Sene sonuna yaklaşırken, Ankara Sigorta sektör ortalamasının üstünde olan üçüncü çeyrek mali sonuçlarını paylaştı. Eylül sonu itibariyle şirket karı 1.8 Milyar TL ye ulaştı.
Sektör ortalamasının üstünde büyüme sergileyen Ankara Sigorta; 30.09.2024 itibarıyla vergi öncesi 1,8 milyar TL, vergi sonrası ise 1 milyar 283 milyon TL net kar elde etti. 2023 yıl sonu itibariyle 913 milyon TL olan öz sermayesini, 2,1 milyar TL seviyesinde gerçekleştirerek öz sermaye karlılık oranını yüzde 140 oranında yükseltti. Ankara Sigorta, elde edilen kar ve sermaye oranı ile son çeyreğe son derece güçlü bir mali bünye ile giriyor.
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre; net karını yüzde 297 arttıran Ankara Sigorta, teknik karda ise yüzde %504 büyüme gerçekleştirdi. Aktif büyüklükte 12,4 milyar TL’ye ulaşarak, yılsonuna göre %84 artış gösterdi. Geçen yıl %7 olan teknik karlılık oranını %24 seviyesine yükselten Ankara Sigorta sektör ortalamasının çok üzerinde bir teknik karlılık oranı kaydetti.
“Doğru adımlar attık”
Üçüncü çeyrek verilerini değerlendirirken attıkları doğru adımlar ile yıl sonu hedeflerine ulaşmanın çok yakın olduğunu belirten Ankara Sigorta Genel Müdürü Ersin Tüvar, “Gösterdiğimiz güçlü performans, bize sektör dinamiklerini doğru analiz ettiğimizi ve büyüme konusunda attığımız adımların doğru olduğunu gösteriyor. Hep önem verdiğim ve ısrarla savunduğum; dinamik ekibimizin özverili çalışması, dijitalleşme adına yaptığımız çalışmalar ve yatırımlar, sahada iş ortaklarımız ile güçlü iletişimimiz ve özellikle hasar süreçlerinde yaptığımız iyileştirmelerin bu başarıda çok önemli etkisi var.” dedi.
“Müşterilerimize daha kapsamlı ve esnek çözümler sunacağız”
Son dönemde sektöre kazandırdıkları ürünlerle adından sıkça bahsettiren Ankara Sigorta ürün portföyünü genişletmeye 2025 yılında da devam edecek. Konuyla ilgili Ersin Tüvar, “İş ortaklarımızdan gelen geri bildirim ve taleplere son derece önem veriyor, ürün portföyümüzü bunlar ışığında oluşturmaya özen gösteriyoruz. Yeni ürünlerimiz ve mevcut ürünlerimizde yapmış olduğumuz iyileştirmelerin karlılığımız üzerinde doğrudan etkisi oldu. Bu sebeple farklı branşlarda kişiselleştirilmiş ürünleri 2025 yılında portföyümüze dahil ederek müşterilerimize daha kapsamlı ve esnek çözümler sunmayı ve ürünlerimizle müşterilerimizin her anında yanında olmayı hedefliyoruz. Yıl sonuna yaklaşıyoruz, son çeyrekte de yine aynı başarıyı göstererek hedeflerimize ulaşacağımıza dair inancım tam. Bu başarıda emeği geçen başta sevgili ekibim ve sahada bize destek veren değerli iş ortaklarımız olmak üzere tüm emeği geçenlere şimdiden teşekkürü bir borç bilirim” dedi.