Günümüzde bireylerin ihtiyaçlarının çok değiştiğini vurgulayan Remed Assistance CEO’su Ali Güven Aykaç, asistans şirketlerinin sigortalıların değişen ihtiyaçları karşında asistans hizmetlerini daha basit ve hızlı şekilde sunmaları gerektiğini ifade ediyor.
ALP SÜER / SİGORTAMEDYA
Günümüzde, hızlı hasar ödemesi yanında sigortalıya verilen hizmetin kalitesi de çok önem taşıyor. Bu konuda, ‘asistans’ hizmetlerinin önemini vurgulamaya gerek yok. Sigorta ürünü satın alan tüketiciler de artık satın aldıkları poliçelerde daha kaliteli asistans hizmeti talep ediyor. Asistans sektörünün önde gelen şirketlerinden Remed Assistance’ın CEO’su Ali Güven Aykaç da asistans hizmetlerinin giderek artan önemine dikkat çekiyor. Asistans şirketlerinin, sigortalıların değişen ihtiyaçları karşında asistans hizmetlerini daha basit ve hızlı şekilde sunmaları gerektiğini ifade eden Aykaç, “Sigorta şirketi yöneticilerini, gece yataklarından kaldırmayan asistans hizmeti gerekli” diyor.
Yüzde 100 başarı isteniyor
Asistans şirketlerinin, tüketicilerin sorunlarını çözebilmeleri için statik olmayan, dinamik ve farklı gözlüklerle bakabilen bir yapıya sahip olmasının önemini vurgulayan Aykaç, “İnsanların ihtiyacı çok değişti. Artık, internet çağında yaşayan bir kuşaktan bahsediyoruz. Her şeyi hemen yüzde 100 başarı ile istiyorlar. Bu insanları tatmin etmek için de asistans şirketinin yapılanmasını bu şekilde gerçekleştirmek lazım” diye konuşuyor.
Sigortalıların hayatlarını kolaylaştırmak için asistans hizmetlerinde sürecin daha basit hale getirilmesi gerektiğinin altını çizen Aykaç, şunları söylüyor: “Bir araç hasarında sigortalı, asistans, ikame araç, devam aramaları, hasar ihbar çağrıları ve ödeme ile ilgili aramalar gibi birçok arama yapma durumunda kalıyor. Bu sayı bazen 10’un üzerine çıkıyor. Müşteriyi biraz dolaştırmaya yönelik bir yapı söz konusu. Sigortalıyı daha az uğraştıracak bir yapı kurulmalı. Bu süreçler kesinlikle teknoloji kullanarak basitleştirilmeli. Bizler, değerli sigorta şirketleri yöneticilerimizle bu yönde birçok proje geliştiriyoruz. Amaç, sigortalının mutlu olması.”
İhtiyaçlar artacak
“Pandemi döneminde hangi asistans hizmetleri geri planda kaldı, hangileri ön plana çıktı?” sorumuzu da Aykaç, şöyle yanıtlıyor: “Seyahatler çok azaldı. Yol yardım hizmetlerinde, mobilitenin azaldığı dönemlerde dosya sayısında da azalma görüldü. Konut yardım branşında, sigortalılarımız zorunlu olmayan ihtiyaçlarını erteledi. Buna karşın, Remed’in grup şirketleriyle on yıldır sektörde lider olduğu danışma ve uzaktan destek hizmetlerinde ise büyük patlama yaşandı. Özellikle, medikal ve psikolojik destek hizmetlerimizde tüm hizmet ağımız gece gündüz müşterilerimize özveriyle hizmet verdi. Hastane ziyaretleri ve fiziksel yakınlık gerektiren aktiviteler azaldığından çoğu insan bu tür uzaktan hizmetlere yöneldi.”
Asistans sektöründe önümüzdeki dönemdeki beklentilerini dile getiren Aykaç, şu anda sigorta ve otomotiv sektörlerinde yol yardım hizmetleri penetrasyonunun yüzde 100 olduğunu belirterek, bu branşta, teknoloji geliştirebilen asistans şirketlerinin öne çıkacağını savunuyor. Araçlar, evler, seyahatler olduğu sürece asistans ihtiyacının artarak devam edeceğini vurgulayan Aykaç, “Bunların yanında uzaktan dijital ortamda verilen destek hizmetleri daha da değer kazanacak. Remed, 2 milyondan fazla kullanıcıya on yıldır verdiği ve lider olduğu bu tür hizmetleri teknoloji ile birleştirerek biraz daha öne çıkacak” diye konuşuyor.
Hedef, 2022’de liderlik
Aykaç’tan aldığımız bilgilere göre, Remed’in Türkiye asistans sektöründe hedefi büyük; 2021 yılının sonunda yüzde 20’ye yakın bir pazar payı, 2022 sonunda sektör liderliği, dünyada da çalıştıkları tüm ülkelerde ilk 3 şirket arasında yer almak. Bunun için de düğmeye basan şirket, hedefe yönelik olarak yatırımlarını sürdürüyor. Bir Türk şirketi olarak bir ilke imza atan Remed, 12 ülkeye, sigorta şirketlerine direkt Türkiye’den hizmet veriyor. 102 ülkede operasyon gerçekleştiriyor. Ülkenin önemli hizmet ihracatçılarından biri durumunda olan şirket, yeni sistemler, yeni ürünlerle bunları geliştirmeye devam edecek. Remed’in ayrıca, şu ana kadar kurumsal olarak sunduğu birçok hizmeti bireysel olarak sunma projesi de olduğunun altını çizelim.
2021 yılında da durmak yok; harekete devam!
Remed’i yakından takip edenler, grup şirketlerinin sloganını da çok iyi bilir; “HAREKETE DEVAM.” Bu sloganın, arkasında yatan fikri paylaşan Aykaç, sloganın hem müşterilerin mobilitesinin ve yaşam kalitesinin kesintiye uğramadan sürdürülmesi hedefini, hem de Remed’in kurum felsefesini anlattığını ileri sürüyor. “Yatırımlarımız, teknoloji, hizmet çeşitliliği, insan kaynakları, entegrasyon ve dünyada yeni pazarlar yaratma ve kanal geliştirme/farklılaştırma noktalarında sürüyor. Poliçe satışından hasara, yenilemeye kadar tüm süreçlerde sigorta şirketlerimizle sistem ve teknoloji geliştiriyoruz” diyor Aykaç. Remed Assistance’daki yönetim ve çalışanlar arasındaki uyuma da dikkat çeken Aykaç, “Sevgili Dostum Dr. Selçuk Tiftik ve harika bir ekiple beraber pırıl pırıl bir şirketler grubunu yönetiyorum” diyor.
Aykaç, ne mesajlar verdi?
- Remed grup şirketleri, 14 sigorta şirketinin yanında, bankacılıktan telekoma, FMCG’den hava yollarına birçok sektöre, sektörün en geniş ürün yelpazesiyle hizmet veriyor. FORTUNE Global 500 şirketlerinin yüzde 20’si kurumsal müşterimiz.
- 2019’da 102 ülkede operasyon gerçekleştirdik. Sigorta sektöründe onlarca ülkede çok sayıda sigorta ve asistans şirketi Remed hizmetlerini kullanıyor.
- Yol yardım, ikame araç, konut yardım sistemlerinden seyahat sigortalarına, sağlık hizmet paketlerinden destek hizmetleri branşlarında birçok projemizi titizlikle geliştiriyoruz.
- Remed gibi sigorta sektöründe güçlü varlığının yanında, birçok sektöre farklı hizmetler verebilen kurumların sektörel riskleri de azaltma şansları daha büyük.
- Sigorta şirketlerinin en büyük gider kalemlerinden biri asistans hizmetleri. Bunu, teknolojiyi daha fazla kullanarak, verimlilik ve sigorta sektörüyle el ele kontrol etmeliyiz.
Pandemide işe gittiğim için kızımı öpmeyi özledim
Ali Güven Aykaç, aynı zamanda iyi bir aile babası; boş vakitlerinde kızı Talya ile vakit geçirmeyi çok seviyor. Bizler gibi medya sektöründe çalışan kızının ona vakit ayırabildiği kadarıyla tabii ki. Bununla birlikte, Remed şirketlerinde, sokağa çıkma yasağı dışında üst yönetim ofiste çalışmaya devam ettiği ve sürekli işe gittiği için kızını 6 aydır öpemediğini belirten Aykaç, “Bu, en özlediğim şeylerden biri. Dilerim aşının hızla dağıtımı ve uygulanmasıyla, birbirimize doyasıya sarıldığımız güzel günlere geri döneriz” sözleriyle duygularını özetliyor.
Gençler maaşlarının minik bir kısmını iyilik yapmaya ayırmalı
Remed Assistance CEO’su Ali Güven Aykaç’tan mesleki tecrübelerinin ışığında gençlere yönelik tavsiyelerini öğrenmek istedik. İşyerinde sevgi ve saygı gibi gerçek değerlerin de önemli olduğunu ileri süren Aykaç, “İşimizde, ailemizden daha fazla zaman geçiriyoruz. İş yerinde aile ortamını ne kadar oluşturabilirsek o kadar başarılı oluruz. Koşulsuz insan sevgisi ve başkaları için özel zamanınızı feda etme özverisi olmadan bizim sektörde barınmak çok zor” diye konuşuyor. Aykaç’ın gençlerden bir ricası da var; o da yardım etmeyi unutmamaları. “Kötülüğün çok fazla olduğu bir ortamda yaşıyoruz. İyiliği yaygınlaştırmamız lazım. Maaşlarının minik bir bölümünü mutlaka iyilik yapmaya ayırsınlar ve sosyal sorumluluk projelerine katılsınlar” diyor Aykaç.