23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Atilla Benli: “Sigortalılarımızın hayatlarını kolaylaştırmak için üzerimize düşeni yapıyoruz”

Deprem felaketinin ardından sigorta sektörü olarak bölge ekipleri, paydaş kurumlar, acenteler ve uzmanlarla sahada olduklarını söyleyen TSB Başkanı Atilla Benli, “Hasar gören sigortalılarımızın hayatlarını kolaylaştırmak için üzerimize düşen görevleri ivedilikle yapıyoruz. Sektörümüz hasar ödemelerine başladı.” dedi.

6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen depremlerin ardından bölgede incelemeler yapan Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Atilla Benli, yüzyılın en büyük afetiyle karşı karşıya olunduğunu belirterek “Zararların bir an önce giderilebilmesi ve hasar tazmin sürecinin hızla işletilebilmesi için tüm sigorta şirketleri olarak hasar sürecinin hızlandırılmasından, çağrı merkezlerinde depremden zarar görenlere ayrı hatların açılmasına ve bölgede hasar iletişim merkezlerinin kurulmasına kadar bir dizi önlem aldık ve almaya devam ediyoruz.” diye konuştu. 

Benli, sigortacılığın, ekonomik sürdürülebilirliğin sağlanmasında en önemli sektör konumunda olduğunu söyleyerek “Zorunlu deprem sigortasının yanında deprem teminatı içeren; kasko, yangın, hayat ve ferdi kaza sigorta poliçelerini de hesaba kattığımızda bölgede deprem teminatı içeren toplam poliçe sayısı 4 milyon civarında.” dedi.

Ana işimiz hasarların telafisi

Sigortanın öneminin böyle zamanlarda daha iyi anlaşıldığına dikkat çeken Benli, “Hasarların telafisi ana işimiz ve bunu poliçe şartları doğrultusunda en doğru şekilde yapacağız. Sigorta sektörü olarak, kayıpların giderilmesi ve bölgenin yeniden ayağa kaldırılması için başlatılan seferberlikte üzerimize düşen görevleri birlik ruhu ile yerine getiriyoruz ve getirmeye devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı. 

Sigorta sektörünün depremin ilk gününden itibaren, tek yürek hâlinde çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Benli, “Sektör olarak bölgedeki afetzedelere, sigorta acentelerine ve bölgede yaşayan personeline yardım ve destekte bulunmak üzere, depremlerin hemen ardından toplanılan ayni ve nakdi yardımları Kızılay ve AFAD aracılığıyla bölgeye ulaştırdık. Birliğimize üye şirketler, ‘Sigorta Kıymet Bilmektir’ anlayışıyla depremin ilk anlarından itibaren bölgeye önemli düzeyde ayni ve nakdi desteklerde bulundu.” dedi. 

Hasar ödemelerini hızla gerçekleştiriyoruz

Benli, bu süreçte yardımların yanı sıra hasar tespiti ve ödemelerinin hızlandırılmasının kritik önemde olduğu bilinciyle hareket ettiklerini vurgulayarak “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı uzmanları afet bölgesindeki hasar tespitine devam ediyor. Biz de süreçleri hızlandırmak için Bakanlığın raporlarına ve DASK ödemelerine paralel aksiyonlar alıyoruz. Deprem sonrasında DASK hasar ödemelerine hızlıca başladı. Ayrıca birçok şirketimizin ‘mobil hasar destek noktaları’ da bölgede devreye girdi. Şirketlerimizin hasar yöneticileri ile 200’den fazla eksperimiz sahada tespitlerini yapıyorlar. 1000’i aşkın personelimiz hem destek çalışmalarına katılıyor hem de hasar gören sigortalılarımızın hayatını bir nebze kolaylaştırmak için süreçleri ivedilikle işletiyor.” açıklamalarında bulundu. 

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) başta olmak üzere, sigorta sektörünün ‘Tek Yürek’ hâlinde bu olağanüstü süreci sigortalılar açısından kolaylaştırmak için canla başla çalıştığının altını çizen Benli, “Sektörümüz bu tür süreçleri yönetebilecek deneyimde ve güçtedir. Çalışmalarımıza her zamanki gibi ‘Sigorta Kıymet Bilmektir’ anlayışımızla devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER