AXA Türkiye, “2025 Acente Buluşmaları”nda getirdiği yeniliklerle fark yarattı. Sağlık alanındaki gelişmeler, sigortalı deneyimine yönelik atılımlar ve sürdürülebilir hizmet modelleri toplantıda öne çıkan başlıklar arasında yer aldı.
Toplantılarda acenteleriyle sağlık sigortalarındaki önemli değişiklikleri paylaşan AXA Türkiye, müşteri kitlesine yönelik çalışmalarına yenilerini ekledi.
Bunların ilki, Ömür Boyu Yenileme Garantisi süresinde yapılan düzenleme oldu. Artık 2 yıl boyunca kesintisiz sigortalı ve medikal açıdan uygun bulunan sigortalılar, ek prim karşılığında Ömür Boyu Yenileme Garantisi’nden yararlanabilecek. Böylece müşteriler, sağlık güvencesine daha erken ve kolay erişim imkanı sunuyor. Ayrıca, satın alma garantiye sahip sigortalılar, ilerleyen dönemlerde çoğalan sağlık riskleri karşısında ek prim veya kapsam kısıtlaması olmaksızın sigortalarının korunmasını sürdürebilecek.
Uygulama, poliçe başlangıç tarihi 27 Nisan 2025 ve sonrasında bireysel özel sağlık ve tamamlayıcı sağlık yenilemelerinde devralındı.
Sağlık sigortasında müşteri deneyimi ilişkilerine yönelik bir diğer adım ise, Bireysel AXA Tamamlayan Özel Sağlık Sigortası (Network 3) ürününün kayıtlı bekleme süresinin düzenlenmesi oldu. 07.04.2025 tarihi ve sonrasında düzenlenen yeni iş, yenileme ve transfer poliçelerinde, yatarak tedavi giderleri teminatı için uygulanan bekleme süresi 12 aydan 3 ay indirildi.Böylece sigortalılar, belirli olasılık ve süreleri kapsamında yatarak tedavi güvencesine daha erken erişim imkanı sunuyor.
AXA Türkiye’nin sağlık alanında bir diğer yeniliği ise Bireysel Özel Sağlık Poliçelerinde kişilerin tek başına sigortalanma yaş sınırının 18’den 6’ya indirilmesi oldu. Buna göre, 6-18 yaş arası çocuklar Bireysel Özel Sağlık Poliçesinde tek başlarına sigortalanabilecek, 0-5 yaş arası gruplar ise en az bir ebeveynle birlikte aile poliçesine dahil edilebilecek. Grup sağlık polisine sahip olan 0-5 yaş arası çocuklar içinse, tek başına bireysel poliçe oluşturulabilir. Bu düzenleme, yeni iş, yenileme ve transfer politikalarının uygulanması. Ayrıca 2.000’den fazla anlaşmalı sağlık sektörüyle oluşturulan iş birimleri kapsamında, zenginleştirilmiş Özel Sağlık Sigortası ve AXA Dijital Sağlık Sigortası ferdi check-up kapları de sigortalıların kullanımı sunulmaktadır.
Sadakat Odalı Prim Avantajları
Sağlık poliçesi kullananlarda müşteri performansını artırmaya yönelik önemli bir adım daha atıldı. Doğum teminatı giderleri, sağlık asistanlarının paket kullanımları, küçük müdahaleler ve belirli görüntüleme işlemlerine ek olarak, müşteri sadakati kapsamında bazı yatarak tedavi harcamaları da kullanım dışında tutuldu. Bu uygulama ile 10 binden fazla poliçede toplam 30 milyon TL’yi aşan prim kaybı.
AXA Türkiye, Acenteler için Pratik ve Hızlı Teklif Süreci Sunuyor
Dijitalleşme alanında da geliştirmeyi hızlandıran AXA Türkiye, acentelerinin iş süreçlerini kolaylaştıracak yenilikler sundu. Acente dostu dijital platform üzerinden, sağlık sigortası teklifleri için başvuru formülü doldurmaya gerek kalmadan hızlı ve pratik teklifler oluşturulabiliyor. Ayrıca E-Nabız bağlantısı sayesinde sigortalı adaylarının sağlık verileri güvenli ve hızlı bir şekilde paylaşılarak acentelerin işlemlerinin ciddi oranda kısalıyor ve yılda daha hızlı hizmet verilebiliyor.
Otomatik Provizyon Onaylarında Yüksek Başarı
AXA Türkiye, dijitalleşmeye yaptığı yatırımlarla sağlık alanındaki genişlemeleri daha hızlı ve verimli hale getiriyor. Son olarak bir yılda alınan 2,7 milyondan fazla provizyon talebinin yüzde 90’ı otomatik olarak onaylandı. Sözlü provizyon taleplerine ortalama 40 adet, yazılı taleplere ise ortalama 40 dakikadan kısa sürede dönüş yapıldı.
AXA Türkiye, dijitalleşme vizyonu ve müşteri odaklı yaklaşmayla birlikte standların yükselişe devam ediyor.


