23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Beklentimiz trafikte yeniden serbest tarifeye dönülmesi’

Allianz Türkiye’nin çiçeği burnunda İcra Kurulu Başkanı (CEO) Tolga Gürkan, trafikte bütün tarafların yararına olacak kalıcı bir çözümün üretilmesi gerektiğini söyledi. Gürkan, “Temel beklentimiz ve umudumuz, trafikte yeniden serbest tarife sistemine geri dönülmesi yönünde” dedi.

Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan, zorunlu trafik sigortalarına yönelik başlatılan tavan fiyat uygulamasının, tüm sektörü doğrudan etkileyerek kârlılık ve büyüme üzerinde negatif etkiye neden olduğunu söyledi. Gürkan, “Söz konusu negatif etki 2018 yılında da devam etti” dedi.

Tavan fiyatlara yapılan yüzde 5’lik artış ve aylık yüzde 1.5 oranındaki enflasyon ayarlamasının olumlu etkileri olmakla birlikte trafik sigortalarındaki maliyet artışının bu oranların üstünde seyrettiğine işaret eden Gürkan, şöyle devam etti:

“Özellikle en son açıklanan yüzde 26 oranındaki asgari ücret artışının da etkisiyle trafik sigortalarındaki kârlılık sorununun daha da derinleşmesi muhtemel. Önümüzdeki dönemde sektörümüz adına temel beklentimiz ve umudumuz, trafik tavan fiyat uygulaması konusunda bütüncül bir yaklaşımla bütün tarafların yararına olacak kalıcı bir çözümün üretilmesi ve yeniden serbest tarife sistemine geri dönülmesi yönünde. Trafik gibi sosyal bir karşılığı olan bir sigorta dalında, kısa vadeli fiyat politikaları ve tarife düzenlemelerinden ziyade daha köklü ve uzun vadeli tedbirlerin alınması gerektiği kanaatindeyiz.

Ek olarak, kazaların en önemli nedenlerinden olan sürücü davranışlarının izlenmesi, uyarı ve eğitimle bunların değiştirilmesi… Olumsuz davranışlar sergileyen sürücülere yönelik olarak yüksek sigorta primiyle caydırıcılığın sağlanması, hatta ceza puanlarının fiyatlara yansıtılması… Kara yollarında güvenliğin artırılması gibi pek çok potansiyel tedbirin kamu desteğiyle hayata geçirilebileceğini düşünüyoruz. Ayrıca, zorunlu trafik sigortasına getirilen Riskli Sigortalılar Havuzu modelinin de uzun dönem için sürdürülebilir olmadığını söyleyebiliriz. İyi sürücü-kötü sürücü ayrımının iyi yapılması ve aktüeryal süreçlerin doğru bir şekilde işlemesinin… İyi sürücünün maliyetinin daha da düşürülmesi ve riskli sürücüler ile araç tiplerinin risklerini azaltmaya odaklanmaları açısından gerekli olduğuna inanıyoruz.”

Gürkan’ın açıklamalarının tam metni için tıklayınız

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER