Axa Sigorta, yaşanan son afetler sonrası sel ve dolu mağdurlarını sevindirecek kararlar aldı. Şirketin aldığı kararlardan biri; servislerin yoğunluğu sebebiyle hasar tespiti yapamayanlar için adreslerinde destek verileceği şeklinde.
Geçtiğimiz iki hafta boyunca İstanbul’da yaşanan yoğun yağış sebebiyle meydana gelen sel ve dolu, olası talihsizliklere karşı sigorta güvencesi altında olmanın ne kadar büyük bir önem taşıdığını akıllara getirdi. Axa Sigorta, yaptığı açıklamada yaşanan her iki afet sonrasında da hasarların hızla giderilmesi için seferber olduklarını belirtti. Axa Sigorta bu dönemde gelen 5 binin üzerinde ihbar arasından 18 Temmuz’daki sel hadisesi sonucu oluşan konut hasarlarının yarısından fazlasının hızla ödendiğini belirtti. 27 Temmuz’da yaşanan dolu ve sel hadiseleri kapsamında ise yeni açılan dosyalara ilişkin ekspertiz çalışmalarının halen devam ettiği, onarım süreçlerinin sona ermesinin ardından tazminatların hızla karşılanacağı açıklandı.
“Sigortalılarımız bu olaya özel olarak muafiyetten etkilenmeyecek”
Axa Sigorta Hasar ve Tüm Operasyonlardan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Mert Ekitmen, geçtiğimiz hafta yoğun dolu sebebiyle otomobilleri hasar gören kasko sigortalılarının hasarsızlık indirim ve basamağını değiştirmeyeceklerini; ek olarak Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’ne tüm sektör adına uygulamanın bu şekilde olmasını önereceklerini söyledi. Ekitmen şöyle konuştu: “Sigortalılarımız cam değişiminin yanı sıra acil müdahale gereken durumlarda fotoğraf çekiminin ardından onarım işlemlerini başlatabiliyorlar, biz de fatura, fotoğraf gibi evraklar karşılığında ödemeyi en hızlı şekilde gerçekleştiriyoruz. Öte yandan 27 Temmuz’da yaşanan afet sonucunda konutlarda meydana gelen dolu hasarlarında muafiyet uygulamıyoruz. Ayrıca selde 1.500 TL’ye kadar olan konut hasarlarında tazminat talebi olan sigortalılarımız da bu olaya özel olarak muafiyetten etkilenmeyecek.”
“Büyük il eksperlerinden yardım alarak hızlı hizmet veriyoruz”
Anlaşmalı servislerde araç hasarlarına hızlı müdahale edebilmek için Axa Sigorta hasar personelinin de sahada eksperlere destek verdiğini ekleyen Ekitmen, İstanbul eksperlerinin sayıca yetersiz kaldığı noktalarda, anlaşmalı olduğu büyük il eksperlerinden takviyeler yaparak sigortalılarına hızlı ve kaliteli hizmet vermeye devam ettiklerini de ifade etti. Axa Sigorta olarak Türkiye sigorta sektöründe müşteri odaklı yaklaşımları ile bir ilki daha gerçekleştirdiklerini belirten Ekitmen, tespit, anlaşmalı servis yönlendirmesi veya sigortalı tercihine göre ekspres tazminat ödemesi uygulamalarını devreye aldıklarını söyledi.
Axa sigortalılar muafiyetsiz tazminat tutarını 1 günde alabiliyor
Ekitmen, şöyle devam etti: “Servislerdeki yoğunluk sebebiyle sigortalılarımızın 0850 250 99 99 numaralı telefonu araması halinde hasar tespitini ev ve iş adreslerinde de yapabiliyoruz. Sonrasında müşterilerimiz anlaşmalı servislerimizde onarım yaptırarak muafiyetsiz tazminat tutarını 1 gün içerisinde alabiliyorlar.”
Sigortalılarının mağduriyetlerini en kısa sürede çözmek, iş devamlılığını ve ekonominin zarar görmemesini sağlamak için özenle çalıştıklarını belirten Ekitmen, sel felaketinden etkilenen müşterilerinin fotoğraf ile belgelediği 50 bin TL’ye kadar olan hasarlarını 1 gün içerisinde ödediklerini söyledi.
Axa Sigorta’nın son yaşanan afetler sonrası aldığı kararlar şöyle:
- Hasarsızlık indirim ve basamağı değişmeyecek
- Konutta meydana gelen dolu hasarlarında muafiyet uygulanmayacak
- Servislerin yoğunluğu sebebiyle hasar tespiti yapamayanlar için adreslerinde destek verilecek
- Beş günlük ihbar süresi sebebiyle hak kaybı yaşanmayacak