Dünyada her yıl 1 milyon 400 bin kadına meme kanseri tanısı koyuluyor. Türkiye’de meme kanseri tanısı koyulan kadınların sayısı ise 10 bin civarında.
Meme kanserinden korunmak için düzenli meme muayenelerinin yapılması son derece önem taşıyor. Özellikle 40 yaş üstü kadınların yıllık meme kontrollerini düzenli yaptırmaları gerekiyor.
Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Meme Kanseri Bilinçlendirme Ayı” olarak Ekim ayını belirlerken, Anadolu Sigorta da erken teşhisin önemine dikkat çekiyor.
Ekim ayı Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Meme Kanseri Bilinçlendirme Ayı” olarak belirlendi. Her yıl Ekim ayında birçok kuruluş çağın en önemli hastalıklarından biri olan meme kanseri ile mücadeleye dikkat çekmek için çeşitli etkinlikler düzenliyor.
Günümüzde kansere karşı mücadele, tedavi dışında iki temel alana odaklanmış durumda; hastalığın daha başlamadan ilk aşamada önlenmesi ve kansere yakalananların tedavi sürecinde yaşam kalitelerinin artırılması.
Bu süreçte, Anadolu Sigorta da, zorlu bir tedavi süreci gerektiren kanserle mücadelede sigortalılarının yaşamını kolaylaştıracak Senin Yanında asistans hizmetini ile dikkat çekiyor. Türkiye’de ilk defa Anadolu Sigorta ve Europ Assistance işbirliğiyle sunulan ‘Senin Yanında’ asistans hizmetiyle, kanser tedavisi gören sigortalıların günlük yaşamda gereksinim duyduğu önemli ihtiyaçların karşılanması amaçlanıyor.
Kontrol amaçlı mamografi ve meme ultrasonografisi teminatını 40 yaş ve üzerindeki tüm bayan sigortalılarının bireysel sağlık sigortası poliçelerine de primsiz olarak ilave eden Anadolu Sigorta’nın, kanser tedavi teminatı içeren sağlık sigortası poliçesi sahiplerine verilen hizmetleri arasında; kanserin etkileriyle mücadele ve koçluk, ikinci görüş, kemoterapi ve radyoterapi için ilgili merkezlere nakil hizmeti, evde bakım destek hizmetleri, pediatrik onkolojide sosyal destek, kanser tarama ve evcil hayvan bakımı yer alıyor.
‘Kanserin Etkileri ile Mücadele ve Koçluk’, sağlıklı beslenme hakkında bilgilendirme, hastalık psikolojisiyle mücadele hakkında bilgilendirme, kanserle ilgili faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarla ilgili bilgilendirme ve estetik (tıbbi olmayan) ve kozmetik hizmetleri kapsıyor. Sağlıklı beslenme hakkında bilgilendirme hizmeti asistans firmanın anlaşmalı diyetisyenleri tarafından telefonla veriliyor. Kişisel beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi, gıda endüstrisiyle ilgili soruların genel hatlarıyla cevaplandırılması, hastalık tedavisine yönelik uygulanması gereken tıbbi beslenme tedavileri ve kişiye özgü beslenme programları hakkında genel bilgilendirme gibi hizmetler içeriyor.
Hastalık psikolojisi ile mücadele hakkında bilgilendirme, sigortalıların teşhis, tedavi veya rehabilitasyon sürecinde ihtiyaç duyabileceği desteğin ve bilgilendirmenin telefonda psikolog tarafından verilmesi hizmetini sağlıyor. Kanserle ilgili faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar hakkında bilgilendirme, kanserden korunma, kanser tedavisi, kanserli hasta ve ailelerine destek hizmeti veren resmi, özel ve sivil toplum kuruluşları, iletişim bilgileri ve konuyla ilgili sürdürdükleri faaliyetler hakkında telefonla bilgi verilme sürecini kapsıyor. Estetik (tıbbi olmayan) ve kozmetik hizmetler ise peruk temini ve bakımı hakkında bilgilendirme, organik makyaj malzemeleri temini, bakımlı görünüm için makyaj teknikleri kursu gibi sigortalıların tedavi sürecinde ihtiyaç duyacağı tıbbi olmayan estetik ve kozmetik hizmetler hakkında bilgi konularını içeriyor.
“İkinci Görüş” hizmeti, Anadolu Sigorta sağlık sigortası poliçesine sahip olan kanser hastalarına sunulan diğer asistans hizmetleri arasında, kanser tanısı veya ön tanısı konan sigortalıların hastalıklarıyla ilgili detaylı bilgi edinmeleri ve tedavilerinin yeterliliği konusunun araştırılmasına imkân veriyor. Bu hizmet, hem yurt içinde hem de yurt dışında doktor raporu, tetkik sonuçları gibi gerekli evrakların sigortalılar tarafından temin edildikten sonra, sigortalıların tıbbi dosyasının, konunun uzmanı Türk ve/veya yabancı hekimlerin görüşüne sunulması suretiyle sağlanıyor.
‘Kemoterapi ve Radyoterapi İçin İlgili Merkeze Nakil Hizmetleri’ ile sigortalıların talep etmesi durumunda ilgili merkeze sigortalının nakli organize ediliyor. Nakiller, sigortalıların bedensel zarar ya da hastalığına uygun bir araç ile taksi, engelli aracı veya nakil ambulansı ile gerçekleştiriliyor.
‘Evde Bakım’ destek hizmetleriyle sigortalıların, ameliyat, kemoterapi veya radyoterapi sonrası ihtiyaç duyacağı evde bakımı için konutuna hemşire, doktor veya hasta bakıcı gönderilmesi hizmetleri organize ediliyor.
‘Pediatrik Onkolojide Sosyal Destek’ kapsamında 0-18 yaş arası kanser tanısı konmuş çocuklar ve gençler için sosyal aktiviteler, eğlence, parti veya gezi organizasyonlarının yapılması, oyuncak, kitap ve benzeri hediyelerin temini gerçekleştiriliyor.
‘Kanser Tarama’ hizmetiyse, sigortalıların birinci derece akrabalarında da kanser olma olasılığı düşünülerek hazırlanan bir hizmet. Kanser olma olasılığının yüksek olduğu doktor raporu ile belgelenmesi durumunda ilgili kişilerin kanser tarama testlerinin yaptırılması işlemleri Anadolu Sigorta tarafından organize ediliyor.
‘Evcil Hayvan Bakımı’ hizmetiyle de kanser gibi bir hastalıkla savaşmaya başlayan sigortalıların ihtiyaç duyacağı, sahip oldukları evcil hayvanın yemeğinin ve suyunun temin edilmesi, temizliğinin sağlanması, bazı konularda eğitim gibi birçok destek veriliyor.