23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

“Axa Sigorta bir evrim sürecinden geçiyor”

Bölge toplantılarında ekonomi profesörü Emre Alkin’i konuk eden Axa Sigorta’nın CEO’su Guillaume Lejeune, Türkiye’deki istikrar algısının oturmuş olmasının büyük bir avantaj olduğunu vurgulayarak, şirket olarak bir evrim sürecinden geçtiklerini belirtti.

Acentelerinin ekonomik konjonktüre daha iyi hakim olmalarını ve müşterilerine birer sigorta danışmanı olarak hizmet vermelerini hedefleyen Axa Sigorta, 7 şehirde bölge toplantıları düzenledi. Şirket 2 bin acentesiyle bir araya gelirken toplantılarda gündem değerlendirmeleri ve sektör hakkında güncel bilgi paylaşımı yapıldı.

Axa Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune ve ekonomi profesörü Emre Alkin, sohbet şeklinde gerçekleştirdikleri toplantılarda, Türkiye ve dünyada ekonomik durum ve sigortacılığın gelişimiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Yenilik ve dijitalleşme

Lejeune, “Türkiye ekonomik açından güçlü bir ülke, genç ve dinamik nüfusu, köklü bir tarihi var. Türkiye’deki istikrar algısının oturmuş olmasının büyük bir avantaj olduğunu düşünüyor ve ülkenin geleceğini güçlü görüyorum” dedi.

Lejeune, yepyeni bir dünyaya girildiğini, inovasyon ve dijitalleşme anlamında değişiklikler yaşadıklarını ve şirket olarak görevlerinin bu alanda devam etmek olduğunu aktardı. Lejeune şunları dile getirdi: “Bir evrim sürecinden geçiyoruz, önümüzdeki dönemde hem ürün gamımız hem de hizmetlerimiz açısından daha yeniliğe ve dijitalleşmeye açık uygulamaları hayata geçireceğiz. Acentelerin dijitalden kaçmamaları, değişimden çekinmeyip dijital dönemi kucaklamaları gerekiyor. Büyüme ve karlılık arasında bir denge noktası kurduk, sürdürülebilir karlılıkla, acentelerimizle birlikte bu uzun yolculukta, çok daha büyük başarılar yakalayacağımıza inanıyoruz.”

Prof. Dr. Emre Alkin de sigortacılığın ancak Türkiye ekonomisiyle beraber büyüyebileceğini söyledi. Acentelere dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğunu ve tahsilatlarına dikkat etmeleri gerektiğini vurgulayan Alkin, “Axa Sigorta, bilgi birikimiyle, dijitale yaptığı yatırımlarla size yeni fırsatları gösterebilir ve piyasadaki değişiklikleri duymanızı sağlayabilir. Bunun yanında dağıtım ve müşteri hizmetleri alanlarında inovasyonla tanışmanız için bulunmaz bir aracı. Böyle bir ortağı iyi değerlendirmenizi tavsiye ediyorum” şeklinde konuştu.

Şirket hedefleri anlatıldı

Bölge toplantılarında Axa Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, şirketin 2016 yılında elde ettiği rakamlar ve şirket hedefleriyle ilgili acenteleri bilgilendirdi.

Şimşek, “2016’da sektör 35,5 milyar TL’lik üretimi ile yüzde 30’luk bir büyüme kaydetti. Axa Sigorta olarak 3,6 milyar TL prim üretimi gerçekleştirerek 103 milyon lira net kâr ve yüzde 10,9’luk öz kaynak karlılığı ile enflasyonun oldukça üzerinde bir getiriyi sermayedarımıza sağladık” dedi.

Şimşek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yarınlara umutla bakan, rezervleri daha güçlü ve ayakları yere çok sağlam basan bir Axa Sigorta var. Global tarafta da varlık büyüklüğüne göre dünyanın en büyük sigorta şirketi olan Axa Grubu’nun başarıları devam ediyor. Grup, geçtiğimiz yıl 100 milyar Euro’nun üstünde bir üretim gerçekleştirdi. Sermaye büyüklüğü ise 70.6 milyar Euro’ya ulaşmış durumda.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER