2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Anadolu Hayat Emeklilik’ten yeni sanal asistan

AHE Asistan adını alan bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sanal asistanı hem Anadolu Hayat Emeklilik müşterilerine hem de potansiyel müşterilere hizmet verebiliyor.

Türkiye’de bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sektörü giderek dijitalleşiyor. Müşteri taleplerinin ve işlem hacimlerinin artması sektör oyuncularını yeni çözümlere yönlendiriyor. Bu yeni çözümler içerisinde en dikkat çeken ise yapay zekâ teknolojileri oluyor.

Gerek iç süreçlerde kullanılan yapay zekâ tabanlı uygulamalar gerekse müşteriye yönelik süreçlerde konumlandırılan uygulamalar Türkiye’de bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sektörünün lider şirketleri tarafından tercih ediliyor. Geliştirdiği yapay zekâ tabanlı chatbotlarla başta bankacılık olmak üzere, e-ticaret, otomotiv; telekomünikasyon gibi önemli sektörlerde hizmet sunan CBOT ve bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sektörünün lider şirketi Anadolu Hayat Emeklilik yepyeni bir yapay zekâlı sanal asistan projesine başarı ile imza atıyor.

AHE Asistan adını alan bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sanal asistanı hem Anadolu Hayat Emeklilik müşterilerine hem de potansiyel müşterilere hizmet verebiliyor. Anadolu Hayat Emeklilik’in web sitesinde konumlanan sanal asistan şirketin ürün ve hizmetleriyle ilgili bilgilerin yanında müşterilere birikim tutarları gibi kişisel konularda da hizmetler sunabiliyor.

AHE Asistan’ın Bireysel Emeklilik, Otomatik Katılım ve Hayat Sigortası ürünleri hakkında sorulan sorulara yanıt verebildiğini dile getiren Anadolu Hayat Emeklilik Müşteri İlişkileri ve Dijital Kanal Yönetimi Müdürü Meltem Akalın; “Üzerinde titizlikle çalıştığımız yeni sanal asistanımızın önemli hedeflerinden biri de müşterilerimize kesintisiz hizmet verebilmek” diyor.

Uzmanlar tarafından eğitilen sanal asistan bireysel emeklilik sistemi ile ilgili tüm genel sorulara yanıt verebiliyor. Müşterilerin ürünleri ile ilgili kişisel soruları için de kullanıcıların hizmetinde olan bu sanal asistan, müşterilere birikimleri hakkında bilgi verebiliyor, hesap getirilerini ve emeklilik maaşlarını hesaplayabiliyor. AHE Asistan ayrıca yeni ürün satın almak isteyen potansiyel müşterileri de satış temsilcisine yönlendirebiliyor.

Yapay zekâ teknolojilerine yatırım

CBOT tarafından doğal dil işleme, makine öğrenmesi ve derin öğrenme teknolojileri kullanılarak geliştirilen AHE Asistan’ın; sektörde yepyeni bir dönemin kapılarını açacağını dile getiren CBOT CMO’su Çiler Ay ise; “Yapılan araştırmalar dünya genelinde tüm sektörlerde büyük bir dönüşüm sağlayacağını gösteriyor. Örneğin; Accenture danışmanlık şirketinin 2019’da gerçekleştirdiği sigortacılık sektöründe dijital dönüşümün etkisini ölçen araştırma oldukça önemli. Araştırmaya katılan uzmanların yüzde 60’ı operasyonel süreçler için; yüzde 50’si ise müşteriye yönelik süreçler için önümüzdeki 3 yıl boyunca yapay zekâ teknolojilerine yatırım yapmayı planlıyor. Aynı uzmanlar yapay zekâ tabanlı teknolojilerin; operasyonel süreçleri önümüzdeki 3 yıl içerisinde yüzde 37, müşteriye yönelik süreçleri ise yüzde 47 oranında iyileştireceğini düşünüyorlar. Ayrıca uzmanların yüzde 80’i önümüzdeki 5 yıl içerisinde müşterilerin hizmet alımında sanal asistanları tercih edeceğini tahmin ediyor” dedi.

Anadolu Hayat Emeklilik’e özel…  

Ay, “Bu gelişmeleri sigortacılık sektörünün önemli unsurlarından biri olan bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sektöründe görme olasılığımız çok yüksek. Bu varsayımı göz önünde bulundurarak Anadolu Hayat Emeklilik için bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sanal asistanımızı uygulamaya aldık. Türk bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sektörünün yaşadığı bu dönüşümde aktif rol almaktan mutluluk duyuyoruz. Bankacılık alanındaki liderliğimizi bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sektöründe de devam ettireceğiz” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER