyledi. Bu dönemde, sigortanın ne kadar önemli olduğunu yaşayarak anlaşıldığını vurgulayan Turan; “Bu süreç, umarım sigorta bilincinin toplumumuzda yaygınlaşmasına ve yerleşmesine neden olur” dedi.  Hiçbirimizin daha önce tecrübe etmediği zor bir süreçten geçildiğini vurgulayan Turan, bu zor süreçte fedakârca çalışan sağlık sektörünün tüm çalışanlarına kişisel olarak teşekkür ettiğini söyledi. Sigorta sektörü de özellikle sağlık branşında üzerine düşeni fazlasıyla yerine getirdiğini ifade eden Turan, Bu da bizleri sigortalı olarak mutlu ediyor” dedi. Turan şirket olarak da çalışanların evlerinde uzaktan bağlantı yollarıyla faaliyetlerini sürdürdüklerini ve evden çıkmamaya gayret ettiklerini kaydetti.

Niyetimiz kazan-kazan

TOSEF’le ile ilgili soruları da yanıtlayan Turan, şu bilgileri verdi: “Tüm Oto Servisleri Federasyonu bünyesinde 10 tane farklı dernek var. Her dernek, kendi yönetimine ve başkanına sahip. Çevresinde bulunduğu illerin tamamını kapsıyor. TOSEF organizasyon olarak 81 ile nüfus etmiş durumda. TOSEF, kendi işlerini daha iyiye kavuşturmak, geleceğe taşıma ve geliştirmekle ilgili amaçlar doğrusuna kurulmuş bir sivil toplum örgütü. TOSEF’te ilk olarak üyelerimizin tamamını gelirlerini arttırmak istiyoruz. Bunları yapabilmek için de iş paydaşlarımız olan sigorta şirketleri ile kazan-kazan amacıyla ortak projeler geliştiriyoruz.  İkinci ana amacımız; giderlerimizi düşürmek. Bunu da yapabilmek için tüm üyelerimizin malzeme satın alma konusunda güçlerini birleştirerek toplu satın almalarla maliyetlerini düşürmek istiyoruz. 3’üncü büyük amacımız da iş yapış şeklimizi değiştirmek. Aslında biz iş yapış şeklimizi dijital kanala aktararak bütün servislerimizle bir çalışma sürdürüyoruz.”

TOSEF kurulduğunda, “özel oto servisleri, sigorta şirketlerine karşı bir cephe alıyormuş” gibi bir algının  oluştuğunu belirten Turan, “Biz bu algıyı fark ettiğimizde tüm yönetim kurulu üyelerimizle sigorta şirketlerini ziyaret ettik. Hedef ve amaçlarımızı anlattık. Niyetimizin kazan-kazan olduğunu ifade ettik ve oluşan bu algıyı ortadan kaldırmış olduk” dedi.

Sigorta şirketleri, eksperler ve TOSEF üyesi özel servislerin temas ettiği noktanın, aracın ekspertizin yapılması olduğunu vurgulayan Turan, şunları söyledi: “Hasarlanmış bir araç bizim üyelerimizin birinin dükkana gittiği andan itibaren sigorta şirketine haber veriyor. Sigorta şirketi dosya açıyor; bir eksper atıyor. Bu eksper gelip hasarın tespitini orada bizlerle birlikte gerçekleştiriyor. Bizim dijitalleştirmeye çalıştığımız süreç de tam da bu nokta zaten. Bu süreç çok manuel yapılıyordu. Manuel yapılması da herkesi etkiliyor, Manuel iş yapış, düz beyaz kağıda bir kalem vasıtasıyla gerçekleşiyor. Eksper geliyor, bu kâğıt üzerinde yaptığımız ön ekspertizle  aracın başındayken yaptığı ekspertizin doğruluğunu kontrol edip, oradaki gerekli mutabakatı sağlıyor. Sonra bu kâğıt üzerinde geçmiş olan ekspertiz, eksper ofisine iletiliyor. Oradaki arkadaşlar onları sigorta şirketinin sistemlerine manuel giriyorlar ve bu süreç bu şekilde uzun bir zaman dilimi alıyor.”

Hedef, ön ekspertizi dijital yapmak

Ana hedeflerinin,  araç başında geliştirmiş oldukları sistemler vasıtasıyla ön ekspertizi dijital olarak yapmak olduğunu vurgulayan Turan, “Eksperimiz geldiğinde mobil cihazlar üzerinden mutabık kalalım. Bir tuşa basıp eksper ofisindeki programın içerisine entegre olalım. Bunun gerçekleştirebildiğimiz zaman aslında hem eksperlerin dosya kapama hızları artacak, dosya kapama maliyetleri düşecek, sigorta şirketlerinin rapora ulaşması süreci de hızlanacak. Dolayısıyla tüm süreç bundan etkilenecek. Bu faaliyetimizi de Covit-19’dan önce başlatmıştık. TOBB SEİK Başkanı Ahmet Nedim Erdem’e de bunu ilettik, olumlu karşıladı. Sigorta şirketlerini de olumlu karşıladı. Dolayısıyla bu süreç halihazırda yürüyor. Hedefimiz yıl sonuna kadar bu sistemi gerçekleştirmek ve oturtmak” değerlendirmesinde bulundu.

TOSEF üyelerin dijitalleşmeye bakışı ile ilgili soruları da yanıtlayan Turan, “Kullanıcı direnci diye bir gerçeklikle karşı karşıyayız. İnsanların iş yapış şekillerini değiştirmek bugünden yarına kolay gerçekleşmiyor. Elindeki zor süreci kolaylaştıracak bir yöntem verdiğinizde bile ona yaklaşım tarzı şüpheci olabiliyor” dedi. İnsanların büyük şehirlerde eve çekilmesi daha hızlı olduğu için büyükşehirlerdeki özel oto servislerinde iş oranının daha fazla düştüğünü ve araç giriş adetlerinde yüzde 80 oranında bir azalmanın söz konusu olduğunu belirten Turan’ın verdiği bilgilere göre, bazı TOSEF üyeleri dükkanlarını haftanın üç günü kapatıyor, bazı üyeler yarım gün çalışıyor; bazı illerde de üyeler tam hafta kapatarak süreci geçirmeye çalışıyor.

İlk cevap Neova Sigorta’dan

TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı’nın sigorta şirketlerine yönelik yapmış olduğu yüzde 15’lik indirimin kaldırılması yönündeki çağrıya ilk cevabın Neova Sigorta’dan geldiğini vurgulayan Turan, şunları söyledi: “Bu anlamda Neova Sigorta Genel Müdürü Sayın Özgür Koç’a, Genel Müdür Yardımcısı Sayın Mehmet Oruç’a, Hasar ve Lojistik Müdürü Mustafa Karaaslan’a ve tüm Neova ailesine teşekkür ediyoruz. Aslına bakarsanız bu çağrının ekonomik boyutundan ziyade manevi boyutu çok büyük. Umarız, diğer paydaşlarımız da diğer sigorta şirketleri de bu çağrımıza destek olur.”

Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Genel Sekreteri Timur Selçuk Turan’ın açıklamalarını izlemek için…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER