19 Kasım 2024, Salı
spot_img

Avantaj sunan şirketler kişisel verinin sahibi olacak

Tüketiciler, indirimli fiyatlar ve özel teklifler karşılığında kişisel verilerini sigorta şirketiyle paylaşmaya sıcak bakıyor ve bunun için hazır… Genç tüketiciler dijital sigorta tekliflerine çok ilgili… Accenture’nin 28 ülkede 47 bin 810 katılımcıyla gerçekleştirdiği ‘Global Tüketici Eğilimi Araştırması’ sigorta yeniden şekillenen beklentilere ilişkin önemli ipuçları veriyor.

SİBEL CİNGİ / SİGORTAMEDYA

Pandemi, tüketici cephesinde çok şey değiştirdi. İhtiyaçlar değişti, beklentiler farklılaştı… Yeni dönemde tüketiciyi daha iyi anlamak ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek için verinin önemi arttı.

Uluslararası Danışmanlık Şirketi Accenture’nin 28 küresel pazarda 47 bin 810 katılımcıyla gerçekleştirdiği ‘Global Tüketici Eğilimi Araştırması’ sigorta sektöründe yeniden şekillenen beklentilere ilişkin önemli ipuçları veriyor.

Her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen araştırmanın en önemli sonuçlarından biri veri güvenliği ile ilgili. Ankete katılan 10 kişiden 7’si sunulacak avantajlar karşısında sağlık bilgileri; spor ve sürüş alışkanlıkları gibi verileri paylaşabileceğini söylüyor. Daha kişiselleştirilmiş fiyatlar, teklifler ve indirimler karşılığında kişisel verilerini sigorta şirketiyle paylaşmaya sıcak bakan tüketici; bunun için hazır olduğunu belirtiyor.  Ancak güvenlik konusunda endişelerinin giderilmesini istiyor. Ankete katılan her 5 sigortalıdan 1’i ise; verilerini sigorta şirketi ile paylaşması halinde çalınmasından endişe ediyor.

Gençler dijital tekliflere daha ilgili

Pandemi nedeniyle 2020’de tüm demografik gruplarda dijitale geçişin hızlandığına vurgu yapılan araştırmada; 18-34 yaş arası Y kuşağı ve daha genç tüketicilerin; dijital tekliflere daha fazla ilgi gösterdiği belirtiliyor. Araştırmanın sonuçlarına göre bu yaş grubu sürdürülebilirliğe büyük önem veriyor. Bu konuda da sigortacılarına güveniyor. Araştırmaya katılanların yüzde 67’si seyahat ve alışveriş uygulamalarını teşvik eden deneyimler yaşamak istediğini söylüyor.

Tüketici otomobilde ‘kullandığın kadar öde’ sistemi istiyor

Araştırmanın bir diğer çarpıcı sonucu da trafik sigortaları ile ilgili. Tüketiciler, bu branşta kullanıma dayalı veya “kullandığın kadar öde” şeklinde kişiselleştirilmiş tekliflere daha yakın. Araç sahibi tüketicilerin yüzde 29’u; pandemi nedeniyle araç kullanımlarının azaldığını belirterek sigorta tekliflerinin yeni alışkanlıkların göz önüne alınarak yapılmasını istiyor.

Tüketici siber risk sigortası ile ilgileniyor

Pandeminde önemli bir katkısı ile hızı katlanarak artan dijitalleşme beraberinde siber riskleri de getirdi. Araştırmaya göre her 4 tüketiciden 3’ü; siber risk tehditleriyle başa çıkma konusunda yardım almaya sıcak bakıyor. Katılımcıların yüzde 53 gibi büyük çoğunluğu siber güvenlik sigortasıyla ilgilenebileceğini dile getiriyor. Özellikle Y kuşağı ve daha genç tüketicilerin siber sigorta ürünlerine ilgisi yüksek.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER