Allianz Türkiye İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı İlkay Özel, Allianz Türkiye’de eğitimin kapıdan girildiği an başladığını, sıfat ve pozisyondan bağımsız, çalışılan süre boyunca sürdüğünü söyledi.
HAYATIMIZ SİGORTALI
Dinamik yapıya sahip olan sigorta sektörü istihdam alanında fırsatlar da yaratıyor. Bu noktada ise nitelikli istihdamın oluşturulması önem kazanıyor. Sigorta şirketleri de çalışanlarının gelişim ihtiyaçlarını karşılamak adına onlara bir rota çiziyor. Allianz Türkiye’de eğitimin kapıdan girildiği andan itibaren başladığını belirten Allianz Türkiye İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı İlkay Özel, çalışılan süre boyunca da devam ettiğini kaydetti.
Özel, organizasyonlarını daha da ileriye taşımak ve sürekli öğrenme kültürünü yaratmak üzere Allianz Türkiye Akademi’yi (ATA) kurduklarını ifade etti. Özel, sözlerine şöyle devam etti: “ATA, eğitim ve gelişim faaliyetini dört ana başlıkta yürütüyor: Şirket stratejilerimize paralel tasarlanmış ve tüm organizasyonumuzun gelişimini hedeflediğimiz ‘Stratejik Gelişim Programları / Mega Programlar’, uzmanlık alanlarında gelişimi hedeflediğimiz ‘Fonksiyonel Gelişim Programları / Makro Programlar’, bireysel gelişim ihtiyaçlarına yönelik ‘Bireysel Gelişim Programları / Mikro Programlar’, şirketimizi geleceğe taşıyacak yeteneklerimiz için ‘Yetenek Geliştirme Programları’.”
“Fonksiyonel Gelişim Programları / Makro Programlar” kapsamında, satış ve dağıtım kanallarının gelişimi için düzenledikleri programları “STEP” (Sales Team Excellence Program) adı altında topladıklarını söyleyen Özel, bu program ile satış ekiplerinin sektörün bilgi ve beceri açısından en donanımlı satış profesyonelleri haline gelmesinin amaçlandığına dikkat çekti.
“Lisansüstü eğitimler için destek oluyoruz”
Özel, eğitim süreçleriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Allianz Türkiye’de eğitim kapıdan girdiğinizde başlıyor, sıfat ve pozisyon bağımsız, çalıştığınız sürece devam ediyor. ATA kapsamındaki ‘Kurum Kültürü ve Adaptasyon Programı’ ile her bir Allianz Türkiye çalışanının şirketimizle tanışma süreci, ilk iş gününden önce başlıyor. Yeni başlayan çalışma arkadaşlarımızın yanı sıra mevcut çalışma arkadaşlarımızın gelişimi için de ‘stratejik’, ‘fonksiyonel’ ve ‘liderlik ve yetenek gelişimi’ odak alanlarında çözümler sunuyoruz. Bu doğrultuda 2015 ve 2016 yıllarında şirketimizin stratejik öncelikleri doğrultusunda birçok program hayata geçirdik. Harvard ve Insead gibi iş yönetimi üzerine uzmanlığı olan okullarla özellikle liderlik gelişimi için programlar tasarlıyor, çalışanlarımızın master ve doktora gibi lisansüstü eğitimleri için destek sağlıyoruz. Hayat sigortası ve bireysel emeklilik branşında satış alanında çalışmaya başlayacak arkadaşlarımızı yetiştirdiğimiz programımıza katılan arkadaşlarımız da Boğaziçi Üniversitesi’nden sertifika alıyor.”