AXA Sigorta, acenteleri ve çalışanlarıyla bir araya geldiği buluşmalarını salgın gündemi nedeniyle dijital ortama taşıdı. Katılımcılarının sorularının yanıtlandığı toplantıda, yaşanılan bu olağanüstü dönemin sigorta sektörüne etkileri, iş süreçlerinin kesintisiz devamı için şirket tarafından hızla alınan önlemler; 2019 yılı değerlendirmeleri ve 2020 ön görüleri acente ve çalışanlar ile paylaşıldı.
AXA Sigorta acenteleri ve çalışanlarıyla bir araya geldiği geleneksel bölge toplantısını dönemin gerekliliklerine hızla adapte olarak dijital ortama taşıdı. Acente ve çalışanlarına #evdekal mesajı vermek ve sosyal mesafeyi korumak adına önlem alınarak; çevrim içi olarak gerçekleştirilen toplantıya katılan 2 bin 300 acente ve 700 çalışan ile şirketin gelecek öngörüleri; planları ve iş süreçlerinin kesintisiz bir şekilde devam etmesi için alınan önlemler paylaşıldı. Toplantıda ekran karşısına AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken ve Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan geçti.
AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken; “İlk online acente toplantımızı özellikle 7 Nisan Dünya Sağlık Günü’nde yapmayı tercih ettik. Bu zorlu dönemde öncelikle hayatımızı kolaylaştıran sağlık çalışanlarına emekleri için çok teşekkür ediyoruz. Pandeminin tüm dünyada hayatları, iş yapış şekillerini ve gelecek ön görülerini etkilediği günlerden geçiyoruz. İki yıl önce yine bu tarihlerde bir araya geldiğimizde ‘Sigorta 4.0’ yaklaşımımızla ilk kez acentelerimizin karşısına çıkmış teknolojinin insanlar için olduğunun altını çizmiş, bir araç olarak tüm süreçlerimizin bir parçası olacağından bahsetmiştik. Attığımız adımların doğruluğunu bu dönemde daha iyi görüyoruz” dedi.
Acentelere inisiyatif
Ölken şöyle konuştu: “Salgın döneminde acentelerimiz ve çalışanlarımıza evde kaldıkları bu süreçte hiçbir işlerini yarım bırakmayarak müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu her an yanlarında oldukları için ayrıca teşekkür ediyorum. Acentelerimize inisiyatif vermeye, onların teknolojiyi ve veriyi en etkili şekilde kullanmasını sağlamaya, müşterileriyle devamlı iletişim kurmalarına yardımcı olmaya devam ediyoruz ve edeceğiz. Önümüzdeki dönem için dengeli bir planlama yaptık. Ayrıca AXA Sigorta olarak özel sağlık kurumlarının ayakta kalabilmesi için hastanelere ön finansman modellerimizi çalıştık ve yürütüyoruz.”
Sigortalı sayısı 2 katına çıktı
Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan ise “Öncelikle geçen yılki başarılı sonuçlarımız için tüm acentelerimize çok teşekkür ediyoruz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları alanında son 1.5 yıllık dönemde sigortalı sayımızı hep birlikte iki katına çıkardık. Sağlık Yıldızları ile geçen sene önemli adımlar attık, hasar tarafında hem acentelerimizin hem de müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak uygulamalarımızı hayata geçirdik. Start-uplara verdiğimiz desteklerle ürünlerimizin içine ek hizmetler dahil ederek Evdekibakıcım, DoktorDerki, Mutlubiev gibi yan faydalarla müşterilerimizin günlük hayatlarına dokunduk. Dünya Dostu Sigortacılık anlayışımız ile dünyadaki karbon ayak izimizi azaltmak için çalıştık Dünya Dostu Acente ile bu hareketimize acentelerimizi de dahil edip, hep birlikte yol aldık” diye konuştu.
Pazarlama iletişiminde de güzel işlere imza attıklarının altını çizen İşcan; “100 milyondan fazla izlemeye ulaşan reklam filmlerimiz ve diğer çalışmalarımızla sayısız ödül kazandık. Tüm çalışmalarımızla marka sağlığı performansında marka bilinirliği ve satın alma eğiliminde art arda 3 yıl 1. sırada olmayı başardık. Başarılarımızın arkasındaki en önemli gücümüz özveriyle çalışan acentelerimiz ve çalışanlarımız. Onların memnuniyetleri de bu nedenle bizim için çok önemli. Acente memnuniyetimizde 4.67 ile son 14 yılın en yüksek skorunu elde ettik” şeklinde konuştu.
12 binden fazla acente görüşmesi
İşçan, KOVİD-19 salgınına odaklanan çalışmalarıyla ilgili olarak yaptığı değerlendirmede ise şunları söyledi:
“Ülkemizde ilk vakanın açıklanmasıyla gerekli önlemleri aldık, devamında evlerimizden çalışmaya başladık. Bu süreçte 12 binden fazla acente görüşmesi yapıldı. Acentelerimizin kazançlarını destekleyecek şekilde komisyon kampanyalarımızı revize ettik, bu döneme özel sürdürülebilir gelirlerini ve iş yapış süreçlerini destekleyici önlemlerimizi kendileri ile paylaştık. Müşterilerimizi evlerinde kalmaları konusunda destekleyerek onlara Ücretsiz Çekici ile Hasar Onarım hizmetlerimizi duyurduk, yerinde cam değişimi hizmetimizi tekrar hatırlattık ki hasar gören araçlarını kendileri evlerinden çıkmadan gelip onarımı gerçekleştirelim.”
“Müşterilerimize ödeme kolaylığı sağlamak üzere ürünlerimizde taksit sayısını arttırdık. Acentelerimize yangın ek komisyon ödemelerini yaptık ve farklı gruplarda 2019 yılında başarı sağlayan acentelerimizin kazandıkları seyahat ödüllerini nakde çevirip acentelerimize destek olduk. İcra kurulumuzla birlikte acentelerimizi her gün çevrim içi olarak ziyaret ediyor ve evlerimizden bir kahve içiyoruz. Bu zorlu süreçte de her zaman olduğu gibi gerek acentelerimiz gerekse müşterilerimiz için gerçek bir çözüm ortağı olmaya devam edeceğiz.”
Toplantıda ayrıca 2019 yılının yüksek performans gösteren acenteleri de açıklandı.