Bu sene 30. yılını kutlayan Anadolu Hayat Emeklilik, 2020 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, 2020 yılı üçüncü çeyreği itibarıyla geçen yılın aynı dönemine göre aktif büyüklüğünü yüzde 37 oranında artırdı.
Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Yılmaz Ertürk, 2020 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede; “Koronavirüs salgını tüm dünyada ve ülkemizde etkisini sürdürürken hayat sigortası ve bireysel emeklilik sektörleri iyi bir sınav verdi. Salgın, hayat sigortası ve emekliliğe dönük birikimin öneminin fark edilmesine katkı sağlarken müşterilerimiz sistemde kalmaya devam etti. 30 Eylül 2020 itibarıyla otomatik katılım dahil bireysel emeklilik sistemindeki katılımcı sayısı 13 milyon kişiyi aşarken, fon büyüklüğü 160 milyar TL’ye yaklaştı. Hayat sigortalarındaki müşteri varlıkları ise 14 milyar TL seviyesine ulaştı” dedi.
2020 yılının üçüncü çeyreğinde; aktifleri 33.5 milyar TL’yi aşan, bireysel emeklilik ve hayat sigortaları toplam fon büyüklüğü 32 milyar TL’ye yaklaşan Anadolu Hayat Emeklilik; 386 milyon TL net kâr elde etti. Şirketin öz kaynakları ise 1.37 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.
Dijitalleşme faktörü
Ertürk, “30. yılımızı kutladığımız 2020 yılında, hedeflerimize odaklanarak yürüttüğümüz faaliyetler neticesinde gerek büyüme gerekse piyasa değeri açısından başarılı sonuçlar elde ettik. Gönüllü ve otomatik katılım toplamından oluşan bireysel emeklilik sisteminde yılın üçüncü çeyreği itibarıyla katılımcı sayısında yüzde 4.6; fon büyüklüğünde ise yüzde 24.5 oranında artış gerçekleştirdik. Hayat sigortalarında da sektör ortalamasının üzerinde büyümeye devam ediyoruz. Dijitalleşme ve müşteri deneyimini mükemmelleştirme çerçevesindeki çalışmalarımız hem yeni şartlara uyum sağlamamızı; hem de müşterilerimizle iletişimimizi güçlendirmemizi sağladı. Çeşitli ürünlerimizin internet sitemiz üzerinden de satışına başlanmasıyla birlikte müşterilerimize önemli bir kolaylık sunduk ve bu kanala özel kampanyalar düzenledik. Mobil şubemiz AHE Mobil’i müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda yeniledik” diye konuştu.
FonMatik ROBO
“1. yaşını kutladığımız robot danışmanlık hizmetimiz FonMatik ROBO ise, bireysel emeklilik katılımcılarımızın hayatını kolaylaştırarak benzersiz bir fon danışmanlık hizmeti sunmaya devam etti” diyen Ertürk şunları söyledi: “Katılımcılarımız, FonMatik ROBO ile birikimlerini yatırımcı karakterlerine en uygun şekilde bireysel emeklilik fonlarında değerlendirdi. Anadolu Hayat Emeklilik olarak bundan sonra da müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran yatırımlara öncelik vermeye devam edeceğiz. 1990’da Türkiye’nin ilk hayat sigortası şirketi olarak kurulduğumuzdan bu yana geçen 30 yılda bizimle geleceğe yürüyen çalışanlarımıza, acentelerimize, brokerlerimize, hissedarlarımıza, iş ortaklarımıza, müşterilerimize ve emeklilerimize teşekkürlerimi sunarım.”