Zurich Sigorta Grubu’nun İngiltere’de yaptığı araştırma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı. Araştırmaya katılanların yüzde 20’si sigorta şirketlerine doğru bilgi vermiyor ve bunların yüzde 82’si yanlış bilgilerin poliçelerini geçersiz kılacağını biliyor. 2000 kişinin katılımıyla yapılan araştırma, pek çoğumuzun neden yalan söylediğini veya gereken bilgiyi vermediğimizi de ortaya çıkarıyor. Giderek daha yaygın hale gelen internet uygulamalarındaki dolandırıcılık şikayetleri bu konuda önemli bir etken.
Araştırmaya göre 10’da birimiz bilinçli olarak yalan söylüyoruz, zira tamamen dürüst olmanın sonuçlarından endişe duyuyoruz. 3’te birimiz ise (29.3 %) istenilen bilgiden emin olamadığı veya uygulamayı anlamadığı için yanlış bilgi veriyor ve bunların yüzde 8’lik bir bölümü de uygulamayı önemsemediği için yanlış bilgi verdiğini söylüyor.
Araştırmanın en ilginç boyutu ise insanların yüzde 87’si, İngiltere’de yaşanan beş yıllık ekonomik resesyona ve kemer sıkma politikasına karşın polis, muhasebeci, danışman vb. görevlilere para için yalan söylemeyeceklerini belirtiyor.
Yalanı tercih etmiyoruz
Araştırma ayrıca, insanların para kazanmak veya korumak yerine insanları iyi hissettirmek için beyaz yalanlar söylemeyi tercih ettiğini gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 54’ü birini iyi hissettirmek için yalan söylemeyi tercih ederken, sadece yüzde 14’ü paralarını korumak için yalan söylemeyi gerekli buluyor. Yine ekonomik durgunluğa karşın insanların sadece yüzde 5’i maaşlarında, yüzde 12’si özgeçmişlerinde doğruyu yansıtmayan bilgiler kullanabileceklerini belirtiyor.
İngiltere’de yapılan çalışma ayrıca başka ilginç sonuçlar da ortaya koyuyor:
• İnsanların üçte biri (yüzde 32) telefonda daha rahat yalan söylüyor.
• Beşte biri (yüzde 19) işverene veya potansiyel işverene bilerek yanlış bilgi veriyor.
• Onda biri (yüzde 11) kilosu hakkında yalan söylüyor.