Anadolu Hayat Emeklilik’in marka dili, insan-cihaz etkileşimi için kullanıcı odaklı dijital deneyimler tasarlayan SHERPA tarafından; kullanıcı deneyimi ekseninde yeniden tasarlandı.
Bir markanın kişiliği ile uyum içinde, a’dan z’ye tüm iletişim kanallarını kapsayabilecek ve tüm kullanıcıların ihtiyaçlarına yanıt verebilecek bir marka dili oluşturmak; dahası bunu bir kılavuz ile somutlaştırmak zor, ancak mümkün!
Anadolu Hayat Emeklilik’in marka dili, insan-cihaz etkileşimi için kullanıcı odaklı dijital deneyimler tasarlayan SHERPA tarafından; kullanıcı deneyimi ekseninde yeniden tasarlandı.
Kullanıcı deneyimi ekseninde marka dili nasıl tasarlanır?
Marka dilini sistemli bir yaklaşımla yeniden tasarlamak isteyen şirketler için, işe öncelikle ihtiyaçları somutlaştırmakla başlayan SHERPA; bir markanın iletişim dilinin kullanılabilirlik analizinden bilgi mimarisine kadar online ve offline tüm mecralarda adım adım analiz ediyor. Sonrasında, marka kişiliğine uygun olarak yeniden kurulmasını sağlıyor. Bu çalışmaların hepsi; tutarlı, tek sesli ve güçlü bir marka dilinin ne kadar kapsamlı bir çalışma gerektirdiğini göstermesi ve tüm bunların mümkün olduğunu ispatlaması açısından çok önemli.
Insurtech ve Fintech’ler ilgi gösteriyor.
UX odaklı çalışmaların Insurtech ve Fintech alanındaki temel misyonunu “karmaşık olanı basitleştirmek ve güven inşa etmek” şeklinde ifade eden SHERPA; marka dilini tasarlarken kullanıcısını merkeze koyan sigorta ve finans şirketlerinin rekabette öne geçtiklerini söylüyor.
Kolay anlaşılır ve tutarlı bir marka dili mümkün
SHERPA, bireysel emeklilik ve hayat sigortası çözümleri sunan Anadolu Hayat Emeklilik için güvenilir, kolay anlaşılır ve tüm temas noktalarında tutarlı bir marka dili tasarladı ve bu dilin farklı mecralardaki kullanımına odaklanan pratik bir marka dili kılavuzu hazırladı.
SHERPA’nın Anadolu Hayat Emeklilik marka dilini yeniden tasarlarken kullandığı en göze çarpan yenilikler Jung’un arketip teorisinden hareketle oluşturulmuş marka kişiliği haritası ve tüm iletişim kanallarını kapsayan marka dili kılavuzunu ortaya koyması oldu. Marka dili kılavuzu Anadolu Hayat Emeklilik’e daha kolay bir içerik üretimi ve yönetimi sistemi sağladı.
Kullanıcılara giden en kısa yol
Marka dili, markanın kendine özgü ve ayrıştırıcı konuşma sesini ifade eder. Markanın sunduğu deneyimin kalitesini ve hedef kitleyle doğru etkileşimi belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle markanın, ürünün ya da servisin benimsenmesini sağlayan şey, özelliklerinden önce kullandığı dildir. Dil ise ancak kişilik ile kendine özgü bir kimlik kazanır. SHERPA, Anadolu Hayat Emeklilik’in marka dilini tasarlarken doğru çözüme götürecek soruların yanıtlarını, deneyim tasarımının en önemli bileşeni olan kullanıcılardan aldı.