23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Bi’sigortacı internetteki müşteri ile acenteleri buluşturuyor

bisigortaci.com, internet vasıtasıyla sigorta yaptırmak isteyen kişiler ile sigorta acentelerini buluşturuyor. ‘Bi’Sigortacı’nın kurucu ortaklarından Metin Öngüç dijitalleşmenin acenteler ile beraber yapıldığı sürece olumlu geri dönüş alınacağını savunuyor.

“İnternet ve dijital kanallardan sigorta ürünlerinin satışı, sektörün en büyük dağıtım kanalı olan acenteleri tehdit ediyor mu?” sorusu, sektörle yakından ilgilenenlerin zihinlerini kurcalıyor. Sorunun aslında bugüne kadar tam olarak doyurucu bir yanıtı da bulunmuş değil. Soruya, ‘evet’ diye yanıt verenler olduğu gibi aksi görüşte olanlar da var. Ancak, son zamanlarda interneti ve dijital mecraları kullanarak sigorta satın almak isteyen potansiyel müşterilerle acenteleri buluşturan çok güzel oluşumlar söz konusu. Bunların başında da Bi’Sigortacı geliyor. ‘Sigorta, acentesiz olmaz’ sloganıyla yola çıkan ve 4’ü kurucu ortak, 8 kişilik bir ekibin çalıştığı bisigortaci.com, sigorta yaptırmak isteyen kişiler ile sigorta acentelerini buluşturan Türkiye’deki ilk dijital sigorta pazar yeri. Biz de Sigortamedya olarak ‘Bi’Sigortacı’nın kurucu ortaklarından Metin Öngüç ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Öngüç, sigorta alanında dijitalleşme acenteler ile beraber yapıldığı sürece olumlu geri dönüşler alınabilir.

Talep edilen sigortacı olmak istiyorduk

Öngüç’e öncelikle ‘Bi’Sigortacı projesi nereden çıktı?” sorusunu yönelttik. Acentede ekip yöneticiliği yaparken yaşadıkları en büyük problemin yeni müşteri bulmak olduğunu belirten Öngüç, projenin oluşumu ile ilgili şu bilgileri veriyor: “Daha sonra çağrı merkezleri ilgili olarak bir yasa çıktı. Bu yasadan sonra müşteri bulmakta problem yaşıyorduk. Artık müşteri peşinden koşan sigortacı değil, talep edilen sigortacı olmak istiyorduk. Aklımıza fikrimiz geldi; bir not defterine yazdım ve var olan işimden istifa ettim, 17 kasım 2015 tarihinde. Fikri, daha sonra Trabzon’da bulunan iki yakın arkadaşım olan Halil İbrahim Nuroğlu ve Yasin Yılmaz ile paylaştım. Daha sonra da süreç başladı.”

bisigortaci-ana-foto
Acentelerin üretimlerini artırıyoruz

Öngüç’ün verdiği bilgilere göre, bisigortaci.com; sigorta yaptırmak isteyen kişiler (internetteki müşteri) ile sigorta acentelerini buluşturuyor. Buna göre, kişiler talep ettiği sigorta ürünleri için bir form dolduruyor. Daha sonra, bu lokasyona göre sigorta acentelerine ulaştırılıyor. Bu yolla, sigorta acentelerinin de üretimleri artmış oluyor. Öngüç’e biraz da ‘Bi’Sigortacı’nın gelecek planlarını sorduk. Sigorta acentelerinin üretimlerini arttırmaya yönelik çalışmalar yaptıklarını, ‘Sigorta Acentesiz Olmaz’ sloganı acenteleri dijital ortama taşımak ve bu doğrultuda acentelerin işlerini kolaylaştırmak için geliştirme ye ağırlık vereceklerini ifade eden Öngüç, “Sigorta acentelerinden gelen geri bildirimler sayesinde kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz” diye konuşuyor.

Öngüç’e göre sigorta neden acentesiz olmaz?

• Sigorta acentesinin devrede kalması sigortalı açısında muhteşem bir güven sağlıyor.
• İnsanımız karşında muhattap bulabileceği, ona dokunabileceği birini istiyor.
• İnsanlar, dijitalde karşılarında bir muhatap arıyor, Call centerdan arandıklarında da kredi kartı gibi kişisel verilerini vermekte çekiniyor.
• Sigorta hasarları sonrasında birebir ilgilenebilecekleri bir muhattap bulmakta zorlanıyorlar.

“250 bin TL yatırım aldık”

bisigortaci-foto
Metin Öngüç, “Dünyada sigorta insurtech oldukça revaçta, Türkiye’de girişimcilik merkezlerinde sigorta acente odağındaki tek girişim hatta ilk yatırım alan sigorta girişimi olarak kayıtlara geçtik. Her yıl 11.000 girişimin başvurulduğu İTÜ Teknokentin düzenlediği yarışmada Bİ’Sigortacı olarak son 70’e kaldık. Toplamda 250.000 tl yatırım aldık. Bu yatırımın 50 bin TL’si İTÜ Teknokent tarafından, 200 bin TL’si Agito tarafından gerçekleşti. Bu yatırımlarla ekimizi büyüteceğiz.”

  1. 4 ay önce bisigortacıyı tanıma fırsatı bulduk. İlk önce ön yargımız vardı aslında sorduğumuz soruların hepsine tek tek cevap vermişlerdi. İnternet müşterisine çok güvenmiyorduk. Ancak oturduğumuz yerden müşterilere ulaştıktan sonra bizim için ne kadar değerli olduğunu anladık. Ayrıca çoğu müşteri ile yüz yüze görüştüğümüzü belirtmek isterim. Sigorta acenteleri için yapılmış nadide bir proje. Çok tebrik ediyorum ekibi. Başarılarınızın devamı dilerim.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER