Axa Sigorta, oto hasar süreçlerine entegre ettiği ChatGPT ile hasar süreçlerini daha etkin kılmayı hedefliyor.
Gelişen teknoloji ve bunun sonuncunda ortaya çıkan uygulamalar şirketlerin iş süreçlerin de avantaj sağlıyor.
Teknolojik gelişmeleri hizmetlerine adapte ederek müşterilerine farklı çözümler sunan Axa Sigorta da oto hasar süreçlerinde kullanmaya başladığı yapay zekâ teknolojisi ChatGPT ile hasar süreçlerini daha doğru ve hızlı yapmayı amaçlıyor.
Doğru analiz ve hızlı aksiyon
NLP (Doğal Dil İşleme) teknolojileri kullanarak daha iyi anlama, yorumlama ve özetleme yeteneğine sahip olan yapay zekâ modeli ChatGPT ile özellikle uzun metinlerin hasar tespit dosyalarını inceleyen yetkililer tarafından daha hızlı bir şekilde okunabilmesini sağlanıyor.
Hasar dosyaları içindeki verilerin soru-cevap yöntemiyle ayrıştırılarak daha iyi analiz edilmesine olanak tanıyan ChatGPT, dosya yetkililerinin doküman içinde öne çıkan bilgileri daha hızlı saptamasına da yardımcı oluyor. Müşterileri için teknolojik, hızlı ve verimli hizmetler sunmayı benimseyen şirket, yeni projesiyle suiistimal tespitine konu olacak noktaların hızlı bir şekilde saptanmasını ve dosyalarla ilgili daha hızlı aksiyon alınmasını sağlıyor.
Dijital teknolojiler iş yükümüzü hafifletiyor
ChatGPT yapay zekâ teknolojisine yönelik projeleriyle ilgili açıklamalarda bulunan Axa Sigorta Hasar Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Eray Kangal, en yeni dijital teknolojileri süreçlerine entegre ederek çalışanlarının ve acentelerinin iş yükünü hafiflettiklerini aktararak “Müşterilerimiz için teknolojik ve hızlı çözümleri sunma odağıyla hareket ediyoruz. ChatGPT ile hasar dosyaları içindeki verileri soru-cevap yöntemiyle ayrıştırarak onların daha iyi analiz edilmesine olanak tanıyoruz. Oto hasar süreçlerinde bizim için araştıran, soru soran ve cevaplar hazırlayan bir asistan niteliğinde olan ChatGPT’yi farklı kullanım alanlarında da değerlendirerek operasyonel verimliliğimizi daha da artırmayı planlıyoruz” dedi.