22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

AvivaSA çalışan bağlılığı oranı yüzde 91’e çıktı

Sabancı Holding iştiraki olan AvivaSA, 2017 yılında yüzde 75 olan çalışan bağlılığı skorunu rekor bir seviyede artırarak yüzde 91’e çıkarmayı başardı.

Sabancı Holding iştiraki olan AvivaSA, her yıl çalışan bağlılığını ve memnuniyetini ölçmek amacı ile gerçekleştirdiği Aviva’nın Sesi Anketi sonuçlarına göre; çalışan bağlılığını yüzde 91’e yükseltmeyi başardı. 2017 yılında yüzde 75 olan bağlılık seviyesini rekor bir düzeyde artıran AvivaSA; pandemi sürecinin neden olduğu zorluklara rağmen tüm çalışanlarının yaptıkları işten memnuniyet duymaları; moral ve motivasyonlarını yüksek tutmaları için destek verdi.

Son iki yıldır aldığı skorlarla Aviva’nın faaliyet gösterdiği pazarlarda rekor bağlılık seviyelerine sahip olduğunun altını çizen AvivaSA İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül; “Mutlu çalışan, Mutlu Müşteri kavramı defalarca duyuldu. Biz bu kavramı bir adım daha öteye taşıyor ve onu her sene birlikte geliştiriyoruz. Biz iyi hisseden çalışanlardan oluşan bir topluluğun etrafına da iyilik saçacağını çok iyi biliyoruz” dedi. Yüzgül, bu başarının altında 4 yıl önce başlattıkları ‘Kültürel Dönüşüm Yolculuğu’nun önemli bir rol oynadığını söyledi. Bu dönüşümle AvivaSA’yı hem çalışanlar hem de müşteriler tarafından tercih edilen bir şirket yapmak, AvivaSA kapısından giren herkeste kendini iyi hissettiren duyguları yaratabilmek adına başlattıklarını sözlerine ekledi.  

“AvivaSA olarak bir olmayı seçtik”

Kültürel Dönüşüm Projesi’ne “1-0 Fark At” adını koyduklarını belirten Yüzgül, bu çerçevede yapılan çalışmaları şöyle özetledi: “1 veya 0, varsın ya da yoksun, kazanırsın ya da kaybedersin. Biz “Bir” olmayı ve fark atmayı seçtik. İnsan kaynakları politikalarımızdan şirket sistem ve süreçlerine her bir faaliyetimizde 1-0 fark atacağımız bir sürece girdik. Başlarda müşteri odaklı, sade, net, işbirliği içinde çalışan ve ilham veren liderlerin olduğu bir AvivaSA’ya doğru giderken gelişime tepe yönetimden başladık. Birçok prosedür ve uygulamayı gözden geçirdik, sadeleşmeye gittik. Önceliklerimizi günlük hayatımıza daha kolay adapte edebilmek için özel haftalar ve etkinlikler düzenledik, atölye çalışmaları yaptık. Sayısız etkinlikle dönüşümü her seviyede hissettik. 2019 yılında netlik önceliğinde çok iyi bir olgunluk seviyesine ulaştığımız için  yepyeni bir öncelik belirledik kendimize. Yeni önceliğimiz öngörü oldu.”

Pandemide de durmadık!

Yüzgül, pandemi sürecinde aldıkları aksiyonlara da değinerek; “Bizim için güven duyulan, şeffaf iletişim çok önemli. Çalışanlarımıza karşı açık iletişimle onları bilgilendirdik ve önümüzdeki dönemde bilgilendirmeye devam edeceğiz. Bu sayede pandemi dönemini de çok iyi bir şekilde yürütebildik. Böylece yeni düzene uyum sağlayabilmemiz için gerekli aksiyonları en hızlı şekilde alabildik. Verdiğimiz her kararı net ve açık bir şekilde çalışanlarımızla paylaştık.  Hepimizin ezberini bozan pandemi süreci karşısında yaptığımız anketlerle; onların ne hissettiğini sorduk, gelecek ile ilgili görüşlerini ve beklentilerini aldık. Pandemi öncesinde yılda 4 defa düzenlediğimiz iletişim toplantılarımızı artık her ay yapıyoruz.

Süreçte yüzü aşkın aksiyon aldık. Ana başlıklarda toparlamak gerekirse;

  1. Çalışanların gelirlerinin korunması için önemli model değişiklikleri yaptık.
  2. Çalışanlarımızın sağlığını çok önemsedik. Covid önlemlerimizi haftalık ve bölgesel bazda takip ettik. Sadece Covid ile ilgili riskleri değil; evden çalışmanın getirdiği ergonomik riskleri; iş-özel hayat dengesini ve içinde bulunulan ortamın yarattığı psikolojik riskleri en aza indirgemek için sayısız aksiyon aldık.
  3. Fiziksel olarak yan yana olamasak da ‘Farklı evlerde kocaman bir aile’ mottosuyla evde oynanacak oyunlardan; şarkı ve fotoğraf yarışmasına; sosyal kulüplerden online hobi atölyelerine kadar sosyal iletişimi canlı tuttuk; çalışanlarla İK uzmanlarının bir arada bulunduğu küçük whatsapp gruplarıyla en hızlı bilgi akışını sağladık.
  4. Gelişim alanı olarak gördüğümüz yerlerde inovatif ve yaratıcı çözümler üretmeleri için Kültür İnovasyon Takımlarımızı kurduk. Ve hayata geçmesi için 18 adet proje geliştirdik.
  5. Sokağa çıkma yasakları döneminde çalışanlarımızın özel işlerine de zaman ayırabilmeleri için; ‘Parola Perşembe’ isimli uygulamamızı hayata geçirdik. Çalışanlarımız Perşembe günleri saat 13.00’ten sonra isterlerse bir saat; isterlerse mesai sonuna kadar çalışmalarına ara verip özel işlerini halledebiliyorlar. 
  6. Salgının hafiflediği dönemde farklı departmanlarımızın birbiriyle sosyalleşmesi için Bi’Kavuşsak bütçesi tanımladık ve motivasyon amaçlı buluşmalar gerçekleştirilmesine imkân sağladık.”

AvivaSA İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül; geçtiğimiz nisan ayında Next@Work adını verdikleri bir proje ile pandemi döneminin öğrettikleri; kazanımları ve bunları hayata rekabet avantajı yaratacak şekilde nasıl yansıtabileceklerini görmek için; bir çalışma grubu oluşturarak yeni projeleri başlattıklarının altını çizdi.

Pandemi sonrası için hibrit çalışma modelimiz hazır!

Pandemi sonrası için hibrit bir çalışma modeli tasarladıklarını belirten Yüzgül; 2021 planlarına ilişkin şunları anlattı; “Kısa vadede tüm çalışanlarımızın haftada 3 gün ofisten 2 gün uzaktan çalışabileceği; bazı departman çalışanlarının tamamen uzaktan çalışabileceği modeller tasarlıyoruz. Çalışanlarımızın zihinsel ve ruhsal olarak da yanlarında olabilmek amacıyla; ” markası altında topladığımız wellbeing faaliyetlerimize başlıyoruz. Uzaktan çalışmada aidiyeti sürekli kılmak adına çalışanlarımızın; dijital ortamlar üzerinden de sosyalleşebilecekleri uygulamalar ve programlar araştırıyoruz. Yan hakların yeni dönemle uyumlu hale getirilmesi için bir çalışma yapıyoruz. Bizi sekteye uğratabilecek tüm süreçlerimizi sadeleştiriyor, her seviyede iş birliğini geliştiriyoruz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER